Megbízható kisautó
Szöveges ítélet
2012. februárjában vettem életem második autóját, a kis ezüst III-as Golfot. Eredetileg I-es Octáviát akartam venni, de nem gyűlt össze arra a pénzem, így a kínálat tetejéről választhattam a benzines golfok közül. Női tulajtól vettem, ő volt a második tulaja az autónak, de keveset használta, aminek azért voltak nyomai. (Nyári gumival vettem - ugyebár februárban) Ilyen apróságokat leszámítva viszont megkímélt állapotban volt, szép fényezés, sehol semmi rozsda, belül is minden rendben.
Eleinte nem jártam vele sokat, amikor mentem is vele jellemzően rövidebb távokat, mert az egyetemre bejárni olcsóbb volt vonattal. 60 lóerejével nem lettem a város fenegyereke, de nekem igazából megfelelt. Amikor csak én ültem benne, bőven elég volt a normális közlekedéshez, ha meg többen ültünk benne akkor kétszer is meg kellett gondolni az előzést, de sosem éreztem ezt hátránynak. A-ból B-be mindig megbízhatóan és biztonságosan elvitt. Amikor bemelegedett a motor, alapjáraton volt egy kis hidrotőkés klattyogása. Először ez nagyon zavart, elmentem több szervizbe is utánajárni, de mindenhol azt mondták hogy nincs ezzel gond, ez ilyen motor, így belenyugodtam.
Néhány érdekes történet:
1. Egy alkalommal beültem az autóba, indítottam, de hiába. Mintha lemerült volna az akksi. Aztán eltelt pár perc és simán indult, mehettem a dolgomra. Nem vagyok egy autószerelő, de nem igazán értettem mi okozhatja. Aztán pár nap múlva megismétlődött a dolog. Ekkor elvittem szervizbe, ahol második próbálkozásra megtalálták a hiba forrását: gyújtótrafó. Kicseréltettem és soha többet nem volt gond ezzel.
2.Legnagyobb nyári kánikulában mentem vele Egerből Bicskére (175 km), amikor Budapestnél egyszer csak kigyulladt a hűtőfolyadék visszajelzője és láttam rohamléptekben halad a piros felé a hőfok visszajelző. Visszanéztem az útra, pont egy random autószerviz mellett haladtam el, gyorsan bekanyarodtam, meséltem nekik mi a helyzet. Eléggé odavoltam, mert időpontra mentem volna Bicskére, már kezdtem átszervezni a programomat fejben. Mondja nekem a szervizes, hogy valószínűleg a hőgomba az, gyakran előfordul öreg golfoknál. Kérdeztem mennyi idő ezt megcsinálni, mert én még mennék tovább. Röhögött és 15 perc múlva, néhány ezer forinttal könnyebb pénztárcával már folytathattam is utamat. :D Ezért iszonyatosan szerettem az autót, ha el is romlott rajta valami, nevetségesen rövid idő alatt megjavították fillérekért.
Ezentúl volt sajnos néhány kisebb koccanásom az autóval. Egyszer egy kutya szaladt ki elém, összetörte a jobb első lámpámat meg elhajlott a díszléc. 30.000 Ft
Egyszer ráfutásos balesetem volt, hátulról belém jött egy merci. A merciből folyt a hűtőlé, lökhárító, lámpa tört. A Golfnak csak a lökhárítója bánta, a biztosítás fedezte a káromat.
Egy árkot is meglátogattam vele ködös időben, akkor egyszeri alkalommal trélerre is szükség volt, mert a felfüggesztés bánta.
Aztán amikor Óbudán laktam egy rövid ideig, az utcán parkoló autót feltörték. Először próbáltak a vezetőoldali ajtó zárját feltörni, az nem sikerült nekik, aztán a csomagtartó felől sikerült bejutniuk. Elvitték a rádiót és a napszemüvegemet a kesztyűtartóból. Tettem feljelentést, de hát persze semmi nem lett belőle. A két zár javítása valami 5-10.000 Ft közötti összeg volt.
Összességében nagyon szerettem az autót, kisautó létére elég tágasnak mondanám belül (177 cm vagyok), hátsó ülésre nyilván nem lehet óriásokat ültetni. A csomagtartója is ideális méretű, 4 saját gumija elfért benne lötyögve is. Fogyasztása szerintem alacsony, országúton 6 liter körül, autópályán 110-120-al 7 liter. Ami miatt lecseréltem, az a sok autópályázás. Elköltöztem és heti rendszerességgel kellett 150 km-eket oda-vissza autópályáznom és bármennyire is megbízható, jó autó volt, mégsem erre találták ki. Rövid a váltója és 100-nál 3000-et forgott, így a menetzaj is zavaró volt már ennél a tempónál. Autópályán azért megnéztem mi a végsebessége, óra szerint 155 körül volt (nem állítom hogy nem volt hátszél a segítségemre :d) a gyári könyve szerint 154 volt új korában.
2015. októberében adtam el 135.000 km-rel. Feltettem a hirdetést hahura, 3 nap múlva jöttek érte és minimális alkuval elvitték. Kicsit hiányzik is, ha nagyon gazdag lennék, akkor második autónak megtartottam volna.
Hibalista
- Gyújtótrafó - 10.000 Ft - Hőgomba - 8.000 Ft - Kuplung szett - 35.000 Ft körül
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 100 | Következő autója? | Octavia |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
