Megbízható kis polgári darab
Szöveges ítélet
Az autó Németországban legalább egyszer porrá tört. Vidám szerb vagy török vendégmunkások a mukahelyükr?l szocialista relációban beszerzett anyagokból, f?leg gittb?l, kalapáccsal javították ki és szupedrága festékkel gyönyör?en lefestették a barmolást... Valahonnan szervízkönyvet is rajzoltak neki. A szétrobbant akksiból szertespriccelt sav egy évig alkotott a fedetlen motortérben. Így kaparintotta meg egy csencs-cég, ami egy igazi jó magyargyereknek adta el, aki olajat nem cserélt 30000 km-n át, ütötte-vágta, de minden izzót kékre, minden féknyerget porfogóstul pirosra mázolt, vett rá 10000 Ft-os dísztárcsákat és negyven hangszórót furkált rá, ahová érte + pótféklámpa. Semmi extra, csak ami gyári. sportülések szétülve, elektromos minden, siebedach is, fedélzeti kijelz? a számítógépadatokról, ABS, az elszállt légzsákoskormányt simára cserélték. Ja, és a gyönyör? eredeti 15"ös alufellnik is a recyklingben azóta... A GT és a GTi között az a különbség, hogy ezt lenyomja a lámpánál bármi, amit aztán kint a pályán meg ? nyom le - de túrában 6,2-t fogyaszt. Egy GT mindig egyszer kevesebbszer törik össze, mint a GTi.Nem kormol (igaz, az olajat s?r?n cserélem az el?z? tulajtól kihagyott ciklusok miatt). Dögunalmas autó, semmi izgalom az el?élete ellenére se. Indul, megy, m?ködik. Szervízbe nem hordom, mert itt vidéken a szerel?k ha egyszer, még 1984-ben ki tudtak cserélni egy nyugatiautóban egy sor gyertyát, akkor már mindentudnak, nekiknebeszéljek, a fiatalok meg ezekt?l tanulnak, szóval magam csinálom. Könny? otthon szervizelni, minden tiszta, átlátható... f?leg így, hogy minden m?ködik.
Golfból sokak a "kicsi" motort, a váltófaló 1,4-1,6-os modelleket keresik, amik drágábbak és ugyanennyit fogyasztanak, ráadásul a váltójavításokban megvágják ?ket tíz-s tízezrekkel. Henry Ford azt a bizonyost az új autókról azért mondta, mert akkor még a V.A.G kinder-reckl-ben eß´t nur bébipapi. Nem lehet azonnal megszeretni, mint egy pihe Peugeot-t, de nem is olyan fájdalmas a csalatkozás. Azért vettem ezt a gittbányát, mert erre futotta a pénzem. A következ?re talán egy ép kasznis sikeredik, de csakis ezzel az ócska, lassú 1781kcm-es nyolcszelepes motorral.
U.I.: Elh?lve böngészgettem a márkatársak élményeit. 10 literes fogyasztás, vacak nyolcszelepes 1,8-as motor. Tíz éves kintr?l behozott autók 150000 km-rel. Amikor az enyém, a legföljebb diszkóbajárós autó is évi 30000-et ment. Egy osztrák családi autó (2.) 45000 km-t tesz meg átlagosan, évente. Ugyanez németben 65000-et. Az más, hogy a magyar nepper 500000-r?l visszacsévéli, még a kompjuteres autót is (lásd "m?szeres beállításokat " hírdet? jelent?s m?vészek. A gyári szervízkompjuter azonban megmondja a korrekt km-t. Nem találkoztam még korosabb magyar használtautóval, amibe az olajlehúzó gy?r?k a ritka vagy sose´ olajcserék miatt ne kokszolódtak volna be. Motorfelújító kisiparosok lettek milliomosok 250000 km-t futott VW-Audi dízelautók "felújításán" . (Általában szét se szedik a motort, csak kegyszerekkel fölszabadítják a lekozmált olajlehúzókat, kap egy sor új porlasztót, egy beszabályozást az adagoló, oszt t?zz.) Egy olajcsere SZ?R?VEL ennél a motornál 7000 Ft. Jobb olajjal (elég a 15w40-es!) egy tizes. Van olyan márka, amib?l az ásványi 15w-40-es többet ér, mint a teszkóolajból a rekreált 10w-40-es.Tízezer kilométerenként. Valamint a légsz?r? cseréje! Gyertyasor, hárompólusú, 7000. (Én teszkóban vettem Bosch-t 2300/4db.) Túraautó -városba, rövidútra nem való. Lámpavitézeknek nem ajánlott. A városi autókat, 1,4-es Golfokat is, id?nként alaposan, t?gáz´ meg kell hajtani pályán, mert a katalizátor meg minden eltaknyolódik a dugózás és 300m-es utak miatt.
Hibalista
- ajtó-kontakt kapcsoló, h?t?csatlakozó-tömít?gy?r?
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 279000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | öreg Polo fullalap | Következő autója? | V.A.G. (Auditól Skodáig) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
