Megbízható, fenntartható, fiatalos
Szöveges ítélet
2013 áprilisban vettem, azóta gondolkozom, hogy írjak-e vagy ne (Murphy törvény, hogy ha eddig nem volt semmi gáz, akkor most kijön valami).
Fiatal vagyok/voltam, egyetemista, nem szerettem vonatozni, ezért sokévi gondolkozás, sóvárgás, pénzgyűjtés után úgy döntöttem, hogy belevágok az autóvásárlásba. Koromból adódóan mindenképpen valami hozzám illőt, sportos, dinamikus, strapabíró, hozzávetőlegesen olcsón fenntartható autót szerettem volna, hogy a heti egy oda-vissza utat otthontól a városig, ahol tanultam kényelmesebben megtegyem. Mivel a családban eddig több vw volt, így mindenképpen azt szerettem volna. Néztem corradokat, viszont muszáj volt elvetni az ötletet a fenntartási költségek miatt, majd golf 2 16v gti-ket néztem, abból nehéz lett volna normális áron kapni igényeset. Végül megtetszettek a golf 3-ak. Ebből néztem 1,9 tdi-t viszont féltem egy adagoló meghibásodás költségétől, az 1,4-1,8-as 75-90 LE-s golfokat gyengének találtam, a vr6-ot kicsit erősnek első autónak, na meg fenntarthatatlannak, így a legjobb opciónak a 2,0 benzin tűnt. Ebből a 150 LE-s a vr6-hoz hasonlóan magas fogyasztásúnak ismertem, valamint hosszas utánaolvasásokat követően, a gyengébbik 116 LE-re esett a választás.
Pont ahol tanultam, volt egy megfelelő árú, viszonylag jól felszerelt gépezet. Rá esett a választásom. Imádtam, ahogy beindítottam, és hallgatni kellett a motort, hogy jár-e, mert olyan halk volt(még mindig az). Forgalmiban bejegyzett GTI Edition, 3 ajtós, elektromos napfénytető, ablakok, visszapillantó, MFA, csak a klíma hiányzik belőle.
Sajnos az előző gazdája kivett belőle minden gti ékítményt (díszléc, GTI embléma oldalt, elől, váltószoknyát, váltógombot, gti recarokat, helyette betett gt tdi recarokat, stb..), éppen ezért az volt a cél, hogy minél gyáribbra visszaalakítsam. Ez egyébként pont az az autó, amit rendkívül szépen, igényesen meg lehet csinálni, csak az anyagiak szabhatnak neki gátat.
Vételkor fontos szempont szerintem, hogy legyen még legalább annyi a tarsolyban, mint amennyi a kiszemelt autó ára. Vétel után, így rögtön vittem a szerelőhöz(haza sem hoztam) a kötelező dolgok kicserélésére:
-féktárcsák
-fékpofák
-fékolaj
-olajcsere
-olajszűrő
-benzinszűrő
-levegőszűrő
-vezérlés
-gyertyák
-bal hátsó fémfékcső
Szeretem a menettulajdonságait. Nem egy vr6, de kellően dinamikus, könnyen lehet vele előzni, alacsony fordulaton is húz, nem kell visszaváltani, hogy egy kamiont megelőzzek. 110-130 között van az utazója, ekkor a legjobb vele autózni, kényelmesen vezetni. 17-es felnikkel, jó minőségű gumikkal(kumho) stabilan fogja az utat. Fogyasztását illetően, mindig nézem, hogy na mit mutat az MFA, mennyire száguldozhatok, így az alábbiakat tudom megosztani:
-városban (szeretek kigyorsítgatni) 8-9 l
-lakott területen kívül rendesen betartva a 90-et 5,3-5,5 l
-autópályán 110-150 km/h 6,5-7 l
(17-es felnivel kb. +0,8 l ezekhez az értékekhez)
Szerintem ez teljesen elfogadható, aki azért vesz ilyet, hogy nagyobb távokat tegyen meg hetente, kéthetente egyszer oda-vissza.
Kívülről jó megjelenésű, a golfok közül elég jól eltalált, még sportos forma. Az utcán azért még mindig megnézik (a piros GTI emblémának is köszönhetően). VR6 koptatókkal, osztott optikás lámpákkal, ködlámpával, 40-es ültetéssel (ennél jobb lenne a gewinde), 17-es Audi TT felnivel, hátsó gti-szárnnyal nagyon szépen mutat, nem tudok betelni vele.
Belülről viszonylag tágas, kényelmes, igaz csak barátnőmmel szoktam döntő többségben utazgatni. A klíma hiányzik belőle, főleg a 40 fokban nyáron, mivel egyébként is fekete. A tetőkárpit típusbetegségként benne is lóg (ezt most készülök megcsináltatni), a vezetőoldali ülés a szokott helyen szakadt. A beltérben meleg hőfokozatnál kicsit benzinszag van, ez az elérett csöveknek és szivacsoknak (melyeket néha ki is fúj) köszönhető. Nagy sebességnél van egy kis süvítő zaj (bár ez nem hiba, inkább jellemző a szériára). A kijelzőpanelek világítása kicsit halvány. Ezek mind orvosolhatók, csak idő és szakértelem kellene a szereléshez(ezeket szerelők általában nem szeretik vállalni, mert nagy munka kiszedni a csöveket).
Hibalista:
-Mikor megvettem, azt követő télen, állt legalább 1 hónapot. Az immobiliser elállítódott, valamint párás nedves levegőben nem akart indulni. Az immot szakszervízben 10ezerért újraállították. A párás, nedves levegőn való nem indulást viszont a gyújtótrafó okozta. Volt rajta egy szinte láthatatlan hajszálrepedés, ahol bepárásodott, ezzel együtt a rotort és gyújtáselosztót is cseréltük, ezek megoldották a problémát.
-Hőgombát cseréltünk, mert csak 75°C-ot mutat az óra, de erre még mindig nem jöttünk rá, hogy mitől van ez. Igazság szerint nem is foglalkozom vele, mert az olajhőmérsékletet mutatja MFA-n, aszerint nézem, hogy felmelegedett e.
-Az ablakemelőnek szokása elromlani. A mechanikában a csiga menete egyszer ledarálódott, másodszor valami miatt szorult az ablak.
-Megbántam, hogy gewindék helyett 40-es ültetést vettem, ugyanis ha aláteszem a 17-es felniket, akkor előfordul, hogy a 4 személyt nem preferálja, és olykor, egy-egy döccenőnél belemar a kerékjárati ívbe egy kellemeset.
-A rossz minőségű benzinnek köszönhetően az üzemanyagszivattyú finomszűrője eldugult, ezért kellett vinnem szerelőhöz. Ez a probléma ma is jelentkezett (12.21.), úgyhogy holnap megy a szerelőhöz, hogy tisztítsa a tankot is. Egyúttal kicserélte a benzinszűrőt ismét.
-Alkalmanként leállt, ez a gyújtáskapcsoló betét kopottságának volt köszönhető, csoda hogy ment még.
Frissítve (2016.01.23.): A tetőkárpit és az ülés a szakadt helyen kárpitos által szakszerűen újra lett húzva.
Lényeg, hogy rendszeresen legyen szervizelve, és meghálálja (még ha közhelyesen is hangzik). Ahogy jelentkezik valami probléma a motortérben, azt rögtön meg kell csináltatni.
Összességében elmondhatom, hogy nagyon szeretem. Sosem hagyott ott. 180km-ről úgy hozott haza, hogy csak az utolsó métereken állt le a dugulásnak köszönhetően. Lelke van:) Ha újra választás előtt állnék, megint megvenném.
Hibalista
- Mindig van valami kis apróság a korának köszönhetően, az alábbiakban inkább az elfáradt alkatrészeket taglalom: - - immobiliser - bal első ablakemelő mechanika 2x is - üzemanyagszivattyú dugulása(ez a "jó minőségű" benzinnek köszönhető) - gyújtáskapcsoló betét - gyújtótrafó - gyújtás rotor - osztófej fedél - termosztát - kartergázcső - főtengelytömítés - vízpumpa - vízkivezető bak - vízhőfok jeladó - tetőkárpit
Ide hordtam szervizbe
Mindig találok valami VW specialistát, aki kívülről-belülről ismeri ezeket a "régebbi" típusokat (igazából nem nehéz ilyen személyt találni, hisz nincs olyan, aki ne szeretne egy jó VW-t).
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 184000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
