Masszív germán
Szöveges ítélet
Golf kettesem volt 8 évig, ezek után szóba sem jöhetett más típusú autó, csak vw golf.
Mivel nem voltam nagyon bő lére engedve ezért csak a hármas széria jöhetett szóba. abból is a 97-98 as évjáratút kerestem. Meg is találltam a megfelelő autót elég jó áron. Ami először meglepetés volt a golf ketteshez képest az az autó billegőssége és kevésbé megyőző kanyarvételi tulajdonságai voltak. De erősen gyanakodtam a lengéscsillapítók hibájára. Hamarosan átvizsgáltuk tüzetesen a kocsit de mindent rendben találltunk a lengéscsillapító mérés viszont igazolta az aggodalmunkat. Ezek cseréje után viszont az autó, mivel ezen kívül minden tökéletes volt, újkori állapotúra állt vissza. mintha már nem is ugyanaz az autó lett volna. Rendkívül kiszámítható és kezes lett. A vezetési élmény kiteljesedett. Szóval ekkor minden tekintetben felülmúlta a kettes golf vezethetőségét. Egy picit talán billegős érzése van az embernek, de ez csak egy határig van így aztán a futómű bekeményít és egyáltalán nincs ellenére a sportosabb kanyarvétel. úgy érzem ebben a futóműben nagyon sok a tartalék. A karosszéria nagyon merev biztonság érzetet sugall. Nem nyiszog nem zörög nem érezni, hogy csavarodna még rossz úton sem. A felhasznált anyagok minősége az utastérben nagyon jó, szerintem még ma is megállja a helyét sok mai autóval összehasonlítva. A műszerfal formaterve pedig szerintem a maga korában a legjobb volt. A motorja 60 lóerős 116 Nm forgatónyomatékú 1.4 es hengerenkénti befecskendezős. Ami így leírva nem sok, de a valóságban sokkal erősebbnek érezni a mintaszerű motorkarakterisztika miatt. Szóval a 60 lóerőhöz képest szerintem dinamikus autó. Persze nagy terheléssel azért érezni , hogy nem egy erőmű, de akinek ez nem elég az vegyen nagyobb motorral felszerelt változatot. A hangja is nagyon visszafogott ugyanakkor nagyon kellemes sportos, olyan mintha soha nem akarna kifogyni a szuszból. Fogyasztása átlagos 7-8 liter vegyes használatban. Sajnos nem sokáig élvezhettük egymás társaságát az autóval mivel egy szabálytalan autós felborította és az árokba repítette, de szerencsére a golf hozta a papírformát és bár minden eleme összetört én gyakorlatilag karcolás nélkül megúsztam a kalandot. A mentőorvos azt mondta örüljek, hogy golfban ültem, mert így összetört autóból nem szokás így kiszállni. Csak ajánlani tudom a típust mindenkinek, lehet hogy nem olyan megbízható mint egy japán kocsi, de lehet hogy az autózásban nem ez a legfontosabb szempont hanem a biztonság! Értem ezt úgy hogy nem a mai, hanem a korabeli autókkal hasonlítom össze. Tehát hiába drágább kicsit a konkurenciánál, megéri a különbséget! Jó az ár-érték aránya!
Hibalista
- Bendix 6500, 4db lengéscsillapító 32000
Ide hordtam szervizbe
Saját magam javítottam
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Az apósom
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | golf II. GTD | Következő autója? | VW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
