Kiváló városi autó
Szöveges ítélet
Én személy szerint nagyon szeretem az autót. Szerintem a formavilága még most 2009-ben is megállja a helyét. Az üzemeltetése szerintem nevetségesen olcsó. Aki azt hiszi hogy drága hozzá az alkatrész az maximum csak nem járt utána. Nekem bmw és vw alkatrésszel van tapaszatalatom, mindkettő olcsón beszerezhető, nem drágább semmivel sem mint a többi márka alkatrészei, sőt sok esetben olcsóbb. Féktárcsaszett előre kompletten mindennel 7000ft... 4 lengéscsillapító gázos 20ezerft és még sorolhatnám.
Amit szerettem benne: Nagyon közvetlen az irányítása, szervó nélkül sem nehézkes, egy kiváló városi autó, és rövidebb távokra is alkalmas. ÉS egész egyszerűen beleülök, otthon érzem magam minden a kezén. Meglátod beleülsz és német! Ez a legfontosabb.
Amit nem szerettem: Az konkrétan az hogy alkalmatlan amire jelenleg használom, korábban 90%-ban városban volt csak használva, azonban most már csak és kizárólag németország és magyarország között ingázok vele. Amiket most írni fogok kivétel nélkül az összes márkatárs is produkálja. Nagyon zajos autópályán, instabil a kicsi tömege miatt, valamint egy 1,4-es motor semmilyen formában nem való autópályára.
Amit nem mondok rossz tulajdonságnak, bár mások szörnyülködnének. Nekem városban rendszerint 10 litert eszik. városon kívül 70-80-90-el pötyörészve 6,5-7 liter, kicsit jobban hajtva 8 liter köré kúszik. És ezt autópályán is tartja tartós 130-nál közel 8 liter, és végig padlógázon, ami olykor tartós 160-as de minimum 140-150-es tempót jelent ugyanúgy 8 litert fogyaszt.Télen a városban, 1-2km-es szakaszokon hasnzálva 13 liter.
Ezekhez hagy tegyem hozzá, hogy az én vezetési stílusomban, ami rendszerint a padlógáz közeli kigyorsításokat jellemzi, fékezésnél hasonlóan.
Mostani szett fék 48-ezer km után 85%-os, nyilván a sok autópálya is benne van, de akkor is. Rozsda, nem sértette meg valaki mechanikusan akkor nem igen jön elé rajta, csak az első sárvédőíveknél egészen alul, amúgy rozsdamentes így 17 évesen is.
Kisebb karamboljaim is voltak velem, mindegyik filléresen javítható.Értsd frontális találkozás után a polo amivel ütköztem totálkáros lett, nekem lököscsere, lámpacserék, ütközővascsere, motorháztető meg egyik oldalelem fényezés, összesen 60ezer pénz. Én lábon hagytam el a helyszínt a polo tréleren.
Én szerintem aki szeretne egy megbízható autót, amit olcsó fenntartani, nyugodtan választhatja a vw-t, amivel egy magas presztízsű autót kap. Itt már tényleg az dönt kinek jön be a formavilága kinek nem.
Még annyi hogy 87ezer lett véve Németországban a kocsi, nagyon rendben volt tartva, de az óra vissza volt tekerve, ezt tisztázva is lett, tehát a valós állás 170ezer km volt, vagyis ennyi legalább :)
Hibalista
- A korából adódó apró dolgokon kívül csak és kizárólag kopó alkatrész lett rajta cserélve. Ami súlyosabb volt az az 5. sebesség szétkopása(rengeteg kilométer magas 4000feletti tartós fordulaton az autópályákon).
Ide hordtam szervizbe
Maszek szervíz, plusz ami egyszerűbb azt otthon.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 87000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | nincs | Következő autója? | Ha minden igaz bmw 735i |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
