A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1991-1999)

Golf 1,9TDI SYNCRO VARIANT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kanyarvadász

Szöveges ítélet

A történet ott kezdődött, hoyg a családi 1.5 szivódinnye saxo kezdett kicsi lenni, valamint az előzések számával nőtt a halálfélelemben töltött percek száma. A döntés megszületett: a saxonak mennie kell. Az utódnak németnek, nagynak, és dízelnek kellett lennie és a saxo étvágyát nem múlhatta felül, mindezt 1 milla körüli árban. Pár nap alatt a kör leszűkült az Audi 80 Avant, malac Passat variant G3 variant trojkára, persze mind 1.9 TDI-vel.
Ami a leg megdöbbentőbb volt hogy ezek mind irreálisan drágák. Aztán használtautón találtam egy fehér kombi G3at összkerékhajtással. Némi KP-val felszerelkezve elindultunk autót venni. Pöccre indult, nem kormolt kellett az autó má untam a gyaloglást, az 1.1 et sikerült 880ra lealkudni. Eljött velünk haza. Hazafelé a mutató belenyalt a 170 be nemhiába 58 ló meg 95Nm utána 90 ló meg a 202 Nm mosojt csal az ember arcára. Aztán jött a feketeleves. Este má nehezen akart beindulni. Azzal nyugtattam magam tuti izzítógyertya. Másnap a 4 új izzítógyertyával mégnehezebben indult. Pár nap múlva, ha motorfék után odarúgtam neki az egyik henger leállt. Utána má be se indult csak a fehéret köpte hátul. Szerelő#1: szar a motor szét van kopva teljes motorfelujítás 3kiló. Szerelő#2: szar a motor szét van kopva teljes motorfelujítás. Szerelő#3: elnyírta az éket a vezszíj kereke a főtenge végén. Új kerék+ vezszíj meg egyéb cullangok olajcser 40e ből megállt. Ennyit a szerelőkről. Tanulság: egy TDISDI MINDIG pöccre indul, ha nem ott valami gáz van. Ha egyre nehezebben indul és a dolog eszkalálódik minnél előbb szerelő, mert csúnya vége lesz. Tipikus TDI betegség, amelyiknél még nem fordult elő azon majd fog. Ahogy az is mikor 130 nál elfogy az erő, majd visszavett gáz után megint megjön. Ugyanis az történik, hogy vagy kilyukad valamelyik vákumcső avgy a vákumszelep nem akar dolgozni. Mindkettő azt eredményezi hogy a turbó szabályozás nélköl dolgozik, és tölt amíg szét nem repülne, csakhogy az okos ECU,ha 1.2 bar os töltónyomás meghatározott ideig (asszem oylan10 pm ig) túl van lépve elveszi az az adagoló a nyálat. Ezek után volt olylan hogy a fékbetét kiesett a helyéből annyira elkopott a vas is ( na jó ez az ÉN hibám MINDIG ELLENŐRIZTETNI A FÉKEKET!!) A motorról annyit, hogy szerény véleményem szerint a világ eggyik legjobban sikerült dízelmotorja. Nem azért mondom ezt mert ilyenem van, hanem azért van ilyenem mert ezt mondom. Hihetetlen kellemes nyomatékgörbe, keveset eszik: a tapasztalatok alapján fogyasztásban alázza elődjét, pedig azon turbó se volt meg fél littyóval kissebb volt és nem 1.2t-t vonszolt. A maga korában messze előremutató konstrukció volt( EDC, közvetlen befecs). Ezek a motorok ha megkapják azt a keveset amit kérnek akkor 500e-km et simán elmennek megbontás nélkül. A másik hihetetlen jó benne hogy könnyen és olcsón tuningolható mert nagyon bírja. Más csúcsok nagyobb turbó a gyári verébfészek méretű GT15 helyett, meg egy normális kúler és a 90 lóból lesz 120 ami bőven elég, és az egész bent van kb egy másfél kilóba. Egyszer a balatonra menet elkezdte kidobálni az 5.ket. A szimmeringnél elmenekült az olaj a váltóból és mivel az 5 van a legmagasabban szegény olaj nélkül megsült. Válltókulisszát kellet cserélni mert a páratlan fokozatokat kelletlenül, recsegve vette, nemhiába a 230 e km(meg amiről az óra hallagat) megtette a magáét. Történt olyan, hogy elhagyta magát a jobbos első belső féltengely csukló. Poénos volt mikor a trélerre jártam föl vele és csak a hátsó kerekek rúgtak egy G3-on(mert ugye egy syncrorol beszélünk) Az összekék hajtás is megér egy misét: nem csodaszer szal ebben is meg lehet halni a szerpentínen. Mindenképpen jó gumi kell hozzá hogy érjen valamit. Ha megvan a jó gumi, a viszkókuplunk nincsen megsülve benne, akkor vizes vagy havas úton egykét gyors kanyar és vigyorodik az ember. Ha megvan a tapadás nem kell félni kanyarban gázzal kell kormányozni mert kihúzza magát csak bátorság kell. 50-nél 3-ban nagy havas placcon padlógázra egyből a kilincsel előre veszi az irányt. Amire figyelni kell: ne adjunk hirtelen gázt ha elakadtunk mert a vsizkókuplungban a gelé megég és az idők végezetéig összekapcsolja az első hátsó kerekeket. Ugyan ez történik, ha nem ugyan olyan méretű gumikat teszünk fel előre hátra (kb 5% os fordulatszám különbségnél zár a kuplunk és ez ettől megvan). Ha összezárt (lényegtelen hogy örökre mert megsütöttük vagy hüylék voltunk és szar gumikat tettünk fel) akkor olyan 80 köröl elkezdi rázni a kasznit , vagy arról hogy túl gyakran kell 5. fogaskerékpárt cserélni a válltóban mert lefogazzák egymást:) Szinte minden bokorban talalunk 1.9TDI-t ezért az alkatrész bőséges és olcsó hozzá, mindegy hogy bontóba nézzük vagy utángyártottaban. Bevallom betegesen szeretem, messzemenőkig beválltotta a hozzáfűzött reményeket, még ma is örömmel ülök be minden nap. Nagy, kényelmes. A felszereltsége jelemzi az akkori beteg VW gondolkodást. Egy családi autóba tettek összkereket ABS-t, meg egy légzsákot viszont no klíma meg kurblis az ablak. Mindezt 95 ben egy alsóközepes autóba amiért kb 5 millát kértek. Nevetséges. A jövője valószínű biztosított a kis családomnál addig amíg vagy megeszi a rozsda vagy atomvillanás végez mindnnyiunkal. Lassan kap egy hengerfejfelujítást, mert csipegeti má az olajat a szelepszáraknál. Után egy kis csipsz nagyobb csúcsok, aztán egy kúler és kész a családi tunig gép.Mindent összevetve, ha ma is gyártanák így nekem gondolkodás nélkül kéne egy. A tipikus hibáit leszámítva megbízható bárkinek nyugodt szívvel ajánlom. Arra kell odafigyelni hogy megkímélt legyen mert ha az előző tulaj gázolajon kívül mást nem tett bele (így volt ez nálam) akkor keményen leszopatja az embert, és még fogaz is:) Távlati tervekban szerepel, valamiylen VAG jármű mindenképpen TDI (nem PD) vagy 1.8T 20V motorral. Esetleg Beetle csak abban meg nem csináltak összkerekest.

Hibalista

- főtengely vezkerék lelazult
- jobb első féltengely csukló
- kézifékbowdenek
- fékek, mind a 4 vason volt
- hátsó diffizár vezeték elszakadt
- kuplung
- válltó 5. fokozat fogaskerékpár
- válltókulissza
-

Ide hordtam szervizbe

pfff járt ez már mindenkinél

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1995
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 230000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Saxo Következő autója? Valami VAG 1.9tdi vagy 1.8T okosabb összekerékkel 4MOTION vagy Quattro
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1991 (1991 - 1997)

További ítéletek (288 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)