Hálás és szerethető első autó, minden hibája ellenére
Szöveges ítélet
Az autó kb 2003-2004-ben került a családhoz, eredetileg apám vette magának a volt munkahelyéről, ahol cégautóként szolgált. Sajnos ez meg is látszott az állapotán! A beltér le volt lakva, törött műanyagok, kopott kárpitok, kiült ülés, hiányzó belső elemek. A külseje se volt jó állapotban, a futómű kapott eleget, néhány helyen rozsdásodott, és kb nem volt benne két egyforma csavar az illesztéseknél. Egyszóval le se tagadhatta volna, hogy ez volt már hosszú ideje a kulcsos autó a cégnél, de olyan olcsón kaptuk, hogy így is jó vételnek tűnt.
Aztán 2009-ben került gyakorlatban is az én gondozásomba, ekkor örököltem meg apámtól, bár előtte is gyakran kértem el tőle, és tettem bele százával a kilométereket. Én nagyon szeretem az autókat, érzelmileg is kötősöm hozzájuk, ezért ezt is elkezdtem csinosítgatni, gondozni, élhetőbbé tenni. Beszereztem a beltérbe a hiányzó elemeket (kalaptartó, kesztyűtartó fedele, plusz két hangszóró, mert csak 4 volt benne gyárilag, stb), odafigyeltem mindig, hogy milyen benzint, milyen olajat kap, hogy ne üssem vágjam az úthibákon, és kicseréltem egy-két rozsdásodó kasztni elemet is.
Aztán tervbe volt véve, hogy kap egy 1.6-os Vento motort klímával meg szervokormánnyal, de sajnos a zseniális regisztrációs adó törvény keresztül húzta a számításaimat.
Mert ez az 1.4-es 60 lóerős motor nagyon gyengécske volt. Városban még ugyan lehetett vele haladni, de országúton már ismerni kellett az autót, mert csak lendületből lehetett vele normálisan előzni és közlekedni. Főleg az utolsó évben, amikor már az a 60 LE sem volt meg maradéktalanul a motorháztető alatt.
Kormányszervo nem volt benne, ami menet közben nem jelentett problémát, de a parkolás nem volt a legegyszerűbb művelet vele.
A váltót meg az elején szokni kellett, hogy meg lehessen találni a fokozatokat. Egy ideig csak egy hajszál választotta el a hátramenetet az 1-estől, valamint a 2-est a 4-estől. De aztán meg lett oldva a dolog, és utána mai szemmel ugyan még mindig nem volt pontos és precíz, de nem akadozott.
Viszont, hogy pozitívumokat is mondjak róla, imádtam, hogy mennyi hely volt benne! Elől-hátul el lehetett férni, és a csomagtartója is bőven elég volt. Még amikor öten mentünk a Velencei-tóra, akkor is befértünk, pedig volt elég cuccunk. Épp elég tárolórekesz meg zseb volt, ahova kényelmesen elfértek a kisebb cuccaim, használható volt az egész beltér. A csomagtartónál az egyedüli bajom az volt, hogy a padló alatt csak egy mankókerék volt, de ezt a problémát megoldottam (csináltam egy új padlót, ami alá már befért egy rendes kerék is).
A fogyasztása olyan volt, amilyenre számítottam tőle. Városban kérte a 8-at, ez alá nemigen lehetett levinni, városon kívül viszont elment 6 literrel is. Autópályán nem használtam, ahhoz gyenge volt, meg mint diák, nekem számított a matrica árának megspórolása is.
Szóval a kis Doki (így hívtam) meghálálta a gondoskodást, és annak ellenére, hogy szét volt hajtva és volt épp elég hibája, engem soha nem hagyott ott sehol, pedig jártam vele sokfelé. Épp ezért (na meg azért, mert első autóm volt) nagyon szerettem, sok helyen jártam vele, és gyenge motor ide vagy oda, országúton nem sokan előzgettek engem, inkább én a többieket. Amikor végül el kellett adnom (mert a motor már a végét járta, és nem érte meg se megcsináltatni, se fenntartani), nagyon fájt a szívem érte, de ez volt a jó döntés.
Hibalista
- A gyújtókábel beázásra hajlamos volt, így nyirkos, esős időben az egyik hengerben ki-kimaradt a gyújtás. - A hátsó ablak fűtése elromlott. - A hátsó ablaktörlő is néha rapszodikusan működött. - A dugattyúk az autó élete végére már összementek a hengerben, emiatt dőlt be mellettük az olaj, a végén már majdnem többet evett ebből, mint benzinből. - A kipufogódob egyszer teljesen eltömődött, és a katalizátor is tönkrement, így teljes csere kellett.
Ide hordtam szervizbe
Ismerőshöz
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 230000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Focus I |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
