A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1991-1999)

Golf 1.8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Feltűnő népautó

Szöveges ítélet

Első sorba a számomra negatívumokkal kezdeném.
A gyári futómű a CL/GL felszereltséggel bíró darabokba egyszerűen a katasztrófa jelzőt tudnám használni, imbolyog, billeg, bólogat, és minden erejével próbál elrugaszkodni az aszfalttól. A hátsó tengelyen lévő kerékcsapágyak élettartama. Akár minőségi darabonként 10000ft-os SKF akár gagyi neve sincs 2000ft-ost vettem 1,5-évnél tovább soha nem bírta. Volt olyan hét, hogy 4et cseréltem, mint később kiderült ez legelső csere közben elkövetett hibának volt köszönhető. Egy határozott ütés hatására elgörbült a tengelycsonk és összeroppantak a feszüléstől a csapágyak. Véleményem szerint ez a golfok konstrukciós problémája. A harmadik negatívum a Karosszéria korrodálása. Az én esetemben még érthető volt ugyanis az autó sérülten érkezett Olaszországból. És tető sem volt felette soha. Csomagtér ajtó, küszöbök, sárvédő ívek, és a padlólemez. De láttam sérülésmentest is rommárohadva. Ami gyalázat az a fogyasztás és a teljesítmény aránya. Haver 1.8 GT 90lovas autója versenyautó volt ehhez képest 1-2 literrel kevesebb benzinnel 100 kilóméterenként.

Az autó megvásárlása életem legjobb döntése volt. 2006 őszén találtam rá a viszonylag ritkának mondható „04”piros 5 ajtós Golfra. Ez az a szín, ami napsütésbe mély piros sötétbe meg borongós időben bordó. Amikor elmentem megnézni rögtön világossá vált számomra, hogy ez nem az előzőleg megtekintett szarokkal megegyező kategória. Jó pár autót megtekintettem a végleges döntés előtt, volt köztük keresztbe fordult tetőablakos Passat. Körbenyúzott egyeletlen járású Audi 80 (egyébként a nagy vágy az Audi 80 Avant 1.9 TDI volt) láttam még porrá rohadt Opel Omega és még egyetlen egy ép elemmel sem rendelkező 3-as BMW-t is. Barátom 1.8 GT Golf III-as jobbos ülésén viszonylag sok időt töltöttem. Pontosan tisztába voltam vele, hogy mennyit tud nyújtani számomra egy ilyen autó. A belső tere sokkal többet mondó számomra, mint az abban az időben gyártott felsőbb kategóriás 3-as,5-ös BMW vagy akár az Audi 80,100-as. Az áhított Audi ára akkoriban 1 milla fölé is rúgott egy szép állapotú egyed esetében. Így muszáj voltam keresni egy kisseb kategóriás benzines autót, hogy a normálállapotú járgányom legyen. Visszatérve a vásárlásnapjára folytatnám azzal, hogy a 15”-os alessio monzza alukerekek nagyon sokat dobtak a kiállásán a diszkrét sötétítéssel együtt. Beültem megnéztem az autót minden extra működött benne. Kívülről jó belülről pedig megkímélt állapotúnak mondanám. Kulcsot elfordítva fél főtengelyfordulat után gyönyörűen duruzsolt a 1781ccm lökettérfogatú soros 4hengeres 8 szelepes központi injektoros 55KW(75le) teljesítménnyel bíró kereszt motor. Nem is én próbáltam ki. 1.8 GT-s cimbora tekergette a kormányt fékezet, gázt adott. Azt monda, hogy szerinte jó. Így is volt. Én a hátsó ülésen füleltem a nem oda illő zajokat keresve, de semmi ilyesmit nem találtam. Az akkori tulaj nem kertelt teljesen őszintén elmondta, hogy azért van I-s rendszám az autón, mert 2002-be hozták be Olaszországból sérülten. Persze ez nem ért meglepetés szerűen a kijelentés. Vak nem voltam csak fiatal. Látszódott az autón a javítás nyomai, de teljesen korrekt módon rendbe volt rakva. Nem zörögtek a kárpitok minden darabja illeszkedett a mellette található elemhez kívül és belül is egyaránt. Feltételezem, hogy nem csak én láttam jónak az autót ugyanis mindenki meglepődött, ha elmondtam a korát. Legjobban, a téli időszakban jobb ülésen ülő emberek arckifejezése volt árulkodó, amikor kellemes melegség sugárzott a derekára a szürke plüssülésből. Mindig mondtam rezzenéstelen arccal. : Bizony-bizony, nem bepisáltál haver! Ez „csak” a gyári ülésfűtés a 90-es évek elején gyártott „népautóba”. A nagy BMW fanok is irigykedte erre az extrára. Ha netán néha nem csekély mennyiségű szeszesital fogyott a társaságban előfordult, hogy átadtam a volánt egy éppen józan életet élő barátomnak. Mindig azt a visszajelzést kaptam, hogy milyen jól és egyszerűen kezelhető, könnyen megszokható autó ez. És mennyire kényelmes ez a vastagon bőrözött kormánykerék. (utólagos). Ahogy telt az idő megismertem egy két konszern fanatikust és nekem is elkezdtek tetszeni a szerényebb tuningok. Kapott egy xenon szettet az autóban újnak számító osztott foncsoros fényszóróba. És hátra is bekerült a gyári „kormos” Hella lámpa. Ami még sokat segített a dögösebb kiállás érdekében az a 80/60-as ültetés, de sajna elég nehezen lehet vele együtt élni Magyarországon Volt, akinek hányingere lett és volt olyan, aki arra panaszkodott, hogy a keble nem hajlandó bennmaradni a 90 D méretű melltartóba. (Mondtam, hogy nekem ez nem probléma, hanem áldás). Sajnos az ültetésnek köszönhetően megsűrűsödtek a kerékcsapágy cseréjének periódusa. Illetve a kárpitok is zajosabbak lettek. Végül 2012. december 31.-én megváltam az autótól olyan megfontolásból, hogy diesel kellene egy kicsit nagyobb mondjuk kombi. A Golfnál maradtam volna, ha nem mérik aranyárba. Egy kombi rohadásmentes 3-as golf 1.9 tdi többe lett volna, mint a 1996-os Audi A6 C4 avant 2.5 tdi (R5) Mivel a családalapítás tervbe volt így logikusabb döntésnek tűnt az Audi még ha a belseje nem is tetszik annyira mint a Golfé. Ennyi az én tapasztalatom a Volkswagen harmadik generációs Golfjáról.

Hibalista

- Fűtöradiátor(4000ft), Hűtőventillátor csapágy(ft3000),hátsó kerékcsapágy(2000-10000ft), injektor(volt otthon), AC pumpa(10000ft),kasztni rohadás(felbecsülhetetlen), gyujtáskapcsoló betét(gyári 8000ft)

Ide hordtam szervizbe

Haverok

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Én

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 231000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója? A6 C4 AVANT 2.5 TDI (R5)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1991 (1991 - 1997)

További ítéletek (288 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A szeretnivaló diesel

Golf 1,6 diesel - 1991
1999.11.30 29000   2,3

"Málhás öszvér" - csak a K2 jelenthet akadályt

Golf Variant 1,4 Trend - 1996
1999.11.30 190000   5,0

0 EXTRA KITÜNŐ MINŐSÉG !!!!!!!!

Golf III GOLF 1.4 CL - 1997
2008.09.14 70000   1,0

1,9 GT TDI Őszinte vélemény

Golf 1,9 TDI - 1994
1999.11.30 70000   4,0

1. TDI-m

Golf 1,9 TDI 90 PS - 1997
2010.11.20 32000   -

1.4 cl a kis gyengécske!

Golf Golf lll 1.4 - 1996
1999.11.30 30000   3,0

1.4-4motion a tdi alázó

Golf 1.4i - 1992
2009.02.25 100000   1,0

2.0 GTI

Golf 2.0 GTi - 1994
2010.02.11 20000   3,5

3-asgolf 1,9 TD... én szeretem!!!

Golf 1,9 TD - 1996
1999.11.30 30000   -

4 kerekű koporsó, és 17 éveseknek nem ajánlom villogni

Golf VR6 - 1995
1999.11.30 150000   -

6 éve életem álma, mely a mai napig hűen szolgál

Golf 1.9 GTD Special - 1992
2009.01.30 150000   -

80as évi technológia 90es éveki testben !

Golf 2.0 GTI - 1993
2010.02.08 12   2,0

A

Golf VR6 - 1993
2010.02.22 21000   5,0

A "vén" csajozós fiataloknak

Golf Cabriolet 1.9 TDi (90 LE) - 1997
1999.11.30 34000   4,5

A 90-es évek elnyűhetetlen TD Golf Variantja

Golf 1,9TD Variant - 1994
1999.11.30 205000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 20

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)