Feltűnő népautó
Szöveges ítélet
Első sorba a számomra negatívumokkal kezdeném.
A gyári futómű a CL/GL felszereltséggel bíró darabokba egyszerűen a katasztrófa jelzőt tudnám használni, imbolyog, billeg, bólogat, és minden erejével próbál elrugaszkodni az aszfalttól. A hátsó tengelyen lévő kerékcsapágyak élettartama. Akár minőségi darabonként 10000ft-os SKF akár gagyi neve sincs 2000ft-ost vettem 1,5-évnél tovább soha nem bírta. Volt olyan hét, hogy 4et cseréltem, mint később kiderült ez legelső csere közben elkövetett hibának volt köszönhető. Egy határozott ütés hatására elgörbült a tengelycsonk és összeroppantak a feszüléstől a csapágyak. Véleményem szerint ez a golfok konstrukciós problémája. A harmadik negatívum a Karosszéria korrodálása. Az én esetemben még érthető volt ugyanis az autó sérülten érkezett Olaszországból. És tető sem volt felette soha. Csomagtér ajtó, küszöbök, sárvédő ívek, és a padlólemez. De láttam sérülésmentest is rommárohadva. Ami gyalázat az a fogyasztás és a teljesítmény aránya. Haver 1.8 GT 90lovas autója versenyautó volt ehhez képest 1-2 literrel kevesebb benzinnel 100 kilóméterenként.
Az autó megvásárlása életem legjobb döntése volt. 2006 őszén találtam rá a viszonylag ritkának mondható „04”piros 5 ajtós Golfra. Ez az a szín, ami napsütésbe mély piros sötétbe meg borongós időben bordó. Amikor elmentem megnézni rögtön világossá vált számomra, hogy ez nem az előzőleg megtekintett szarokkal megegyező kategória. Jó pár autót megtekintettem a végleges döntés előtt, volt köztük keresztbe fordult tetőablakos Passat. Körbenyúzott egyeletlen járású Audi 80 (egyébként a nagy vágy az Audi 80 Avant 1.9 TDI volt) láttam még porrá rohadt Opel Omega és még egyetlen egy ép elemmel sem rendelkező 3-as BMW-t is. Barátom 1.8 GT Golf III-as jobbos ülésén viszonylag sok időt töltöttem. Pontosan tisztába voltam vele, hogy mennyit tud nyújtani számomra egy ilyen autó. A belső tere sokkal többet mondó számomra, mint az abban az időben gyártott felsőbb kategóriás 3-as,5-ös BMW vagy akár az Audi 80,100-as. Az áhított Audi ára akkoriban 1 milla fölé is rúgott egy szép állapotú egyed esetében. Így muszáj voltam keresni egy kisseb kategóriás benzines autót, hogy a normálállapotú járgányom legyen. Visszatérve a vásárlásnapjára folytatnám azzal, hogy a 15”-os alessio monzza alukerekek nagyon sokat dobtak a kiállásán a diszkrét sötétítéssel együtt. Beültem megnéztem az autót minden extra működött benne. Kívülről jó belülről pedig megkímélt állapotúnak mondanám. Kulcsot elfordítva fél főtengelyfordulat után gyönyörűen duruzsolt a 1781ccm lökettérfogatú soros 4hengeres 8 szelepes központi injektoros 55KW(75le) teljesítménnyel bíró kereszt motor. Nem is én próbáltam ki. 1.8 GT-s cimbora tekergette a kormányt fékezet, gázt adott. Azt monda, hogy szerinte jó. Így is volt. Én a hátsó ülésen füleltem a nem oda illő zajokat keresve, de semmi ilyesmit nem találtam. Az akkori tulaj nem kertelt teljesen őszintén elmondta, hogy azért van I-s rendszám az autón, mert 2002-be hozták be Olaszországból sérülten. Persze ez nem ért meglepetés szerűen a kijelentés. Vak nem voltam csak fiatal. Látszódott az autón a javítás nyomai, de teljesen korrekt módon rendbe volt rakva. Nem zörögtek a kárpitok minden darabja illeszkedett a mellette található elemhez kívül és belül is egyaránt. Feltételezem, hogy nem csak én láttam jónak az autót ugyanis mindenki meglepődött, ha elmondtam a korát. Legjobban, a téli időszakban jobb ülésen ülő emberek arckifejezése volt árulkodó, amikor kellemes melegség sugárzott a derekára a szürke plüssülésből. Mindig mondtam rezzenéstelen arccal. : Bizony-bizony, nem bepisáltál haver! Ez „csak” a gyári ülésfűtés a 90-es évek elején gyártott „népautóba”. A nagy BMW fanok is irigykedte erre az extrára. Ha netán néha nem csekély mennyiségű szeszesital fogyott a társaságban előfordult, hogy átadtam a volánt egy éppen józan életet élő barátomnak. Mindig azt a visszajelzést kaptam, hogy milyen jól és egyszerűen kezelhető, könnyen megszokható autó ez. És mennyire kényelmes ez a vastagon bőrözött kormánykerék. (utólagos). Ahogy telt az idő megismertem egy két konszern fanatikust és nekem is elkezdtek tetszeni a szerényebb tuningok. Kapott egy xenon szettet az autóban újnak számító osztott foncsoros fényszóróba. És hátra is bekerült a gyári „kormos” Hella lámpa. Ami még sokat segített a dögösebb kiállás érdekében az a 80/60-as ültetés, de sajna elég nehezen lehet vele együtt élni Magyarországon Volt, akinek hányingere lett és volt olyan, aki arra panaszkodott, hogy a keble nem hajlandó bennmaradni a 90 D méretű melltartóba. (Mondtam, hogy nekem ez nem probléma, hanem áldás). Sajnos az ültetésnek köszönhetően megsűrűsödtek a kerékcsapágy cseréjének periódusa. Illetve a kárpitok is zajosabbak lettek. Végül 2012. december 31.-én megváltam az autótól olyan megfontolásból, hogy diesel kellene egy kicsit nagyobb mondjuk kombi. A Golfnál maradtam volna, ha nem mérik aranyárba. Egy kombi rohadásmentes 3-as golf 1.9 tdi többe lett volna, mint a 1996-os Audi A6 C4 avant 2.5 tdi (R5) Mivel a családalapítás tervbe volt így logikusabb döntésnek tűnt az Audi még ha a belseje nem is tetszik annyira mint a Golfé. Ennyi az én tapasztalatom a Volkswagen harmadik generációs Golfjáról.
Hibalista
- Fűtöradiátor(4000ft), Hűtőventillátor csapágy(ft3000),hátsó kerékcsapágy(2000-10000ft), injektor(volt otthon), AC pumpa(10000ft),kasztni rohadás(felbecsülhetetlen), gyujtáskapcsoló betét(gyári 8000ft)
Ide hordtam szervizbe
Haverok
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 231000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | A6 C4 AVANT 2.5 TDI (R5) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
