A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1991-1999)

Golf 1,9 TD GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Első nap megcsalt... De én szeretem....

Szöveges ítélet

1. fejezet:
Tegnap előtt hoztam el. Első saját autóm. Teljes szerelem van egyébiránt és amik rosszak rajta, az csak az előző tulaj és a kereskedő hanyagsága. Nagyon nézzetek meg mindent autóvásárlásnál.

Tudtam néhány hibáját. Kuplung kicsit fennt fog már, de nem zavaró, hazafelé derült ki, hogy a tükör inkább manuális, mint elektromos. Állítólag kicsit búg a kerékcsapágy elől, de én nem hallom. Node mire az autópiactól elértem a stadionokig, majdnem megfőztem a motort. Mert az okos nemtomkicsoda, mikor észrevette, hogy a kiegyenlítőtartályról letört az egyik csonk, fogta és visszadugta. Nekem meg hazafelé kilőtte a nyomás és a motor meg szépen kidolgozta a hűtővizet, ami annyiból látszott, hogy elment a fűtés és kicsit gőzölgött a motor, aminek esőben nem tulajdonítottam túl nagy jelentősséget, ámde mikor a vízhőmérő mutatója kikéretszkedett a műszerfalból, az már kicsit gyanús volt. Hát még mikor 5 liter fagyálló gondnélkül belefért a helyére. Egyébként még így 220.000 Km után is megy ez a kis dízel mint a barom. Most igyekszem jóvátenni amit az előző tulajdonosa elcseszett és nem csak használni fogom, hanem gondozni is. "Hölgytulajdonostól..." na mintha ez garancia lenne. Olaj és vezérműszíj csere az első, ez már meg is történt, nameg ugye a víztartály. Aztán majd szép lassan, a kuplung még 150.000-et elbír állítólag, nade jó Golfhoz híven kicsit rohad az öregfiú sárvédőív tájon, azt orvosoljuk. Az alkatrész árak meg viccesek. Egyenlőre csak ajánlom, aztán majd még írok úgy 10.000 Km múlva.

2. fejezet:
A 10.000 megtett kilométert azt nem várom meg. Most 6.500-nál járok. Ihaj-csuhajjj... hát ha nem 500e Ft-ért vettem volna, már neki tereltem volna az első fának. Kezd sok tekintetben összeállni a kép. Mint írtam, rossz volt a termosztát, ami ki is lett cserélve egy utángyártottra (én állat...) 3 hétig bírta, majd annyi becsület nem volt benne, hogy nyitva menjen tönkre, Szegedről hazafelé felforrt a víz aztán tréler, és kihasználva azt, hogy december 25. volt, a gané szerelő 27.000 Ft-ért kiszedte belőle a termosztátot, majd literenként 3000Ft-ot akart kérni a fagyállóért... pfujjj... 2700 Ft-ért vettem 5 litert szemben a benzinkútnál. Node... most fasza Behr Johnson termosztát van benne, ami ugye a gyári és ez tuti. Ezután kiderült, hogy miért is volt rossz (miért lett elrontva/rosz beletéve). Használtam termosztát csere után egy ideig, majd egyszer a pályán 130nál elhalt az autó és alig tudtam újraindítani. Utána nehezen indult, kormolt, meg kinyomta a vizet, mert a henger bedolgozott a hűtővíztérbe, azaz csak utolért a hengerfejmizéria. És akkor jött a csoda, mikor a szerelőm szétszedte a motort. A hengerfejtömítésnél a kritikus helyeken meg volt dolgozva egy ki sziloplaszttal... aus bitte für mich (ki kérem magamnak)... tekintve, hogy nem volt benne lényegében termosztát, illetve a szlio is fogott valamit, nem tűnt fel, hogy hengerfejes a motor, de mikor a termosztát probléma orovosolva lett, rögtön jött a móka. És nem ám egyszerűen hengerfej javítás, hanem egyből csere! Az összes gát át volt repedve és a csodálatos minőségű hűtővíznek köszönhetően kicsit már hiányos volt a hengerfej. Ezeken nem szabad spórolni. Jó olaj, jó fagyálló és jó üzemanyag!!! Ennek a szegény hengerfejnek is ez lett vége. De most nagyon bitang az autó. Ja... hehe... a másik. Nem ment a hűtőventillátor, gondoltam tél van, biztos csak nem kapcsol be. Majd elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz, aki rögvest megállapította, hogy "Hát jó hogy nem megy, ha nincs benne biztosíték..." A vér megfagyott bennem, mikor betette a biztosítékot és az autóm úgy kezdett fütölni mint egy gyárkémény. A hűtővezérlő az tisztességgel kiégett, illetve a testkábele funkcionált bioztosítékként és diffundált. De ez is bontóból 5000 Ft-ért megoldható volt. Nem hittem, hogy ennyi bajom lesz, de kicsit úgy érzem magam, mintha egy beteg kismacskát ápolgatnék és nem tudok megválni tőle... szeretem nagyon... sőt... még a szerelőm is úgy fogadott, hogy eldöntette, hogy vesz egy ilyen autót, mert élmény vezetni.
Aztán majd még ezt is folytatom...

3. fejezet
Na ez már a befejező epizód.
Meghalt a motor végül, elolvadtak a dugattyúk, megjegyzem nem hajtottam... vettem egy másikat bele, nagyon jó lett az autó. Ma adtam el. Jól járt vele a srác. Kicsit persze fáj a szívem, de nagyon bizalmatlanná váltam a végére. Most vadászom az újabb pénztemetőre.

Tanácsaim:
A TD egy diesel autó, nem versenyló. Okosan kell használni, nem 4000 fölé pörgetni, nem arra van.
Nagyon be kell állíttatni az adagolót és a turbónyomást, ezek sok gondot okozhatnak. Nekem az adagoló miatt szállt el a hengerfej.
Csak jó gázolajat szabad tankolni!!! (OMW)
Jó minőségű olaj, jó minőségű fagyálló!!!
Csak gyári alkatrészek!!!
Gerő Balázs szerelő!!!

ha valakinek kérdése van, hogy mire kell figyelni nagyon, akkor írjon a mate [kukac] avalonclub [pont] hu címre bizalommal. Ha ráérek még segítek autót nézni is!

Hibalista

- Ahogy vettem állítólag:
- Kiegyenlítőtartály 6000 Ft
- hűtővízcső 2500 Ft
- befújó ventillátor kapcsoló (megcsináltam) 0 Ft
- termosztát (2800 Ft utángyártott retek, 2500 Ft Behr Johnson!)
- hátsó ajtó zárszerkezet (Még rossz)
-
-
- Ami jött:
- Hűtővezérlő: 5000 Ft
- Hengerfej+tömítések+szimmeringek+munkadíj: 95.000 Ft
- Üzemanyagszűrő: 2800 Ft
- Motor + átépítés: 250.000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Hyundai Gödöllő

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Gumi Park, Kerepes
Gerő Balázs, Pestlőrinc

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1.3 GLX Következő autója? Rover 416 si
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1991 (1991 - 1997)

További ítéletek (288 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)