Elpusztíthatatlan, aprópénzes autó...
Szöveges ítélet
90'-es Golf 2 1.6D már abban az időben se volt egy nagy extra, de mivel nem milliomos családból származom és nem lett belőlem se építés vezető se bank igazgató így be értem vele.350.000km volt az órában vásárláskor és elég gyárinak látszott az autó ezért vettem meg.azt sejtettem a vásárláskor hogy a hidegekben lesznek gondjaim a reggeli indítással és fel is készültem a felújítási költségekre, amit a vételárból félig meddig sikerült lealkudni.el jött a tél, 20.000km-en túl voltam már a géppel, Makóról Pestre jártam dolgozni vele heti több alkalommal is.az olajfogyasztáson kívül(1l/1000km) semmi probléma nem volt vele!-7 fokban még vígan indult a motor, -10-nél kellett 3×izzítani és felhúzni hogy induljon, első utam a szerelő páros volt akik 1 hét alatt rendbe is rakták:fúrva lett első javítóra, hengerfej gépmunka, komplett vezérlés, kuplung, összes csapágy+szimering és tömítések, a főtengely hozta a gyári adatokat és nem szemre, hanem kimérve órával a gépműhelyben.el készült a motor olaj gond meg szűnt, 10-20.000km járatás után szinte állandó padlógáz közeli üzemmód és fel se vette!4db lengéscsillapító+egy-két apróság kellett még a futóműhöz.még kb. minden második télen kellett cserélni a vízpumpát(3.000ft)és megállt a gép!később kapott még egy emberes turbót is aminek szépen lassan felkúszott a nyomása 0.65 bar-ról 2.3 bar-ra+kapott meltó adagolót és coolert is és azt is állta legalább 50.000 km-en keresztül, végül egy kis komfortra vágyva 550.000km-el eladtam mivel köztudott dolog, hogy a 2-es elég gyenge belőle(ritka a szervós és klímás kivitel)meg a belső vibrációja és a menetzajai is elég erősek.a 3-as GT tdi-ben megtaláltam a számomra elfogadható komfortérzetet, hasonló karakter egy kicsit tágasabb belsővel, elfogadható zajszintel, szervo, klíma, tempomat.műszakilag egy lattal se külömb a 2-esnél, csak emberbarátabb!ha lett volna benne klíma és szervo akkor még most is az enyém lenne, még a mai napig is látom a kocsit járni Szeged utcáin.4 év alatt kb. 250.000ft-ból egy Tds BMW kb. 1-2 hónapot megy, na jó...összehasonlítani azért nem kell őket...
Hibalista
- Motorfelújítás 370.000km-nél(óra szerint)-180.000ft - 4db lengéscsillapító-5.500-6.000ft/db - Hátsó szilent 2db-4.000ft/db - kormányösszekötő gömbfej 1db-1.800ft - fényszóró 2db-4.000ft/db - féktárcsa+betét garnitúra-7.000-8.000ft - termosztát-2.500ft - vízpumpa-3.000ft -
Ide hordtam szervizbe
F.Lacika+K.Szabi(maszek):aprólékos, lelkiismeretes munka...
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Sity-suty Laci(maszek):Villám gyors, de nem mindig 100-as...
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 350000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf 1 1.6D | Következő autója? | Golf GT TDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
