Egy autó amitől sokat tanultam
Szöveges ítélet
2003-ban vettem az autót. VW GOLF III. 1.9D (szívó diesel), 64LE 3 ajtós, gyönyörű sötétzöld gyöngyházmetál. Extra: szervó, immobiliser, tehát full alap. Az előző tulaj hoz(at)ta be hollandiából 2002-ben. Az autó ekkor volt 9 éves és 79100km-t mutatott az óra, ami már feltünően gyanús volt.
Mindenesetre megvettem, mert átvizsgáltattam és egyes szerelők szerint valóban ennyit ment, ugyanis az előző tulaj elmondása szerint kint egy öreg néni hajtotta, aki 35-40km-re lakó gyerekeit látogatta rendszeresen.
Szép történet! Én azért elvégeztem a kötelező cseréket (olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő). Vezérműszíjat nem cseréltem, mert az nagyon újnak tünt.
Megvétel után nem sokkal 2000-es fordulaton finom rángatásra lettem figyelmes. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, hisz annyira enyhe volt, hogy az utasok nem is érezték.
Majd teltek múltak az idők és a kilóméterek. Kb. 12 ezer kilóméter megtétele után jelentkeztek a gondok. Enyhe kartelgáz, erősödő rángatás 1800-2000 fordulat között. Motordiagnosztikai vizsgálat után megállapították, hogy valószínüleg elektromos probléma az adagoló környékén. De az adagoló nem volt összekötettésbe a vezérlő egységgel, így aztán azonosítani sem tudták a hibát. Megkezdődtek a találgatások: szakemberrel végzett adagoló javítás végeredmény 16000Ft a zsebemből és semmi változás. Diesel szakértő kikötött valami gombát, de semmi. A rángatás maradt. Javaslat: csere mechanikus adagolóra. Nem éltem a lehetőséggel inkább tovább hajtottam. Majd megadta magát az automata szívató. Kiszereltem, állítottam az alapjáraton, hogy mindig 920-950-en legyen. Ezután megkezdődtek a téli indítózások. Nagy hidegben az apám leharcolt audijával (1986-os audi 80 turbo diesel több mint 400 ezer km az óra szerint) húzott be nem egyszer. CIKI! Gyűrűzés (kb 98000km óra szerint), mert kompresszió nokedli. Javítás: 60 ropi. Jé indúl! Szép és jó minden amikor egyszer menet közben kilőtte az egyik porlasztót. Hengerfej repedés a porlasztó tövénél. Javítás: 40 ropi. Majd nem melegedett a víz 70C-nál jobban. Termosztát csere (5000Ft).
Elérkeztem 120000km-hez (óraszerint). Vezérműszíj csere. Ezután 1000km és megadta magát a vízpumpa (amit tudtam, hogy cserélni kell a vezérműszíjjal, de nem volt hozzá kedvem megbontani). Csere: kb. 10 ropi. Amikor műszakilag nagyából rendben volt, jött a karosszéria. Belső tér beázás. A tető jobb felső sarkán felhólyagosodott a festék, alatta megindult a jó öreg rozsda. Az első sárvádők töve és a balhátsó sárvédő közepe is rozsdásodott. Fényező haver tökéletesre varázsolta potom 30 ropiért. A sok hiba ellenére kapott ajándékba egy sport ovál kipufogót egy garnitúra gyönyörű 15"-os felnit 195/50-es vízmintás gumikkal, abból is a kemény peremes fajtából. Rugózás=stráfkocsi. Fél év és cserélhettem az első lengéscsillapítókat, de a kanyarstabilitás megadurva volt így aztán nem bántam. Kb. 130000 km (óra szerint) és megjelentek az első füstfelhők a kipufogóból. Olajfogyasztás nulla. Fejvakarás és hajtom tovább. Az adagoló még mindig nem jó, szívató nem jó, futómű is gyengélkedik, szervó haldoklik. Egyszer lámpa előtt indulás kuplung szétesett. Csere új szerkezet és felújított SACHS tárcsa. Nagyon jó de a kuplung még mindig nagyon fent fog és majdhogynem kétlábbal kellett nyomni. 152000km-nél végeztem egy motorbelső tér tisztítást, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, féktárcsa, fékbetét cseréket. Vettem bele egy zsír üléshuzatot, felpolíroztattam. Látványosan szépen rendbe lett rakva. Fel a netre és soha viszlát. Árából vettem egy Audi 80 B4 1.6 benzinest szép állapotban és megmaradt 80 ezrem.
Hibalista
- féltengely csukló
- első két lengéscsillapító
- hengerfej repedés
- vízszivattyú
- generátor
- szervómotor
- katalizátor
- termosztát
- adagoló
- kuplung (kuplung szerkezet, kuplung tárcsa)
- féktárcsa
- fékbetét
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 79100 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 156000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Audi 80 B4 1.6 benzin |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
