A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1991-1999)

Golf 2,8 VR6 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Báránybőrbe bújtatott farkas

Szöveges ítélet

Az előző autóm egy VW Golf 1 1,6-os GTI volt. Gyorsulási versenyeket megjárt gépet sikerült megvennem, és a felújítást követően (váltó, kuplung, hengerfej) a GTI rabja lettem. Rengeteg szép élményt kaptam a márka típusától (nem lámpától-lámpáig gyorsulásra gondolok ez alatt!), de a 30 évvel ezelőtt tervezett konstrukció fékrendszere mára már elavulttá vált, és új darab után kellett néznem. Természetesen egy GTI jöhetett csak számításba. Volt szerencsém egy Golf III VR6-oshoz és eldöntöttem, hogy egy ilyen lesz a következő.
Sikerült kifognom egy szenzációs 2800Cm3-es, 95-ben az amerikai piacra gyártott darabot: 220.000 Km –el a motorjában, az olajcserét követően közel 7500 Km megtétele után az olajfogyasztása 0,00 Liter (SAE 5W40)!!!
A VW & AUDI autógyárak már régóta tudják, hogyan kell autót gyártani!

Igényes belső kialakítása van, minőségi anyagok felhasználásával. A bőr ülés kivételével az 1995-ben rendelkezésre álló összes extra megtalálható benne. Alsó középkategóriás autó révén a hátsó helykínálat mondjuk rosszabb is lehetne. A kormánykerék és a vezető ülés magasságának beállíthatóságával tökéletesen beállítható a vezetési pozíció. Minden a helyén van, és jól kezelhető. A hangszigetelés tökéletes.

Igazi élményautónak szánták a tervezői, mivel bársonyosan egyenletesen adja le a teljesítményét: 1200-as fordulatszámnál már a sofőr rendelkezésére áll a 205 Nm-es nyomaték. Már indultam el vele véletlenül 4. sebesség fokozatban alapjárat környékéről is!!! Simán lehet erőből előzni vele.

Csak és kizárólag hosszútávon használóm az autót, és olyan vezetési stílusba, hogy az anyós ülésben utazó utas félelmébe ne próbálja letépni a majrévasat. Szerintem ez az autó egy sportosan vezethető túraautó, és csak egy aprócska turbó beépítésével lehetne újból igazi sportautó (290+ Le). De igazából még így is erős a magyar utakra. 16 s-alatt eléri a 160Km/h sebességet, és 160 ról szédületes tempóban képes tovább gyorsítani a szerkezetet. Borzasztóan nehéz vele a sebességhatárokat betartva közlekedni, de ha „majdnem” összejön, akkor 7,5- 8,3 literes átlagot is ki lehet belőle hozni. 80 Km/h sebességnél a fedélzeti 6,4-6,6 liter/100Km, 130-nál autópályán 8,4-8,7 liter/100Km. Autópályán a rekordom 14,2 liter/100km volt (130 ról intenzíven gyorsítgattam szinte folyamatosan 200-ig). Az utóbbit nem nagyon szoktam szortírozni, mivel a márka típusának egyáltalán nincs tekintélye az utakon, és az emberek többsége simán kijön elém a belső sávba. Rengeteg fórumon az olvasható, hogy az autó országúti átlagfogyasztása 10-12 liter, és a laikus ezt olvasva levonja azt a következtetést, hogy ez egy benzintemető. Persze simán benne van a gépben, de szerintem, aki nem egyedül száguldozik a főutakon, az egy kicsit megsajnálja az autó utasait, az intenzív fék, gáz, kanyarban fellépő erők… végett, amelyek könnyedén rémálommá tehetik az utazásukat.

Sajnos a magyar „utak” minősége miatt kevésbé lehet komfortosan autózni vele. A sport futóműve észreveszi a legkisebb úthibákat is, és a parkolás egy horror. Rendes úton haladva mindezeket azonnal elfeledteti: nincs oldalszél probléma, nem sodródik a kanyarokban, intenzív fékezésnél, gázadásnál könnyen irányítható marad, (100-as tempónál szerintem, még egy óvodás is gond nélkül elvezetné,).

Ha valaki stresszesen szokott vezetni, vagy már nem is mer a volán mögé ülni, akkor egy ilyet ajánlanék a számára. A sebességhatárokat betartva szinte pihentető a vezetése, és a visszapillantó tükörben látható, hátszélre váró mákdaráló motoros, agresszív stílusban vezető, szervdonor jelölteken csak mosolyogna, mivel a kedélyállapotától függően választhatja, a legelső veszélyeztető megmozdulásra otthagyom menüt, és akit ezzel a szekérrel nem tudok könnyedén lehagyni, annak csak szlalom bábú vagyok, és ha meg akar előzni, akkor különösebb felhajtás nélkül, némi vezetési kultúrával fogja azt megtenni.


Esélyes veterán autó jelölt lehetne nálam, csak sajnos a karosszériája még nem fürdőzött.
Már csak az összehasonlítás kedvéért is, szinte kötelező kipróbálnia mindenkinek, aki egy dízel + benzines menettulajdonságokkal rendelkező, sportos, megbízható autót szeretne.

Hibalista

- Az autó megvásárlását követően rögtön ki kellett cserélni:
- - első féktárcsák, fékbetétek, (∑ 50000 Ft)
- - bal első ABS jeladó (∑ 16000 Ft)
- - vezérmű tengely jeladó (vészüzem módban használta az előző tulajdonos), (∑ 18000 Ft)
- - hátsó kerékcsapágyak, (∑ 8000 Ft)
- - kilométeróra, (Németországból ∑ 100 euro)
- - még javításra vár az utas oldali ülésfűtés, (csak a vezérlő relé hiányzik, kb. 5000 Ft lesz)
- - le kellett cserélni a gyári kuplung rendszert (anyag díj: 98 000 Ft)
- - olaj (24 000Ft), olajszűrő(1750 Ft), benzin szűrő (~3000 Ft), levegő szűrő (~2000 Ft)
- - torony csapágyak (24 000 Ft)
- - váltóban olaj csere (12 000 Ft)
-

Ide hordtam szervizbe

Vihari Autóvillamosság műhely
Esztergom Virágos utca 2/b
Mesterei a szakmának!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1995
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 214000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Golf I 1,6 GTI Következő autója? Mindegy csak német legyen, és legalább 6 hengeres
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1991 (1991 - 1997)

További ítéletek (288 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)