Az utas első kérdése pár km után: ez tényleg csak 1.4? :)
Szöveges ítélet
A válasz igen ez csak 1.4, de ez egy jól karbantartott 1.4!
Ami elsőre megfogott a vásárlásnál az a kasztni állapota, nagyon szép volt( ugye mint tudjuk eléggé gyakori vendég a korrózió a 3-asoknál), illetve a motor hangja, nagyon megkímélt állapotot feltételezett( ez így is van, mert a 60 paci, szerintem még mind megvan, nagyon max 1-2 ló szökhetett el a ménestől :)
Azért voltak vele gondok később bőven, (lásd hibalista), de ettől még szerethető a VWerda!!!
Ami magát a vezethetőséget, menettulajdonságot illeti, szerintem egész tűrhető az 1.4! 5 fővel mondjuk tényleg lomhább, de 1-2 fővel simán vállalható, nekem főleg kis távokkal 2x3-4km illetve havi 2 nagyobb úttal (összesen havi kb 330km) 7,5-8L az átlagfogyasztás télen!(15" alufelni 185/55 gumival)
Vezetni pedig állítható futóművel egész sportos, kanyarokat 90-100-al simán be lehet venni és nem is pattog el.
Pakolhatóságra átlagos, bár volt hogy ágyat is hoztam el, a jobb 1-ben 1 fővel :)
Az alkatrész árak nagyon barátiak, viszont a kor miatt már nagyon sok probléma adódhat, igazából nincs viszonyítási alapom más 20 éves autóval, így ezt kicsit negatívként éltem meg.
Summa-Summárum:
Egy biztos a sokak által kedvelt TDI-k Sokkal szervizigényesebbek, hol a Turbó tölt túl vagy ragad be, hol adagoló, így aki nem jár évi 20-25.000 km-t annak a benzineseket ajánlanám, illetve a nagyobb benzineseket!
Egyedül a klíma hiányzik egyébként belőle, de az is csak nagy ritkán!
Illetve amiért meg kell válnom tőle az is egy igen egyszerű ok, ki fogja nőni a család! Egy biztos, aki megveszi jól fog járni vele!
Hibalista
- Első féktárcsák(Brembo) - - Hátsó kerékcsapágyak 2x is(utóbbi a peres gumi/nagy felni kombó+ szigorúbb ültetés(kb 9-10cm) - - Váltó+kuplungszett(Sachs)+Váltóolaj+ váltórúd felőli szimmering - - Szelepfedél tömítés(rá 1 hónapra ugyanúgy eregette az olajat, pedig márkás került bele, de nem cseréltem ki, mivel nagyon minimális 1 olajcsere periódus alatt, ami nálam 6000km vagy 1év,kb 3-4dl! - - Első-hátsó lengéscsillapítók kb. 1-2 hónapig bírták a vétel után, hátulra kapott Sachs-ot majd később lecseréltem komplett állítható futóműre(FK) - - Termosztát beragadt a vétel után kb. 6 hónappal természetesen zárt állapotban, szerencsére a motor nem főtt meg! Cseréjét saját magam oldottam meg! - - Indítási Probléma 1 (2012 november): - Egyik novemberi napon melóból hazafele nem tudtam indítózni se, lemerült az akksi, gondoltam régi már úgyis kicseréltettem, nem segített újra előjött az új akksival is, majd kiderült, hogy egy rövid-zár okozta, ami miatt a hátsó ablaktörlőm se működött - - Indítási probléma 2 (2013 december): - Indítózás ment, tekert valószínű benzint is kapott néha sokadik próbálkozásra be is indult! - Mint később kiderült a gyújtáskapcsoló kopott el, kapott egy gyári bontottat, egy haverral cseréltük ki kb. 30perc alatt, azóta pöccre indul megint! - - Egyenetlen alapjárat: - A hibát muszáj voltam magamnak felderíteni, a gyújtáselosztó rotor vége elolvadt, valószínű párat jutott az elosztófedélbe (legalábbis erre tudok gondolni) - Cseréjét hamar tudtam orvosolni szintén saját kezűleg(pedig vidéken voltam vendégségbe, de VW alkatrészt nagyon egyszerű beszerezni szinte bárhol) - - A Központi zár és riasztó is szívatott évszaktól, időjárástól függetlenül! - Cseréltetni 3 KP motort kellett, illetve időnként vinnyogott a riasztó és olyankor alig lehetett leállítani, mint kiderült mikrokapcsoló hiba volt! - -
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelők...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Bora vagy Passat |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
