Az iszákos kényelem
Szöveges ítélet
Ez az autó első látásra szerelem volt. Fekete ötajtós 3-as. Beindítottam, és rögtön elfogott a hév, hogy bármilyen szakadt is, az enyém lesz. Így is lett. Igaz, hogy a következő napokban megkezdődött a csereakciók sorozata, de ezek nem voltak számottevőek. Amiket felsorolok, azok inkább a hanyagság jelei voltak: elkezdtem a hátsó kipufogódobbal(egy 3-as GTI-nek raktam rá a dupla króm végződésű dobját), majd következett a 2 db hátsó lengéscsillapító(mert a hazafelé úton olyan volt a hátulja, mintha egy tengeri hajókázáson lettem volna:-))). Ezekkel a dolgokkal elintéztem a hang és az ingadozás kérdését. Ezután vettem észre, hogy a központi injektor bakelit talpja úgy tátog, mint egy krokodil. Ezt is sikerült pár ezer forintból megoldanom. A nagyobb probléma csak ezután következett. Nem volt elég intenzív a klíma(merthogy klímás, bőrös, elektromos kütyükkel teletűzdelt autó volt). Elvittem egy klímáshoz, mondván csak fel kell tölteni. Na persze Móricka:-))) A klímás kinyögte, hogy klímahűtőt kell cserélni, aminek az ára 43000.- plusz a csere plusz a töltés. A tranzakció 62000.-nél meg is állt. Ezután persze már minden működött- gondoltam én, mert mint utólag kiderült a tetőablak sem az igazi. Kinyitottam ééééééésssss úgymaradt. F....a mondhatom. Szétszedtem és kiderült, hogy az egyik oldalon a mozgató mechanika van eltörve. Utánnéztem és kiderült, hogy csak gyári javítókészlet van és 23000.- Erre beintettem, és a neten keresgélve találtam egy komplett tetőablakot 22000.-ért. Na ezek után mondtam, hogy rendben van az autó, ám nemsokára egy szép 15"-os fekete színű alufelnit a fekete autóra. Gyönyörű lett.
Az autó egyetlen szépséghibája a fogyasztás. Városban télen a 10-11 liter simán, autóúton 7,8-8,5 liter. Csreébe azonban egész jó menetteljesítménnyel bírt: 160-nál 4800-at forgott a motor.
Hibalista
- Injektor talp kb.5000.-
- Hátsó kipufogó 11000.-
- Hátsó lengéscsillapítók 16000.-/db sachs
- Klímahűtő 43000.-
- Tetőablak 22000.-
Ide hordtam szervizbe
Többnyire saját magam szervizeltem, mert annyira egyszerű a technika, és könnyű hozzáférni mindenhez.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 204000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Omega | Következő autója? | Audi A4 2,8 V6 Quattro Avant |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
