Anyámé volt, e/azért bírja még egész jól
Szöveges ítélet
A szerelö a márkakereskedö is volt egyben, aki az autót (14/11/92 Erstzulassung) elöször egy nyugdíjas férfinak adta el, az járt vele hetente kétszer bevásárolni, aztán anyám vette meg ´96-ban, négyévesen 16500DM-ért (tudom...), 2x5, 2x20 és egyszer egy héten 2x50km-es távokat járva aztán ezzel a Golffal. Én a megvétel elött fél évvel szereztem jogsit, persze gyakran elkunyeráltam az autót, és két évvel ezelött anyám komplett lepasszollta nekem, mert ö vett magának egy újjabb autót. Azóta tölem van munkámba napi 2x5,5 plusz néha hétvégén párszáz km Autobahn.
A szerelö értékelése 6, mert drága ("Der Freundliche"=VW márkaszervíz; std. inspekció a kocsi újkorában 700DM volt annó/ az utolsó már 500 euró olaj-, pollenszürö-, fékkbetétcseréért), és bénáztak is, a nem inspekciós tételekre vagy külön fel kellett hívni a figyelmüket, vagy megcsinálták anélkül, hogy szóltak volna, hogy megcsinálják. Visszamenni rossz szerelésért egyszer kellett, akkor a rossz cuccot cserélték ki, a tényleges hiba ismeretében, de végülis a dumám után ingyér´.
Azzal az 1,8-as, gyári 90LE-s motorral az érettségim idején azér´ relatíve jól ment (haveroknak akkor volt Corsa A, szappan Kadett (Zsiga hangú motorral;-) ), Scirocco B ugyanazzal az 1,8-as motorral), manapság már elég gyengének tünik, meg valószínüleg az is. A motor ma is tkp. szépen, rekedten szól úgy közepes fordulattól (nincs fordulatszámmérö), de már ´96-ban is ilyen volt, tehát az igen hangos bögés ellenére van azért még vmi akusztikus élmény is, ha nem is tol mint amennyire bög. Elörelátóan vezetve azért úgy 150-160-ig birom a háromsávos Autobahn-on a bal sávban míg le nem szorít vmi béna kerregö PDTDI... Max. tacho egyébként még téli gumikkal is hosszú nekifutás után 195 indicated, a hivatalos max. 178km/h (0-100 13s könyv szerint, ezt még ma is bírja), akkor most találgassunk ! Mondjuk tény, hogy apám E34-es, 115LE-s, ´93-as 518i-je már 50km/h-tól keményen büntette, már ´96-ban is.
Extráként fel tudok sorakoztatni két ajtót négy helyett (a belsö VW nyelvhasználatban a csomagtartó nyílászárója nem ajtó hanem fedél), metál fényezést (bordó), ötödik sebességet, motoros külsö tükröket, felírat nélküli hátsó fedelet(=0DM felár!), ötágú alufelniket a nyári gumikhoz. A belsö komfort tkp. tökéletesen elég a napi járkáláshoz, plusz van jégoldó spré, sál, sapka télire, ablaktekerentyü nyárra, meg nagy oldalzseb az ajtón.
Ami nagyon hiányzik az az ABS és a tudó hátsó felfüggesztés (ne pattogjon nekem szük kanyarban az a hátsó tengely!); fiatalos öntúlbecsülésemben már többször majdnem megszívtam... Hiányzott még a berregö ami emlékeztet a bekapcsolva hagyott pilácsra. Tavaly tavasszal berheltem bele egy berregöt, azóta jöhet Alsheimer!
Szvsz a színe jo, de maga az autó kívülröl extrém unalmas, a sárvédö gumilebenyek meg kifejezetten rondák. Belülröl jó a sötétkék velúr és müanyag (a fekete nagyon depresszív lenne), és így a velúron nem is látszik, hogy dzsuvás 16 év után. Hely van benne böven, hátul is nagyon jól erférni, csak a hosszú ajtó igen nagy szívás szükebb parkolókban. És kezdettöl fogva lögyögve zárnak az ajtók, tehát miután beklattyan a zár még 3-4-szer ide-ode lötyögnek. De azért karácsonyfáért, IKEA-ba, stb. a család ezzel jár. Városban megfelelt, a fogyasztás ösztöl tavaszig 8 liter, nyáron ha anyám vezet talán 7 is lehet. Hosszabb távon 7-13 liter a fogyasztás, reális 120km/h és padlógáz függvényében. Sajna tacho 130-nál éppen berezonál az elsö futómü, tacho 140-nél viszont már 8,5-9 liter a fogyasztás, tehát az Autobahn-on nagyon a személyes fájdalomtüréstöl függ a bögés és a fogyasztás ;-)
Rozsda van kettö 3cm-es hólyagcsík a hátsó ablak alsó pereménél, meg barnás foltok a sárvédö gumilebenyek pereme alatt (2006-ig garázsos kocsi volt).
Összegezve újkorában egy túl drága kocsi, amivel viszont tkp. nem volt müszakilag baj, tehát talán csak kifizetödtek azok a plusz DM-ek. Most 16 évesen 6-650 euróért lehetne eladni a mobile.de-n, ami szvsz túl kevés érte, mert garázsos és 166ekm. De hát megtartani is szívás tkp., mert a kupplung+béna új lengéscsillapítok még munkabér-számla nélkül is 4-450 euró + két rekesz sörbe lennének, maga a kupplung anyagára 140 ebay-n.
Aki ilyet vesz, vigyázzon arra, hogy az ilyesmi munkák már el legyenek végezve. A karosszéria nem nagyon rohad ugye egy Golf A3-on, és az 1,8-as motorok is bírják, mert ezeket már nem kell padlózni állandóan.
Hibalista
- 5 éves, Varta gyári akksi hirtelen rövidzáros (jó, tudom...)
- 5,5éves szétrohadt az egész kipufogó, a "Krümmer"-töl lefelé csere
- 11 éves, 103ekm olajnyomáskapcsoló (16,52 euró anyagár + 41,23 euró munkadíj...)
- 13 éves, 122ekm beszorult vmi fékeröjeladó(11 euró anyagár), hátsó kerékagyak csere(67 euró anyagár).
- 15éves, 153ekm bal elsö kerékagy csere(ca. 170 euró), kézifék bowdenek elrozsdásodva és -szakadva(végülis ingyér, mert bénáztak a fiúk, de, sajna nekik, nagyon nyilvánvaló volt), gumiszoknyák az elsö féltengelyeken tkp. eltünve (darabja ca. 15 euró)
- 16éves, 166ekm (most) kéne: kupplungtárcsák(nagyon), jobb elsö kerékcsapágy + összes lengéscsillapító tré, befúj a szél az A-oszlop felsö végén (=zsanér állítás és/vagy új tömítés)
Ide hordtam szervizbe
-2007:
Schröder Team Sennestadt
Industriestraße 19
D-33689 Bielefeld
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
2007- : én ;-)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 46000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | buszbérlet+BahnCard50 vagy Alfa147 2.0TS |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
