A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1991-1999)

Golf 1,8, kétajtós 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Anyámé volt, e/azért bírja még egész jól

Szöveges ítélet

A szerelö a márkakereskedö is volt egyben, aki az autót (14/11/92 Erstzulassung) elöször egy nyugdíjas férfinak adta el, az járt vele hetente kétszer bevásárolni, aztán anyám vette meg ´96-ban, négyévesen 16500DM-ért (tudom...), 2x5, 2x20 és egyszer egy héten 2x50km-es távokat járva aztán ezzel a Golffal. Én a megvétel elött fél évvel szereztem jogsit, persze gyakran elkunyeráltam az autót, és két évvel ezelött anyám komplett lepasszollta nekem, mert ö vett magának egy újjabb autót. Azóta tölem van munkámba napi 2x5,5 plusz néha hétvégén párszáz km Autobahn.

A szerelö értékelése 6, mert drága ("Der Freundliche"=VW márkaszervíz; std. inspekció a kocsi újkorában 700DM volt annó/ az utolsó már 500 euró olaj-, pollenszürö-, fékkbetétcseréért), és bénáztak is, a nem inspekciós tételekre vagy külön fel kellett hívni a figyelmüket, vagy megcsinálták anélkül, hogy szóltak volna, hogy megcsinálják. Visszamenni rossz szerelésért egyszer kellett, akkor a rossz cuccot cserélték ki, a tényleges hiba ismeretében, de végülis a dumám után ingyér´.

Azzal az 1,8-as, gyári 90LE-s motorral az érettségim idején azér´ relatíve jól ment (haveroknak akkor volt Corsa A, szappan Kadett (Zsiga hangú motorral;-) ), Scirocco B ugyanazzal az 1,8-as motorral), manapság már elég gyengének tünik, meg valószínüleg az is. A motor ma is tkp. szépen, rekedten szól úgy közepes fordulattól (nincs fordulatszámmérö), de már ´96-ban is ilyen volt, tehát az igen hangos bögés ellenére van azért még vmi akusztikus élmény is, ha nem is tol mint amennyire bög. Elörelátóan vezetve azért úgy 150-160-ig birom a háromsávos Autobahn-on a bal sávban míg le nem szorít vmi béna kerregö PDTDI... Max. tacho egyébként még téli gumikkal is hosszú nekifutás után 195 indicated, a hivatalos max. 178km/h (0-100 13s könyv szerint, ezt még ma is bírja), akkor most találgassunk ! Mondjuk tény, hogy apám E34-es, 115LE-s, ´93-as 518i-je már 50km/h-tól keményen büntette, már ´96-ban is.

Extráként fel tudok sorakoztatni két ajtót négy helyett (a belsö VW nyelvhasználatban a csomagtartó nyílászárója nem ajtó hanem fedél), metál fényezést (bordó), ötödik sebességet, motoros külsö tükröket, felírat nélküli hátsó fedelet(=0DM felár!), ötágú alufelniket a nyári gumikhoz. A belsö komfort tkp. tökéletesen elég a napi járkáláshoz, plusz van jégoldó spré, sál, sapka télire, ablaktekerentyü nyárra, meg nagy oldalzseb az ajtón.

Ami nagyon hiányzik az az ABS és a tudó hátsó felfüggesztés (ne pattogjon nekem szük kanyarban az a hátsó tengely!); fiatalos öntúlbecsülésemben már többször majdnem megszívtam... Hiányzott még a berregö ami emlékeztet a bekapcsolva hagyott pilácsra. Tavaly tavasszal berheltem bele egy berregöt, azóta jöhet Alsheimer!

Szvsz a színe jo, de maga az autó kívülröl extrém unalmas, a sárvédö gumilebenyek meg kifejezetten rondák. Belülröl jó a sötétkék velúr és müanyag (a fekete nagyon depresszív lenne), és így a velúron nem is látszik, hogy dzsuvás 16 év után. Hely van benne böven, hátul is nagyon jól erférni, csak a hosszú ajtó igen nagy szívás szükebb parkolókban. És kezdettöl fogva lögyögve zárnak az ajtók, tehát miután beklattyan a zár még 3-4-szer ide-ode lötyögnek. De azért karácsonyfáért, IKEA-ba, stb. a család ezzel jár. Városban megfelelt, a fogyasztás ösztöl tavaszig 8 liter, nyáron ha anyám vezet talán 7 is lehet. Hosszabb távon 7-13 liter a fogyasztás, reális 120km/h és padlógáz függvényében. Sajna tacho 130-nál éppen berezonál az elsö futómü, tacho 140-nél viszont már 8,5-9 liter a fogyasztás, tehát az Autobahn-on nagyon a személyes fájdalomtüréstöl függ a bögés és a fogyasztás ;-)

Rozsda van kettö 3cm-es hólyagcsík a hátsó ablak alsó pereménél, meg barnás foltok a sárvédö gumilebenyek pereme alatt (2006-ig garázsos kocsi volt).

Összegezve újkorában egy túl drága kocsi, amivel viszont tkp. nem volt müszakilag baj, tehát talán csak kifizetödtek azok a plusz DM-ek. Most 16 évesen 6-650 euróért lehetne eladni a mobile.de-n, ami szvsz túl kevés érte, mert garázsos és 166ekm. De hát megtartani is szívás tkp., mert a kupplung+béna új lengéscsillapítok még munkabér-számla nélkül is 4-450 euró + két rekesz sörbe lennének, maga a kupplung anyagára 140 ebay-n.

Aki ilyet vesz, vigyázzon arra, hogy az ilyesmi munkák már el legyenek végezve. A karosszéria nem nagyon rohad ugye egy Golf A3-on, és az 1,8-as motorok is bírják, mert ezeket már nem kell padlózni állandóan.

Hibalista

- 5 éves, Varta gyári akksi hirtelen rövidzáros (jó, tudom...)
- 5,5éves szétrohadt az egész kipufogó, a "Krümmer"-töl lefelé csere
- 11 éves, 103ekm olajnyomáskapcsoló (16,52 euró anyagár + 41,23 euró munkadíj...)
- 13 éves, 122ekm beszorult vmi fékeröjeladó(11 euró anyagár), hátsó kerékagyak csere(67 euró anyagár).
- 15éves, 153ekm bal elsö kerékagy csere(ca. 170 euró), kézifék bowdenek elrozsdásodva és -szakadva(végülis ingyér, mert bénáztak a fiúk, de, sajna nekik, nagyon nyilvánvaló volt), gumiszoknyák az elsö féltengelyeken tkp. eltünve (darabja ca. 15 euró)
- 16éves, 166ekm (most) kéne: kupplungtárcsák(nagyon), jobb elsö kerékcsapágy + összes lengéscsillapító tré, befúj a szél az A-oszlop felsö végén (=zsanér állítás és/vagy új tömítés)

Ide hordtam szervizbe

-2007:
Schröder Team Sennestadt
Industriestraße 19
D-33689 Bielefeld

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

2007- : én ;-)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1992
Kényelem (6) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 46000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? buszbérlet+BahnCard50 vagy Alfa147 2.0TS
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1991 (1991 - 1997)

További ítéletek (288 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)