Ami nagyon megérte
Szöveges ítélet
Egy kicsit hosszabb történet. 2012-ben 1 év kinti meló után költöztünk haza NRW-ből (Köln-Bonn körzet). Vettem egy Ducatót futóval a költözéshez. Sajnáltam 100 €-t a szűrőcserére (majd itthon), így 30 km után megállt az autó a pályán, 900 €-ért vittek le 9 km-t a szervízbe. Nem tudták megmondani fixre, hogy mi: lehet adagoló, lehet, hogy csak szűrőcsere... Menjek jövő héten, addigra megmondják. Ott állt még az 1,3-as Fiestám, azért később akartam kimenni, azzal haza. Jövő hét: Wizzairrel ki, vonat, szervíz, adagoló kaputt. Adagoló le és hogyan haza? Repjegy (nem előre foglalva) cka 800 €, ott áll a futó, amelyikért 50 €/hét tárolási díj... Ekkor jött az ötlet, hogy veszek minél olcsóbban egy vonóhorgos autót, aztán irány haza az adagolóval. Bementem Kölnbe, arab internetkávézó, mobile.de. Hosszas keresés, 1994-es 1,6 GolfIII 270000 km, vonóhorog, 8 gumi, 400 €. Felhívom az ürgét, furcsa mód német (nem török, arab stb), kérdem tőle mi a vége. Nekiáll ordítani, hogy 300-nál olcsóbban nem adja. Mondom neki ok, de meg akarom nézni. Másnap reggel tízkor, mondja ő. OK. Vissza a kisvárosba, szálloda, másnap egy órával korábban odaérő vonat. Megyek a környéken (állomástól nem messze, régi belváros), csupa szép új autó, végül egy pofás GolfIII, vonóhorog, gumik stb. Nem akarom elhinni, biztos a motor döglött... Felcsengetek a németnek, fiatal pasi jön. Elmondja, hogy egy öreg pasitól vette (második tulaj) két éve, de ő vonattal meg céges autóval melózik, nem kell neki az autó. Beülünk, kicsit nehezen indul - mondja a srác, hogy 3 hete nem indította- végül indul, szépen jár, nem füstöl, megyünk vele egy kört, jó a kormány, van rendes fék, lengéscsillapító előző vizsgára cserélt. Megegyezünk, rohanás a Zulassungstelléhez a papírokért (péntek, 1 óra múlva bezár). 1 1/2 múlva papír, rendszám, búcsú, irány a futóért. Megállok a kinti barátomnál 3 óra hosszára megint nehezen indul. Barátom beméri (autószerelő a szakmája), döglött az akksi. Futó fel, irány este 8-kor haza, 1300 km. Itthon a Fiesta el, a Combó, amit magamnak hoztam az asszonynak nem tetszik (olyan, mint egy teherautó, hiába Tour), marad a Golf. Azóta 45000 ekm, motorban vezérlés csere 42000 munkadíjjal, meg a fent felsorolt apróságok. Egy jó része a pénztelenség meg saját hülyeség. 6 l alatt járok vele, magam se hittem először. Kényelmes, megbízható, aranyos.
Hibalista
- Hátsó lengéscsillapító ("finom" utak) 12000 magam cseréltem - Két hátsó csapágy 4800/db magam cseréltem - Kipufogó csillapító "harmonika" 8000+6000 szerelő Vácrátót nagyon ok - AC pumpa bontott 1,4-ből 6000 magam csináltam (10 l alatt jobbkanyarnál bedadog), saját hülyeség miatt romlott el, mindig 2-3000-ért tankoltam (nem volt még nyugdíjam) - Első index beázik (hol egyik, hol másik) - Első műa. spoiler (parkolóban magas padka elöl) megfúrtam, megcsavaroztam (nem szép, de jó)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 280000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Omega A kombi 3.0 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
