A "vén" csajozós fiataloknak
Szöveges ítélet
Imádom!!! Annak ellenére, hogy nem egy mai gyerek (10 éves), mindenfelé megcsodálják. A forma értékálló és (szerintem) gyönyörű, a motor rendkívül gazdaságos (nem kímélem, pályán napi 150 km 140-150-es átlaggal, de nem evett többet 5,5 l-nél!) és dinamikus (imádom a meglepett arcokat a lámpától lámpáig rajtolásnál :-) ).
A kötelező szervizeken kívül nem igazán kellett rá költeni. Nem romlik el, de ha mégis, akkor bárhol lehet hozzá kapni alkatrészt és potom áron. Egy komplett nagyszervíz (vezérlés, fékek, stb...) ismerős szerelőnél zsír új cuccokból megállt 60-65 ezer között. Bármi kellett hozzá egy napon belül hozták és olcsón.
Fiataloknak, excentrikusoknak kiváló. Az enyém idős kora ellenére vezetett szervízkönyves, előttem egy 44 éves hölgy használta. Mentem újabb kabriókkal (Opel Tigra TT, Astra-H TT), de a beltere sokkal komfortosabb, sokkal nagyobb és sokkal minőségibb anyagokból van, mint azoknak.
A csomagtere "hatalmas". Csukott tetővel akkora a kalaptartó, hogy 4 (nem túlzás!) tömött hátizsák elfért rajta nyaraláskor és még simán kiláttam hátra. A hátsó csomagtartó pedig bár kissé alacsony (a tető a kalaptartóra csukódik), de mély és széles, kényelmesen és gazdagon pakolható.
Sokan óvtak tőle, hogy "be fog ázni, felhasítják a tetejét, meg hangos". Erre csak annyit, hogy az enyém tíz évesen sem ázott még be soha, a tető makulátlan, a szélzaj pedig csak 120 felett hangos. Akkor is inkább a keret nélküli ajtók miatt. Nyitott tetővel felhúzott ablakokkal kényelmesen autózható szélháló nélkül is 100-110-ig. Utána kezd egy kicsit zavaró lenni a huzat. Egyszer nyitott tetővel elkapott egy kellemes nyári felhőszakadás. Ha megállok, sz*rrá ázok, ezért odaléptem neki. 60 felett egy csepp eső nem esett be. Teljesen szárazon döngettem a szakadó esőben nyitott tetővel... el lehet képzelni a leelőzöttek arcát...:-).
A belső a GTI-ből van, gyári sportülésekkel, sportváltógombbal, nagyon kényelmes. A futómű szintén GTI. Kicsit kemény, de nagyon fekszi az utat.
Akit egyszer megfertőz a "kabrió-feeling", az marad annál. Aki olcsó fenntartású, de megbízható, kényelmes, dinamikus és feltűnő, ritka autót akar, annak meleg szívvel ajánlom! Aki nem, az meg ne vegye...
Hibalista
- Hátsó kerékcsapágyak (gondolom a viszonylag "vad" kanyarodási technikámnak és a kiváló magyar utaknak köszönhetően), reflektorkapcsoló (4 800 Ft nem tétel...)
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szervízelte
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 142000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Mazda 323C Sport coupe | Következő autója? | Csak kabrió!!! ;-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
