A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1991-1999)

Golf Golf III Variant 1.9TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A mindenes

Szöveges ítélet

Az autót 2004 környékén vettük (197ekm az órában), ezt meg 2017-ben írtam, tehát kb. 13 év üzemeltetésére vonatkoznak a leírtak (370+ helyett 70+ekm az órában, mert 300e-nél nullázta magát).
Igazából semmi olyan probléma nem jelentkezett, ami egy ilyen korú, futású autónál váratlannak volna mondható, és/vagy amitől tökönszúrhatnékot kap az ember. A turbó ma is a gyári, a csúcsok is azok voltak 230akárhányezer körülig. A karbantartási periódusokat be kell tartani, kivéve az olajcserét, azt legeslegkésőbb 10ekm-enként, a megfelelő teljesítményszintű vagy jobb olajjal, és kb. minden jól tervezett motor gond nélkül teszi a dolgát - nem hiszek az újabb típusok kitolt csereperiódusában.
Néha unom, és cserélném valami "jobbra" (hátsókerekes, útra tapasztó futóműves valami, most pl. BMW kombin agyalok) , de a józan ész nemigen engedi, mert egy átírásra való összegből is sokat lehetne rajta vadítani vagy szépíteni (sportszilentek, 17 colos felnik) + ennyi év üzemeltetés után nemigen szolgálhat váratlan, vagy megfizethetetlen meglepetéssel, továbbá élvezkedni ott a motorozás. Az összes eddigi javítási költsége pedig, ha meg is haladja, akkor sem számottevően, mint amennyiért annak idején megvettük (értsd: 3-4 millióért tizenévig autó + az üzemanyagköltség). Ezzel szemben egy használt járgány átírási, olaj/vezérlés/stb. cserés buktával kezdődik, és rosszul kifogott zsákbamacska esetén ingre vagy gatyára vetkőzéssel folytatódik.

Szerethető: fogyasztás jellemzően 5 liter (7l volt a csúcs egy tankra vetítve 140+ tempóval 500 km-en át, meg amikor szivárgott az adagoló; illetve 10 liter egy 2+ m magas, bődületes légellenállású ponyvás utánfutóval; a "negatív" rekord 1200 km egy tankkal, de ebbe nincs belekalkulálva a két mérettel nagyobb kerékből eredő többletfutás), vonóerő, pakolhatóság, megbízhatóság - nincs ima, elfordítom a kulcsot, indítok és megyek, a távolság nem szempont, legfeljebb tankolás miatt.

Nem tetszik: primitív futómű (de, ha annyira kell az élmény, elmehetek gokartozni, vagy kicserélhető minden szilent sportra), zörgő belsőtér (ez ellen tehetnék), vacak szerelhetőség (pl. olajszűrő elhelyezése). Nincsen benne semmi olyan, amitől fülig szalad(t) és úgy marad a szám, hanem csak egy nagyon (jó) átlagos szintet nyújt - ami azért nem csekélység.

Ennél megbízhatatlanabb járgányom sose legyen!

Hibalista

- (biztosan akad, amit kifelejtek) - Kuplung, féltengelyek - önhibámból: kezdő autósként állatkodás alászedett kormánnyal is... - Kuplung tavaly: eltört a tárcsában az egyik rugó, a darab miatt nem emelt ki rendesen, csak néha - talán, ha kiszórta volna, hozzá sem kell nyúlni (60e munkadíjjal). - Évente az első szilentek - ezt hamar meguntam, "Dingivel" konzultálva kapott két kemény szilentet, és 10(?) éve azokkal megy... - Toronycsapágyak azt hiszem 2x. - Adagoló szivárgás - mivel sokat is mondtak és átfutásban is napokról beszéltek, Krézinél lett megejtve elem- (11) és porlasztócsúcs-cserével, amit megvárhattam. Most, hogy a teljesítmény nem érdekel, az ellenkező irányba mennék, hátha lejjebb lehet vinni a fogyasztást (vagy legalább tudatni kéne a motorvezérlővel, hogy nagyobb csúcsok vannak beszerelve, és rövidebb nyitási idő elegendő). - Lengéscsillapítók - kb. 2x (max 3x) igényelt az első pár cserét, illetve felújítást (Lindor), a hátsók 1x. A gyári rugók szerintem alulméretezettek: pakolva, 5 személlyel, amikor a hátsó csillapítók odavoltak, gyakran felütött a kerék (igaz, két számmal nagyobb: 195/60), így a megszokott ültető trenddel szemben én erősebb rugókkal az ellenkező irányba léptem, így a lengéscsillapítónak már nem feladata a rugó kisegítése, a jó magyar utak, magas padkák, stb., esetleg néha-néha 5-700 kg rakomány (térkő, csempe, járólap) a csomagtartóban pedig nem hatja meg - az enyém amolyan Variant Cross Country, csak összkerék nélkül. - Gyári dupla fényszórók (H7) hosszúkás műanyag kupakjának pattintó füle letörik, utána bejut a pára - a szipla H4 kerek menetese sokkal jobb, így kicseréltem arra a lámpára. A fényszóró magasságállító motorok kihaltak, de nem hiányzik a funkció. - Tetőkárpit - részben a nagyon sok hálátlan, fullra pakolásos használat, részben a kilakatoláskori szétszedés miatt helyenként levált, és kissé lóg. Találtam céget rá, 15-25eFt, megoldástól függően. - A zárak némely télen hajlamosak befagyni, legrosszabb esetben a hátsó ajtón át másztam be. Érdekes módon az utóbbi teleken nem jelentkezett. - Kuplung felső munkahengere: a kuplungcsere előtt a szerelő erre gyanakodva "felújította", ennek eredményeképpen kb. 2 hónappal utána vehettem újat. (fantasztikusan megnehezítették a hozzáférést, nagy élmény volt kicserélnem) - Hátsó ablaktörlő motor - úgy hagytam, tulajdonképp semmi szükség rá - talán hosszú úton, esőben, mocskos utakon válna átláthatatlanul sárossá. Első ablaktörlő tengely berohadhat (2x), célszerű megelőző jelleggel szétszerelni, majd zsírozni. (lassuló törlés utalhat rá). - Kerékcsapágyak kb. 2x. - Fék: a gyári szimpla tárcsa/dob egy f.s, egy nagy sebességről való fékezéstől el tudott melegedni, kapott egy G60 fékrendszert, azzal nem voltak ilyen gondok. A kézifék része a féknyeregnek nem túl tartós, de másodszor nem csináltatom meg, illetve ezért nem cserélem le a féknyergeket (inkább vennék hidraulikus kéziféket). A féknyergeket célszerű gondozásba venni pár évente, viszont ez is olyan művelet, amihez az autószerelőknek akikkel beszéltem, nincs kedve ill. ha van, annyiért már komplett felújított nyergekre is lehet cserélni. - Szélvédő - a gyári karcos volt és este esőben zavarta a kilátást a sok hajszálkarc, utána idővel az utángyártott csere elrepedt, az azt követő jelenlegi szintén elrepedt nemrég, ezek 20e körüli tételek munkadíjjal. A mostanin nincs felül napvédő csík: olcsóbb volt, meg eleve zavart az előzőn, ennek azonban csak az előnyét tapasztaltam, pl. jobban látni a forgalomirányító lámpát, ha szinte alatta állok. - Akku 2x csere. - A kasztni itt-ott rozsdásodott (sárvédőívek, küszöbök, torony,...) pár éve kilakatoltattam az egészet (akkor kapta a rugókat is), mert a kocsi megtartásban gondolkodtam-gondolkodom. (200 körül anyaggal, munkadíjjal, + a telibe fújás). - Vezérműszíj-szett 3x - 2x esedékesség, 1x pedig a frissen cserélt szíjat és egy görgőt tönkretett a fellazult csavar miatt megszoruló vákuum-pumpa, nem esett jól a dupla munkadíj+szíj+1 tönkrement görgő kb. 5ekm-el a szett cseréje után, de van ilyen. - Ja, váltó (CTN) az egyik fokozatnál kezdett betegeskedni, gazdaságosabb volt a bontott csere (ASD - talán ez a leghosszabb áttételű). - Izzítógyertyák, illetve izzítógyergya-kábelhíd: mint kiderült, a múlt télen azért kellett néha 3x izzítani, meg sokáig tekertetni (-15°C :), mert legfeljebb 1 izzítógyertya működhetett. A gyári kábelhíd elmebeteg áron van, valójában a 2 vezetékén 2-2 gyertyához visz tápot (a saruk eltörhetnek, de javíthatatlan a kábel), ezt kiváltottam saját készítésűvel. - Szervopumpa kb. 2x, kormánymű 1x. - Generátor 2x (1x felújítás, 1x alkalmi áron újra csere), önindító felújítás 1x. - Gyújtáskapcsoló betét 2x - az utángyártott csere nagyon hamar megadta magát a gyárihoz képest. Hibajelenség: játszani kell a kulccsal ahhoz, hogy indítson. Egyszer otthagyott emiatt - és csak emiatt, szerencsére eleve otthon - ez az autó még egyszer sem hagyott cserben valahol messze otthontól. - Kipufogórendszer elemei (korrózió). - Lehet, hogy egyszer a hűtőt is cserélni kellett, de ebben nem vagyok biztos. - Ha lenne (mű)helyem aknával, sok karbantartási műveletet magam csinálnék, nem jó dolog a szerelők idejére, óradíjára utaltnak lenni az egyszerűbb munkákkal.

Ide hordtam szervizbe

Tomka Tamás, Dunakeszi, Kisfaludy u.Ha valami komolyabb teendő van, hozzá viszem és megoldja / megoldják: ez azt jelenti, hogy reklamálnom még semmi miatt sem kellett.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 197000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 173000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1991 (1991 - 1997)

További ítéletek (288 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)