Zsebmetsző
Szöveges ítélet
A megbízhatósághoz: ha jó akkor jó, ha meg nem, ....
a fenntartáshoz meg: számold ki hogy mennyibe kerül egy középkategóriás autó havi törlesztője a kötelező szervízekkel. ...
Amúgy meg ha szeretnéd tudni hogy miről beszélünk vegyél egyet. Van egy 750-es túrasport motorom, de ha fogadni kéne ugyanazon a pályán inkább a gti-s magamra fogadnék. Akkor szerettem bele igazán amikor egy lányismerősömnek felajánlottam, hogy vegye le a cetlit gyorsulás közben a szélvédőről, de nem tudta... Még az elején kapott egy 60-as kipufogórendszert, második harmadik dob kuka, ettől olyan hangja lett, hogy 90 és 110 km/h közt meg lehet benne bolondulni, ráadásul az összes műszakit meg kellett zsírozni hogy átengedjék. Ha ezt a típust gyártanák Mexikóban vagy hol, mint a Bogarat, hasonló népszerűségnek örvendene...
Hibalista
- Amikor megvettem voltak apróbb karosszéria hibák. A bal oldala szét volt zúzva, először észre sem vettem hogy a nincs meg a domború oldal, sima volt mintha valamivel meggyalulták volna. Komolyabbak, amik nálam történtek: mindíg kidobta a hátramenetet, vettem egy fogaskerékpárt (15 ezer munkadíjastól), rá egy hónapra a váltóban szétszakadt a difimű (állítólag szegecselt cucc, komplett váltó 30 ezer), az injektor szívatójánál lecsúszott egy kábel (30 kilóméteren 10 lityi benya, javítás ingyen), kuplungtányér-fül törés (5000 a szerelőnek amúgy aprópénz, a GTI hármasban volt de hazavitt :) ). Persze voltak átlagosnak mondható dolgok, pl.: önindító perselyezés, generátor felújítás, elsőkerék csapágy, de ki kellett cserélni a gyújtásjeladót is. 8 év alatt tönkrementek a lengéscsillapítók, ezeket gázosra cseréltük, de ha már szét volt szedve, tettünk alá négy ültetőrugót is (majd 70 ezer). Persze később cserélni kellett féltengelycsuklót (a pár 36 ezer volt). Ami viszont nem volt átlagos, és ezt a dolgot nagyon ajánlom minden Gti tulaj figyelmébe: 1500-től 3000-ig villogott az olajlámpa meg sípolt a hangosfigyelmeztető, ezek kis gázadással elmúltak, erre megkérdeztem két szakit, mind a kettő azt mondta hogy elektromos hiba. Hát nem az volt... Mentem a pályán, meghúzattam, lámpa síp kopogás füst olajszag motor megállt, Hú a betyár kutya .........!!! Kötélen haza. Volt egy autószerelő haverom aki azt mondta hogy csináljuk meg, ne vegyünk bontott motort (pedig rugalmasabbak voltak a szabályok) én meg ráálltam. 3 hónapom (meg 300 ezer !!!!!! forintom) bánta, és csodák csodája nem lett jó! Ilyet még nem láttam. A szerelő biztos a dolgában, (meg én is) rendre (3x) kinyomta az összes olajat az olajszűrő gumipereménel, (3x kötél), kicserélte a nyomáscsökkentőt, ezzel a probléma megszünt, elkeztem örülni. Szerintem a generál után elmúlt a Gti érzés. Fogyasztás 10 körül, menni meg úgy megy mint egy 1.5-ös?. Kissé elkeztem furcsálni hogy a szelepek mintha hangosodnának. Azután már szörnyen szóltak (kb.: 1600 kilómétterrel a generál után), de sebaj! Vettem 16 hidrotőkét, nem gagyit, mert ha jól tudom a febi a gyári beszállítója a vw-nek (32 ezer). kicserélték.A Gti érzés sehol. Nem sokkal ezután a melóba menet, gondoltam a kollégák előtt megmutatom milyen egy Gti padlógáz, hagy vigyorogjanak, CSÖRR,KERR,STB, megállt a gép. Utólagos becslések szerint a szabályzáskor leszakadt egy szeleptányér. Dugó: kuka, hengerfej: kuka. De fel a fejjel, szereztem egy motort. Gti-t lassan lehetetlen, de a 2000-es 16 szelepes Passat motor csereszavatos, meg ráadásul erősebb is. Nagyon kíváncsi vagyok, majd még írok ha benne lesz.
-
- Sziasztok!
-
- Benne van a passat motor, de no!
- Szóval úgy megy, hogy nagyon, de a gti érzés sehol. Mint megtudtam ennek a szívó - vezérműtengely az oka. Gti bele aztán jó is lesz. Csak annyi baja van, hogy valami elektronika nem jó a téli időszakban, úgyhogy megint eszik vagy 20 lityit. Legalább télen is motorozhatok (megint). Ha valaki a passat motort akarja beépíteni akkor figyeljen oda, mert nem egyezik az injektor légtömegmérőjének az átmérője. És a motorcsere...
-
Ide hordtam szervizbe
Egy tószegi srác
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Csak és kizárólag én! Még ha nem is vágok mindent teljesen, az utánajárással, meg a lelkiismeretes munkával úgyis jobb lesz mintha egy sz.r.k bele szerelő csinálná.
... a motorcseréről csak annyit, hogy kb 20 papírért cserélték volna ki, de mivel én csináltam meg úgy 8 - 9 óra alatt (egyedül), így a csere árából került egy tök új dugókulcs készlet a ládába.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 113000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 1.3 | Következő autója? | Teszek bele egy vr6-os motort. Vagy valami Amerikai... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
