A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1983-1992)

Golf 1.3 cl 

Az ítélet értékelése
1,0(2 db)

Volkwagent valaki? Köszönöm, nem!

Szöveges ítélet

A legenda - mondják a nagyokosok. Nos lássuk, mi is a valóság.
Kényszerűségből vettem, nem telt jobb autóra. Ódákat zengenek a "kettesgolf" nagyszerűségéről, ami tulajdonképpen igaz is, mármint ha valaki a vérnyomását és a szerelői tudását próbálja magasabb szintre tornászni. Ezekre ez az típus tökéletesen alkalmas, másra nemigen. Mindig a lehető legrosszabbkor hagyott cserben, ráadásul olyan alattomos módon, hogy még az út mentén sem volt szerelhető. De hogy is kezdődött?
Általános pénzügyi leégés után kellett egy relatíve olcsó autó - így jött képbe a kettes golf. Rendezett külső-belső, egy év műszaki, alufelni, viszonylag kedvező ár - megvettem. Az már az első hetekben feltűnt, hogy labilis az alapjárat (néha nincs), nehéz a hidegindítás, lassú a motor felmelegedése. Ez utóbbin segített egy új termosztát, de a pierburg karbi láttán már komolyan elszomorodtam. Az automata szívatón állítottam (a hidegindítási probléma megszűnt), de az alapjárat továbbra sem akart tökéletes lenni többszöri karburátor pucolás árán sem. Következő a fűtőradiátor volt, ami természetesen a legnagyobb hidegben lyukadt ki és okádta a forró vizet az utastérbe... ha valaki kefélt már autóban az tudja, milyen párás tud lenni az ablak, na ez történt itt is, csak a fagyállót nem lehet egy mozdulattal letörölni. :)
Persze a radiátorcseréhez le kell szedni az egész műszerfalat, ami nem ki meló. Későbbiekben már rutinból ment a műszerfal le-felszerelése a kuplungpedál tartókonzol repedése miatt. Egy hitvány lemezből hajlított szarság tartja az egész pedálsort (nem hittem a szememnek, amikor megláttam ezt az igénytelen-agyatlan megoldást). Először a fenti tartócsavar rohadt ki a helyéből, majd később az egész lemez hosszában elrepedt, ilyenkor természetesen újra ki kellett az autót belezni, szerintem senki sem tudja nálam gyorsabban leszedni a kettesgolf műszerfalát :) Mondanom sem kell, külön élvezet volt, amikor a városi forgalom kellős közepén szart be a kuplung... És még tetézte, hogy amikor be akartam szállni, széttört az ajtókilincs mechanikája. Egy darabig a jobb oldalról nyitottam a bal ajtót, viszont ha jött velem a barátnőm is, akkor nem kellett kínlódnom, mert először beszállt ő és kinyitotta belülről nekem a bal első ajtót :)
Általánosságban elmondható az autóról a logikátlan tervezés és a olcsó, igénytelen anyagok használatának egyvelege. Pl. egy egyszerű gyertyacseréhez le kell bontani a levegőszűrőt, az önindító a szívósor alatt található összezsúfolva mindennel, holott az autó elülső részén rengeteg holt tér van. A kábelek hátborzongató módon futnak a motortérben, rengeteg rövidzárlatot okozva, mindez köszönhető a hitvány minőségű kábelszigetelésnek, ami hidegben olyan rideggé válik, hogy egy minimális hajlítás hatására letöredezik róla. Aztán lehet keresgélni a zárlat helyét. Meggyőződésem, hogy egy öt éves gyerek ésszerűbben tervezne autót, főleg ha még érdeklődik is a Lego-típusú játékok iránt... :)
A hűtőventillátor kapcsolója megbízhatatlan, az önindító is meghalt egyszer, a generátor pedig kifejezetten hitvány. Vettem egy másik bontott generátort, azzal húzta egy évig, majd miután ezen is kezdett a töltés elszállni, vettem egy harmadik bontottat, azon a fesszabályzó ment tönkre. A hab a tortán az volt, amikor a generátor pozitív kábelén megsérült a szigetelés és letestelt az olajteknőnél (mert ennél idiótább helyen el sem tudták volna vezetni a kábelt, ugye-ugye német precizitás) és szétégett az egész pozitív vezeték. Még jó, hogy épp akkor történt, amikor kiszálltam - azonnal letéptem a sarut az akkuról, de ha nem veszem észre szerintem leég az egész kocsi...
A kocsi menettulajdonságairól. Le kell szögeznem olaszautó párti vagyok volt három Alfa Romeom, tehát ha össze kell hasonlítanom pl. egy Alfa 75 2.0-val, akkor egyszerűen ennyit tudok mondani: a golf egy Alfához képest egy vicc minden tekintetben. Menetteljesítmény esetén egyértelmű, de ennyire szar legyen a futóműve, azt végképp nem gondoltam. A kanyarstabilitás nevetséges, fékteljesítmény nyomorúságos, a motor "kemény" 55 lóereje pedig nem is érdemel semmi kommentárt. A fogyasztása a teljesítményéhez képest kimondottan magas, ami városban 8 liter feletti értéket jelent.
De mondjak is valami jót a kocsiról. Egyedül a motorja és a váltója jó, ez utóbbi kifejezetten pontos, rövid úton kapcsol, határozottan kattannak a fokozatok. A motor pedig mechanikailag túlméretezett (a kocsi túl van a 300ezer kilométeren), semmi jele kopásnak, meghibásodásnak, olajat nem fogyaszt, ellenben ez még nem kompenzálja a harmatgyenge teljesítményét.
A "mérnökök" nem sokat törődtek az esztétikummal, szemmel látható, kézzel tapintható a spórolás. A műanyag alkatrészek zörögnek, a fényezés gyorsan mattul, az ülések kényelmetlenek, a karosszéria minden elemén felüti a fejét a rozsda...
Hát nekem ennyit nyújtott a "legenda". Most mondhatnám, hogy eladó, de ezeket elolvasva ugyan ki veszi meg?????
Kijelenthetem, hogy bizony az olasz autógyártás a némettől fényévekre előbbre van, és bár hirdethetik nekem a német kocsik felsőbbrendűségét, én többet nem kérek belőlük, nekem igazi AUTÓRA van szükségem.

Hibalista

- kuplung - általános szintű elektronikai káosz - hűtőradiátor - fűtőradiátor - önindító - generátor - ajtókilincs - duda - karburátor - termosztát - mondjam még???

Ide hordtam szervizbe

kizárólag magam szerelem

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1991
Kényelem (2) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 280000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? GTV 6 Következő autója? 75, GTV
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (1.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1983

További ítéletek (253 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)