Volkwagent valaki? Köszönöm, nem!
Szöveges ítélet
A legenda - mondják a nagyokosok. Nos lássuk, mi is a valóság.
Kényszerűségből vettem, nem telt jobb autóra. Ódákat zengenek a "kettesgolf" nagyszerűségéről, ami tulajdonképpen igaz is, mármint ha valaki a vérnyomását és a szerelői tudását próbálja magasabb szintre tornászni. Ezekre ez az típus tökéletesen alkalmas, másra nemigen. Mindig a lehető legrosszabbkor hagyott cserben, ráadásul olyan alattomos módon, hogy még az út mentén sem volt szerelhető. De hogy is kezdődött?
Általános pénzügyi leégés után kellett egy relatíve olcsó autó - így jött képbe a kettes golf. Rendezett külső-belső, egy év műszaki, alufelni, viszonylag kedvező ár - megvettem. Az már az első hetekben feltűnt, hogy labilis az alapjárat (néha nincs), nehéz a hidegindítás, lassú a motor felmelegedése. Ez utóbbin segített egy új termosztát, de a pierburg karbi láttán már komolyan elszomorodtam. Az automata szívatón állítottam (a hidegindítási probléma megszűnt), de az alapjárat továbbra sem akart tökéletes lenni többszöri karburátor pucolás árán sem. Következő a fűtőradiátor volt, ami természetesen a legnagyobb hidegben lyukadt ki és okádta a forró vizet az utastérbe... ha valaki kefélt már autóban az tudja, milyen párás tud lenni az ablak, na ez történt itt is, csak a fagyállót nem lehet egy mozdulattal letörölni. :)
Persze a radiátorcseréhez le kell szedni az egész műszerfalat, ami nem ki meló. Későbbiekben már rutinból ment a műszerfal le-felszerelése a kuplungpedál tartókonzol repedése miatt. Egy hitvány lemezből hajlított szarság tartja az egész pedálsort (nem hittem a szememnek, amikor megláttam ezt az igénytelen-agyatlan megoldást). Először a fenti tartócsavar rohadt ki a helyéből, majd később az egész lemez hosszában elrepedt, ilyenkor természetesen újra ki kellett az autót belezni, szerintem senki sem tudja nálam gyorsabban leszedni a kettesgolf műszerfalát :) Mondanom sem kell, külön élvezet volt, amikor a városi forgalom kellős közepén szart be a kuplung... És még tetézte, hogy amikor be akartam szállni, széttört az ajtókilincs mechanikája. Egy darabig a jobb oldalról nyitottam a bal ajtót, viszont ha jött velem a barátnőm is, akkor nem kellett kínlódnom, mert először beszállt ő és kinyitotta belülről nekem a bal első ajtót :)
Általánosságban elmondható az autóról a logikátlan tervezés és a olcsó, igénytelen anyagok használatának egyvelege. Pl. egy egyszerű gyertyacseréhez le kell bontani a levegőszűrőt, az önindító a szívósor alatt található összezsúfolva mindennel, holott az autó elülső részén rengeteg holt tér van. A kábelek hátborzongató módon futnak a motortérben, rengeteg rövidzárlatot okozva, mindez köszönhető a hitvány minőségű kábelszigetelésnek, ami hidegben olyan rideggé válik, hogy egy minimális hajlítás hatására letöredezik róla. Aztán lehet keresgélni a zárlat helyét. Meggyőződésem, hogy egy öt éves gyerek ésszerűbben tervezne autót, főleg ha még érdeklődik is a Lego-típusú játékok iránt... :)
A hűtőventillátor kapcsolója megbízhatatlan, az önindító is meghalt egyszer, a generátor pedig kifejezetten hitvány. Vettem egy másik bontott generátort, azzal húzta egy évig, majd miután ezen is kezdett a töltés elszállni, vettem egy harmadik bontottat, azon a fesszabályzó ment tönkre. A hab a tortán az volt, amikor a generátor pozitív kábelén megsérült a szigetelés és letestelt az olajteknőnél (mert ennél idiótább helyen el sem tudták volna vezetni a kábelt, ugye-ugye német precizitás) és szétégett az egész pozitív vezeték. Még jó, hogy épp akkor történt, amikor kiszálltam - azonnal letéptem a sarut az akkuról, de ha nem veszem észre szerintem leég az egész kocsi...
A kocsi menettulajdonságairól. Le kell szögeznem olaszautó párti vagyok volt három Alfa Romeom, tehát ha össze kell hasonlítanom pl. egy Alfa 75 2.0-val, akkor egyszerűen ennyit tudok mondani: a golf egy Alfához képest egy vicc minden tekintetben. Menetteljesítmény esetén egyértelmű, de ennyire szar legyen a futóműve, azt végképp nem gondoltam. A kanyarstabilitás nevetséges, fékteljesítmény nyomorúságos, a motor "kemény" 55 lóereje pedig nem is érdemel semmi kommentárt. A fogyasztása a teljesítményéhez képest kimondottan magas, ami városban 8 liter feletti értéket jelent.
De mondjak is valami jót a kocsiról. Egyedül a motorja és a váltója jó, ez utóbbi kifejezetten pontos, rövid úton kapcsol, határozottan kattannak a fokozatok. A motor pedig mechanikailag túlméretezett (a kocsi túl van a 300ezer kilométeren), semmi jele kopásnak, meghibásodásnak, olajat nem fogyaszt, ellenben ez még nem kompenzálja a harmatgyenge teljesítményét.
A "mérnökök" nem sokat törődtek az esztétikummal, szemmel látható, kézzel tapintható a spórolás. A műanyag alkatrészek zörögnek, a fényezés gyorsan mattul, az ülések kényelmetlenek, a karosszéria minden elemén felüti a fejét a rozsda...
Hát nekem ennyit nyújtott a "legenda". Most mondhatnám, hogy eladó, de ezeket elolvasva ugyan ki veszi meg?????
Kijelenthetem, hogy bizony az olasz autógyártás a némettől fényévekre előbbre van, és bár hirdethetik nekem a német kocsik felsőbbrendűségét, én többet nem kérek belőlük, nekem igazi AUTÓRA van szükségem.
Hibalista
- kuplung - általános szintű elektronikai káosz - hűtőradiátor - fűtőradiátor - önindító - generátor - ajtókilincs - duda - karburátor - termosztát - mondjam még???
Ide hordtam szervizbe
kizárólag magam szerelem
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 280000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | GTV 6 | Következő autója? | 75, GTV |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.3/10) |
