A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1983-1992)

Golf GTD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

TANULÓJÁRAT Árpi bácsival

Szöveges ítélet

Anno ezen a kocsin szereztem meg a B vizsgához szükséges rutin meg forgalmi gyakorlatot, még 2001-ben. A motort nem tudom pontosabban körbeírni annál, hogy turbódízel. GTD volt felírva hátul. Az évjáratot is csak betippeltem, talán segít ebben, hogy "kisablakos". Outsidereknek: ez azt jelenti, hogy az els? oldalablak egy háromszög és egy négyszög alakú darabból áll (mint más kocsikon a hátsó ablakok általában). A visszapillantó tükör meg a kett? határán van, remek egy kivitel, mit mondjak.

::Karosszéria

Szaladjuk gyorsan körül! Nagy kedvenceim a 80-as évekbeli német autók, így ezt a formát is szépnek látom. Mondjuk, volt pár csúnyítás: pl. piros díszcsík, de nem mindenhol, m?anyagok a kerékjárati íveken, ami a Jettával ellentétben nem áll jól. Fekete indexburák-- gyanítom, hogy gyertyával kormolhatták, mert a villogást azt alig lehetett látni. Aztán 3-as BMW-t akart az öreg csinálni bel?le, és legyártott magának egy alumínium csíkot a h?t?maszk aljára, a fényszórók alatt íves bevágásokkal. ("Derrick-Augen.") Persze a dízel annyira rázta, hogy állandóan kirázódott a helyér?l, ezért a kiszálláskor néha rásózoztt egy jó nagyot, amit?l a helyére ment megint. Az 5 keréken érzésre 6 féle felni volt, ezt ellensúlyozandó, kicsivel utánam TESCO díszárcsák kerültek fel. A sárga tet?ablakot sose használtuk. Persze volt elmaradhatatlan kisipari lehajtható T tábla, egyszer mikor én hajtottam fel, akkor majdnem letörtem, olyan hülyén volt megoldva.

::Utastér

Csüccsenjünk is be! Persze ne olyan hevesen. Az ajtók ki vannak járatva, csak úgy repülnek. Véletlen jobban bevágtad emiatt? Egyperces fejmosás "böö-bööö finom zárszerkezet stb." Az ülések a vártnál kevésbé voltak szétülve-- de volt rajtuk ezer fajta párna, betét, fagolyós izé vagy éppen pokróc. Vezet?pozíció kényelmes, kivéve, hogy a kormány valami tengerjáró hajóról való. Van rajta 4 kürtgomb, de úgyis mindenki a jobb fels?t használja... kényelmes, 4 küll?s, ami a legjobb, el is kezdtem lazán vezetni (kb.fél percig). Hátul figyelemreméltóan nagy a lábtér. A csomagtérajtó bels? burkolata már a múlté volt, sebaj. Felszereltésg: frankó rádió. 87.5 MHz-nél kezd mindig, ha bekapcsoljuk. Egyszer várakozás közben egy szép nagy kést is találtam a kacatok között a sebváltó mellett. M?szerfal: a kilométer-óra számainak bet?típusa a hamisítatlan 80-as évekbeli német cucc érzését adja, széles, kövér számokkal (kb. mintha a metró felirataival írnánk). Fordulatszáámér? néha felakad? Adjunk üresben egy gázfröccsöt, és mindjárt helyrejön.

::Motor

"Hejjezze üzembe a gépet!" Könny? az mondani. 1. a kulcs hihetetlen nehezen megy be. 2. Izzítsál! Számolj el magadban 5-ig. (Gépközeli élmények, itt még sejtjük a t?zfal mögött megbúvó technikát.) Egyébként a visszajelz? lámpa csak fél perc után alszik el. 3. Indítózzál-- de hosszan!! Egyébként bezsebelsz pár b.zmeget és GOTO 2. Beindult? Úristen, mi ez? Szétrázza a m?szerfalat. A tet? úgy mozog, hogy a napellenz?k kövonalait nem lehet tisztán látni. Csak az hoz enyhülést, ha ráadod a(z "indítási") gázt: 1200 1/min. Evvel remekül megy, de (T bet?!) ennél kisebb gáznál az autó szörny? robajjal átváltozik tankká. Egyébként 2 üzemmódja volt: egyiknél az alapjárat a fent leírt, de menet közben rugalmasabb, a másiknál az alapjárat csendesebb, de akkor meg kevésbé rugalmas. Hogy mit?l volt két arca, nem tudom. Talán a 2. üzemmód akkor jött el?, ha már csak iszonyat kevés gázolaj volt benne. (Mert mindig a piroson volt a mutató, az öreg állandóan a garázsban pancsolt. Másvalaki éppen vizsgázott, mikor kifogytak...) Ellenben a motorolaj meg a maxi fölött. "Kihúzzuk a pálcát, és látjuk, hogy... elegend? olaj van a motorban."

::Vezetés, menettulajdonságok

Na, menjünk! Hát igen, TD. A "gyorsítófolyosó" rutin m?sorszámnál az el?írt 30-40 km/h, az emlékszem, b???ven megvolt pedig még I.-esben fordultam rá az egyenesre. Turbólyuk? --talán, mert gondoltam, hogy lennie kell. Gyorsításkor iszonyatosan füstölt a kocsi, szép szürke felh?ket nézegettem a tükörben, (ehhez képest az öreg állandóan a Trabikat fújta.) Itt a IV. fokozat való arra, hogy tartsuk a 45-50-et, de ezt tényleg csak ekkor kell kapcsolni. Az V. fokozatot E-nek jelölték (h?skor rulez), csak 2x-3x voltunk országúton, olyan 60-70-nél volt ajánlott. Na jó szóval szokatlanok ezek az áttétel- meg fordulatviszonyok a benzines szemnek. Egyébként attól még májer volt, el?ztem is vele valamit.
Volt benne szervokormány. Pl. lassan kanyarodsz, be van tekerve a kormány valameddig, és fffff-ffff hangokat hallani, közben kicsit változik a rásegít? er?. Na nem baj. De ha betekered ütközésig (végül is ez egy kormány, miért ne lehetne?), na akkor ráz zörög remeg visít amit csak el tudunk képzelni. (Az öreg belenyúl a kormányba és visszahúz rajat egy kicsit.) Az ilyenek miatt nem értettem ezt az autót, hogy miért kell trükközni ilyen egyszer? dolgoknál is? Mikor vizsgáztam, ez még tetéz?dött azzal, hogy bármilyen elfordításnál nyikorgott, ilyen módon tudatva a fél utcával hogy most éppen a megfordulást prezentálom. (Tegyük hozzá, kicsit sz?kebben fordul, mint mondjuk egy Megane.)

Jó kis autó, legalább megtudják a gyerekek, mi az, hogy dízel!

Hibalista

- Az öreg, elmondása szerint, már 300 vagy 400 ezerért épített be alkatrészt. Az sok, nem? Nem csak a tanulóautó mivolta miatt van ez. Talán az, hogy öreg is, meg (VW) TD is, elég nagy hibaforrás.

Ide hordtam szervizbe

Sufnituning + old school mesterek

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1987
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? 306 SR 1.4
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1983

További ítéletek (253 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)