A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1983-1992)

Golf 1.6 TD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Száguldó - füstokádó olajkályha

Szöveges ítélet

2005. januárjában friss jogsival a kezemben azon gondolkoztam, hogy milyen kocsit kéne venni. Zsebben max 500.000 forint és ebből kéne átiratni. Régen nagyon tetszett a Golf 2 és a neten utána nézve árban is megfelelt. Kikötés : csak diesel lehet, mert nem sok pénzem lesz naftára / ha tudtam volna előre, hogy mennyire igazam lesz /. Az egyik haverom tudott egyet eladót 1.6 TD-t. Megnéztem és mint a türelmetlen kisgyerek egyből megvettem, ezt azóta megbántam. Kényelmes Audi ülések, egyébként semmi extra. A tanulókocsinál / Renault Thalia 1.5 DCI phüüü / jobban megy és állitólag keveset eszik.
Megvettem. Kapásból 4 téligumit venni kellett, mert totál slip gumikon futott az öreglány , de ez még nem érdekelt. Megfuttatam az autópályán és 185-ig felment a kmóra, de akkor már szét akart esni. Egy hónap múlva a műszerfalon minden kijelző meghalt, és alapállapotba ment vissza az összes mutató, miközben épp " száguldoztam " faterékhoz. Reggel már alig akart beindulni és hiányzott kb 2 dl hűtöviz. Tudtam, ez komoly gond. Elvittem szakemberhez. A műszerfal halál relé kiégés miatt volt, de beállt a termosztát is és valszeg felforraltam a motort. Három gátrepedés és egy gyűrű törés. Komplett generál következett / tudom olcsóbb lett volna a motor csere, de ebben jobban biztam /. Három hétig volt a szervizben.
Visszakaptam és lightos 10000 km alatt bejárattam .
Végre ismét régi formájában téphettem vele amikor is furcsa hangot adott a váltó. Szerelő szerint csere. Egyben elsőkerék csapágy csere is, mert azok is elszálltak. Ez már ősszel volt.
Utána télen - 25 fokban is második pöcre indult és ment. A tél folyamán 3X cseréltem hűtő folyadékot, mert 3X volt csőrepedésem és mindig leengedte a hűtő folyadékot a drága.
Aztán jött a tavasz és műszakira kellett vinni. A kaszni elég jó állapotban van, egy- két kissebb rozsda folt került javitásra. Ekkor kapta a " Foltos" nevet a családban. Műszaki előtt cserélni kellett a két jobb oldali lengéscsillapitót, a két hátsó biztonsági övet és szerelni kellett a dudán, mert nem mindig akart megszólalni. Hálisten simán átment a vizsgán.
Most nyáron egyik este elszállt ismét a termosztát, de most már rutinosan észre vettem / a generál óta szinte km-ént nézem a vizhőfok kijelzőt/.
Cserére már nem volt pénzem, ezért kivettem és mentem termosztát nélkül 2 hónapig. Kibirta.
Most szereltük bele az újat.

Van még egy éve és akkor lecserélem, de akkor már Audit fogok venni.

Cseréltem rajta:
Felnit gumival : 195/50/ R15 épp hogy rámegy és épphogy elfordul a kerék, de sokat dob a külsején.
Sport kipufogódob komlett csőrendszerrel / azóta fekete a hátsó ajtó egyébként fehér a kocsi színe /
Magnum sportlégszűrő
SAL hangszórók, erősitő, szubcső , mert a gyáriak meghaltak.
Sony fejegység / na ezt megbántam, mert +5 fok alatt ugrál a cd/


Szeretem, mert :

Sose robbantam le vele, kivéve most nyáron, amikor beállt a termosztát.
Az Audi ülések miatt kényelmes, pedig vezettem már benne 5 órát is.
Nagyon olcsó az alkatrész hozzá, szinte az emberhez vágják a bontóban is.
Hát páran már benézték, amikor meg akartak előzni a hugyukijukkal és a hasonló korú öreg benzinesekkel / 1.5 alattiak /


Amit utálok benne :

Tartós 140- nél el kezd melegedni a hűtővíz , valami katasztrófa a hűtése, szinte csak ezt miatt szívtam vele.
Hát 2000-as fordulatig alig akar menni.
Ha megelőz valaki, akkor mutogatnak, hogy megfulladnak a füsttől, de istenem, én nem a kipufogó mögött ülök és ez konkrétan nem érdekel.
Túl öreg, mindig van vele valami kis probléma , de melyik 20 éves kocsival nincs?






Hibalista

- Komplett motor generál, féltengely gumiharang, termosztát többször, hűtőcsövek többször, váltó, első kerékcsapágyak többször,

Ide hordtam szervizbe

Én + fater és néha az albival szemben lévő autószerelő

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1986
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 239000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Audi A3 Sportback 2.0 TDI
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1983

További ítéletek (253 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)