Száguldó - füstokádó olajkályha
Szöveges ítélet
2005. januárjában friss jogsival a kezemben azon gondolkoztam, hogy milyen kocsit kéne venni. Zsebben max 500.000 forint és ebből kéne átiratni. Régen nagyon tetszett a Golf 2 és a neten utána nézve árban is megfelelt. Kikötés : csak diesel lehet, mert nem sok pénzem lesz naftára / ha tudtam volna előre, hogy mennyire igazam lesz /. Az egyik haverom tudott egyet eladót 1.6 TD-t. Megnéztem és mint a türelmetlen kisgyerek egyből megvettem, ezt azóta megbántam. Kényelmes Audi ülések, egyébként semmi extra. A tanulókocsinál / Renault Thalia 1.5 DCI phüüü / jobban megy és állitólag keveset eszik.
Megvettem. Kapásból 4 téligumit venni kellett, mert totál slip gumikon futott az öreglány , de ez még nem érdekelt. Megfuttatam az autópályán és 185-ig felment a kmóra, de akkor már szét akart esni. Egy hónap múlva a műszerfalon minden kijelző meghalt, és alapállapotba ment vissza az összes mutató, miközben épp " száguldoztam " faterékhoz. Reggel már alig akart beindulni és hiányzott kb 2 dl hűtöviz. Tudtam, ez komoly gond. Elvittem szakemberhez. A műszerfal halál relé kiégés miatt volt, de beállt a termosztát is és valszeg felforraltam a motort. Három gátrepedés és egy gyűrű törés. Komplett generál következett / tudom olcsóbb lett volna a motor csere, de ebben jobban biztam /. Három hétig volt a szervizben.
Visszakaptam és lightos 10000 km alatt bejárattam .
Végre ismét régi formájában téphettem vele amikor is furcsa hangot adott a váltó. Szerelő szerint csere. Egyben elsőkerék csapágy csere is, mert azok is elszálltak. Ez már ősszel volt.
Utána télen - 25 fokban is második pöcre indult és ment. A tél folyamán 3X cseréltem hűtő folyadékot, mert 3X volt csőrepedésem és mindig leengedte a hűtő folyadékot a drága.
Aztán jött a tavasz és műszakira kellett vinni. A kaszni elég jó állapotban van, egy- két kissebb rozsda folt került javitásra. Ekkor kapta a " Foltos" nevet a családban. Műszaki előtt cserélni kellett a két jobb oldali lengéscsillapitót, a két hátsó biztonsági övet és szerelni kellett a dudán, mert nem mindig akart megszólalni. Hálisten simán átment a vizsgán.
Most nyáron egyik este elszállt ismét a termosztát, de most már rutinosan észre vettem / a generál óta szinte km-ént nézem a vizhőfok kijelzőt/.
Cserére már nem volt pénzem, ezért kivettem és mentem termosztát nélkül 2 hónapig. Kibirta.
Most szereltük bele az újat.
Van még egy éve és akkor lecserélem, de akkor már Audit fogok venni.
Cseréltem rajta:
Felnit gumival : 195/50/ R15 épp hogy rámegy és épphogy elfordul a kerék, de sokat dob a külsején.
Sport kipufogódob komlett csőrendszerrel / azóta fekete a hátsó ajtó egyébként fehér a kocsi színe /
Magnum sportlégszűrő
SAL hangszórók, erősitő, szubcső , mert a gyáriak meghaltak.
Sony fejegység / na ezt megbántam, mert +5 fok alatt ugrál a cd/
Szeretem, mert :
Sose robbantam le vele, kivéve most nyáron, amikor beállt a termosztát.
Az Audi ülések miatt kényelmes, pedig vezettem már benne 5 órát is.
Nagyon olcsó az alkatrész hozzá, szinte az emberhez vágják a bontóban is.
Hát páran már benézték, amikor meg akartak előzni a hugyukijukkal és a hasonló korú öreg benzinesekkel / 1.5 alattiak /
Amit utálok benne :
Tartós 140- nél el kezd melegedni a hűtővíz , valami katasztrófa a hűtése, szinte csak ezt miatt szívtam vele.
Hát 2000-as fordulatig alig akar menni.
Ha megelőz valaki, akkor mutogatnak, hogy megfulladnak a füsttől, de istenem, én nem a kipufogó mögött ülök és ez konkrétan nem érdekel.
Túl öreg, mindig van vele valami kis probléma , de melyik 20 éves kocsival nincs?
Hibalista
- Komplett motor generál, féltengely gumiharang, termosztát többször, hűtőcsövek többször, váltó, első kerékcsapágyak többször,
Ide hordtam szervizbe
Én + fater és néha az albival szemben lévő autószerelő
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 239000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Audi A3 Sportback 2.0 TDI |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
