Skizofrének álma (és az enyém)
Szöveges ítélet
Előző autóm egy 1.6-os GTD volt, amit imádtam. Egy bajom volt vele, a 70 Le. Ez egy autóbuzi tizenévesnek kicsit sovány… Úgyhogy elkezdtem a GTI-k között nézelődni. Egy kikötésem volt: 16 szelep kell nekem! Sajnos elég ramaty (pontosabb leszek: katasztrofálisan siralmasan szánalmas) volt a kínálat, ami végül az enyém lett, az sem győzött meg elsőre.. Távolról szép volt: feketemetál, 3 ajtó, leültetve, fóliázott ablak, dupla kidörrentő, Recaro, Gotti felni, új GoodYear gummák, stb. De sajnos baloldalt előrehaladt rohadás, belső leharcolva, plusz egy-két apró, gyanús dolog az eladó részéről, amire később derült fény (persze ez hétköznapi kicsiny, szép hazánkban).
Komolyabb alkudozás után elhoztam és hamar belezúgtam: 400 fölött úgy elindult, hogy nem győztem kormányozni :) Alatta is kellően nyomatékos, öröm volt vele még a városban is közlekedni. Tehát napi használatra is tökéletesen alkalmas volt, 4 felnőtt is kényelmesen elfért benne, ha kellett, családi autó volt, de ha egyedül volt az ember (mind a kocsiban, mind az úton), akkor aztán…
Imádom a gokart fílinget, itt ez maradéktalanul megvolt, még autópályán is rázott. Cserébe szárazon nem sikerült olyan helyzetbe hozni, hogy megcsússzon. Egy hajtűkanyarban 2. padlónál a háta(!) elindult egy kicsit, bár én azzal voltam elfoglalva, hogy az ülésben maradjak, akkora oldalgyorsulása volt már ekkor…De ha kellett, meg is tudott állni.
Egy dologgal nem tudtam megbarátkozni: a fogyasztással. OK, hogy 2x annyi Le, mint a GTD, de hogy 2x annyit is eszik, ráadásul 98-asból. Városban a 16-ot baromi könnyű volt összehozni, ez kicsit fájt. Tovább rontotta a helyzetet az, hogy hidegen alig volt alapjárat, tehát elég sokat kellett egyhelyben járatni. Bemelegedésszabályzó ki lett cserélve, de nem lett jobb a helyzet. Végül ezzel a hibával adtam el.
Ezen kívül csak pár apróság volt: váltó hidegen a 2.-et reccsenve vette, hátsó ablaktörlő nem működött (a 4 vw-m közül az egyiken sem…), szilentek rosszak voltak (nem csoda), illetve egyszer beázott a vezérlőelektronika és eltűnt az alapjárat. Szerencsére egy mester megszánt és megcsinálta, mert eredetiben 200e lett volna… Amúgy az alkatrészek teljesen emberi áron voltak, a benyát leszámítva nem drága a fenntartása.
Még valami: a VW fanatikusok tábora a legnépesebb az országban. Számtalan találkozót rendeznek, de vigyázat: függőséget okoz! Utána mindegyikre el akarsz menni, még több gyönyörű, igényes VW-t látni. Youngtimer, gyári golf 1-est, Cult 2-est, Clean 3-ast, stb. És Te is elkezdesz átalakítani: gyárira bontott alkatrészekből, egyedire tuning cuccokból és ez mind megvalósítható emberi összegekből, ha picit is van kézügyességed!
Viszonylag kevés km után eladtam, de nem azért, mert nem volt jó, hanem mert még több kellett: Corrado G60 Eaton kompresszorral, de ez egy másik sztori… Aztán vennem kellett e mellé egy G2-t (első szériás, ritka, 1.3C), mert kell a lelki egyensúlyomhoz, belenézni a gömbölyű szemeibe, bámulni a szögletes fenekét…
(u.i.: fiatal vagyok, de nem aputól a kettes átlagért kaptam, hanem saját fizetésből vettem.)
Hibalista
- ECU
- bemelegedésszabályzó+valami, ami nem derült ki
- szilentek
- hátsó ablaktörlő
Ide hordtam szervizbe
én és a Barátom csinálattuk
én lelkes voltam, Ő meg autószerelő
ketten egy 10-est megérdemlünk :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 195000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Golf 2 GTD | Következő autója? | Corrado g60 + Golf 2 1.3C |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
