Sajti (a szaga alapján)
Szöveges ítélet
Úgy esett, hogy egyik barátom felkeresett, tudván, kocsit vásárolnék. A Clio-t ugye rommátörték. Legyen Golf, lehetőleg dízel. Lett, egy ecsédi festőé volt, ráadásul turbós. No mondom, nézzük meg.
A ház elé megérkezvén, látom, hogy egy akkora kályhacső van a kipuffdobra ráaggatva, mint a kertünkben álló fűzfa törzse... Ki se akartam szállni a kocsiból. Végül mégis megtettem, és nem bántam meg.
Az autó egy 1985-ös, turbódízeles 1,6-os. Hallomásból tudtam, hogy a kormánykerék műszaki hibás (értsd, a csapágyak kivannak, az alsó kardán lóg), valamint, a váltókulisszák csöppet kopottak, így nincs különbség a rüki meg az 1-es között. Ez eddig durván 10E forintos tétel.
Próbakör. 25 éves autó. A motor húz, pöcc-röff, füst semmi. Nohát, az 1,6os TD-k nem erről híresek, lehet, mégsincs széthajtva? A nyelestengely csapágyai kivannak, a kinyomó rendben. Hátsó agycsapágyak cserések. A futómű pontatlan, picit ráz, de jól csillapít, és viszonylag egyben van. A vezérműszíj hosszirányban hornyolt, ezt sem ma tették bele. A váltó zörög. Hátsó ablakfütés nincs, ahogy ablaktörlő sem. Öregautó-illat.
Megvettem. A kasztni 99%-os, gyári pirosra újrafújt, bár nem a legjobb minőségben, de a legutolsó csavar sem rozsdás, szerintem a 25ből 24-et garázsban állt az autó.
Az azóta megtett 4E kilométer alatt összeszoktunk. A váltót helyreraktuk, mint kiderült, pontos, és finoman kapcsolható, mindössze be kellett állítani. A fogyasztása a bűvös 4,5 liter környékén van, a Cliohoz képest durván fele áron járok vele, és ez harapja 120-at is, lazán.
A további tapasztalatokat később írom, még bejáratós alattam az autó.
Ezek a németek tudtak valamit. 25 éves autó, a turbó nem lóg, a motor nem füstöl. Gyári tartóbakok voltak fenn. Gyári kipufogó. Lehet, vettem egy röhejesen keveset futott GTD-t aprópénzért?:D
***UPDATE***
Kicseréltük a vezérlést. Az új szíjjal és görgővel a verda egyáltalán nem füstöl (tolhatom padlón ameddig akarom, nem látok füstöt), és elmúlt a kezdődő szelephang is. 1,5 hónap alatt sikerült olajcserésre vágnom a gépet, tehát belekerült vagy 8000 km. Nem semmi autó. Hidegen traktor, de ha lágyan gurulok vele, egyszerűen altató hangja van a motornak. Akit idegesít a kerregés, vegyen benzines verdát, szerintem az idegesítő mondott dízel kerregés pont a II-es Golfnál nem idegesít annyira, nekem kifejezetten jól esik.
Éppenséggel nem keveset futott vasat vettem, inkább úgy mondanám, jól összehegesztettet. Az autó csúnyán TK-s volt valaha, de masszívan összerakták szerencsére. Egy-két kóklerkedésért azért levágnám valamelyik előző tulaj kezét. Jellemzően a 100 Ft-os tételeket spórolták meg (hűtőcsövek, patentek, csavarok), ezek az üzembiztonságot nem befolyásolják, csak idegesítőek...
Hibalista
- -agycsapágyak - -futómű kopó alkatrészei (axiális csuklók, támasztó-, összekötő gömbfejek)
Ide hordtam szervizbe
Autóvillamosság, Fót. Komoly, hozzáértő csapat, mindenkinek ajánlom!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 270000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Clio I | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
