Örökkévalóságra ítélve
Szöveges ítélet
Diesel autót akartam 2000ccm és 200eFt alatt (történt mindez 2006-ban) Munkába járni télen-nyáron, napi 100km-t. Mivel a teljesítmény-felszereltség kevésbé számított mint a megbízhatóság és a kis fogyasztás, így csak a Golf II D maradt a listámon. Fiat Tipo is szóba jöhetett volna laikusként, ha nem lett volna már tapasztalat horrorisztikus hibákkal rendelkező 1.9TDS-el korábbról (kiszakadt a biztonsági öv a szétrohadt küszöbből, minden lehetséges elektronika elromlott, szétesett…)
Sikerült is szert tenni egy 1987-es 1.6D (szívó) golfra 190eFt-ért. Az autó 15 éve 1 tulajos volt, ami a megkímélt belsőn jól látszott, az ora 371e km-en állt ekkor. A kaszni erősen korrodált de menthető állapotban volt, a lemezek épek, nyomásmentesek voltak, az autó pedig törésmentes!. 2 küszöb, 3 sárvédőív, fenéklemez került cserére, illetve több apró lyuk tünt el a karosszériás mester keze munkája után az ajtók és ablakok környékéről. Teljes festést kapott a gép „okosba” műszak után céges festékből X cég hőkamrájában 60eFt-ért ;)
Az autó teljes utastere lebontásra került, minden hiányzó csavar, tömítés… pótolva lett.
Az autó mindennap megy, 1 év alatt 40ekm-t futott, mindenféle éghető folyadékkal, tiszta gázolajat ritkán látott. Ezalatt 1!!! Komoly hibát generált, az önindító műanyag belső perselye repedt el, amit még 1 hétig használtam mielőtt lecseréltem egy bontottra, a régi becserélésével. A VW ebben az időben még nevéhez hűen igazi népautókat gyártott. Az abszolút funkcionalitás jellemző az autóra. Villáskulcsal, csavarhuzóval minden javítható rajta percek alatt. Teljes fapad, minden mechanikus, nincs szervo. A motor harmat gyenge, előzni erős hátszéllel lejtőn is kockázatos vállalkozás. Viszont ha egyszer eléri, szépen tartja a 120-at is akár, bár szépen 100 körül szól csak a blokk. Cserébe a 4 (négy) Literes fogyasztás kárpótol. Elpusztíthatatlan szerkezet. Én csörgő váltóval, hegyen fogó kuplungal vettem. 40ekm után ugyanugy csörög és hegyen fog. A váltó, bár rudazata szét van kopva, hibátlanul dolgozik.
Összegzés: A tökéletes pénztárcakímélő melós autó, soha nem romlik el, fillérekbe van hozzá minden kopó alkatrész. Állítólag aTD verziók már menetteljesítményben is közelítik az átlagost. Mindenevő motor, Kiváló tuningalap. Hátránya a biztonság, pl. az ajtókban semmiféle merevítés nem található. Fékek átlagosak, viszont ha nem jár a motor, lelevegősödik és nem fog!!! Csomagtér kiválóan variálható pakolható.
Csak ajánlani tudom, ideális vétel ha valaki nagyon olcsón akar megbízható takarékos autót.
Hibalista
- önindító bontott gyári 5eFt volt, régit 2eFt-ért elvitték.
- Féltengely komplett bontott gyári 3eFt
- hátsó kipu dob bontott gyári 3eFt
- izzitógyertyák 4db 10eFt
- 2 első olajos lengéscsillapitó 14eFt (pár)
- ékszíj, vizcső 2eFt
Ide hordtam szervizbe
Magam javítom, logikus egyszerű autó, minden cserélhető házilag.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 370000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Swift II | Következő autója? | Mercedes Benz W124 2.0 Diesel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
