Onkel Hans, a német kamerád
Szöveges ítélet
vw golf 1.6 d 1987
elég ramaty állapotban vettem: itt-ott karosszéria-folytonossági hiányok (hátsó vontatókampó környéke), hátsó féktárcsa gyakorlatilag és elméletileg is zérus hatásfokú volt, jobb első ajtó nem volt nyitható, csomagtartó ajtaja nem volt zárható, kézifék funkció nélkül, hengerfej kuka, indítómotor zaporozsec-szerű hanghatásokkal működött, műszerfalhoz tartozva egy-két kapcsolóállás funkció nélkül. de még így is magas áron volt tartva, s csak hosszas magyarázás és a bme közlekedésmérnöki szak és doktori iskola egyes egyetemi jegyzeteinek demonstratív és provokatív mutogatása tette meg a hatását az ár nemnagymértékű letörése ügyében.
a problémák igen szimplán orvosolhatók voltak, minden van hozzá igen olcsón, kivéve az indítómotor. kisebb rozsdafoltok a már-már klasszikus LY3D piros lakkal pompásan eltüntethetők voltak. (a járműn a lakk összhatását tekintve, majdnem húszévesen még mindíg fényesebb mint némely jóval fiatalabb jármű esetén.)
kezdetben furcsállottam a szívató jelenlétét, de aztán kiválóan használhatóvá lényegült. miért nincs a mai autóknál is szivató?
ami nehezen érthető, az a napi km számláló hiánya. azért ez már tényleg túlzott puritánság. kénytelen a dolgozó egy saját kis papírfecnit a kormányra celluxolni a napi km-t könyvelni.
motorikusan, semmi lényegesről nem tudok beszámolni (vw kvalitás?), kivéve azt hogy igen szerette az olajat, s városi 250 km után egy litert magába kívánt.
az ötsebességes váltó kiváló.
menetstabilitás megfelelő, rugózás megfelelő. kormányozhatóság megfelelő.
ami még pozitívum: működött a hátsó ablaktörlő!
a fényszórók fényereje gyatra, szvsz balesetveszélyes. a féklámpa szintén gyenge, balesetveszélyes.
pakolhatóság igen jó.
az ülések kemények, vezetőülésnél elég hely van a magasabb állampolgárok számára is.
elszakadt a kupplungbowden (0.5 cm átmérőjű sodrony). kijött a kb ötvenéves életkorú sárga angyal, s azt találta mondani, hogy ilyen ővele még soha az életben nem esett meg, nem tudja mitévő legyen. hazavontattak, öreg tsz nyugdíjas traktor-és kombájnokon szocializálódott szaki aki golfot még belülről nem látott, tíz perc alatt megoldotta.
egyébként valóban minden szerkezeti elem könnyen áttekinthető, hozzáférhető, olajcsere, ékszíjcsere, izzócsere percek alatt s.k. realizálható.
összefoglalás: ötajtós diesel kettesgolfot magyarországon nagyon nehéz jól venni de annál sokkal könnyebb igen jól eladni.
Hibalista
- karosszériahegesztés, indítómotor, kipufogócsere, hengerfej, zárak csere, fékek, olajak, rugók.
Ide hordtam szervizbe
ismerős tsz nyugdíjas
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | escort | Következő autója? | focus |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
