Nem lehet nem szeretni
Szöveges ítélet
Egy Trabi után ültem át a kettes Golfba, hatalmas luxus volt azután. Én majd 190 cm vagyok, de b?ven elférek hátul magam mögött is, a csomagtartó pont ideális méret?, a dönthet? hátsó ülés meg a 3.ajtó miatt másfél méteres h?t?szekrényt csukott ajtókkal lehet szállítani. Az 54 LE miatt nem egy sportkocsi, az autópályát nem szereti, de ebben közrejátszik a sajna alap 4seb. váltó is. Az országúton amúgy teljesen elemében van, a nyomatékos motor miatt nem gond az el?zés sem, saját mérés szerint 80-120 -as gyorsulása 15 másodperc körül van, ami teljesen elfogadható érték egy ilyen öreg szívódízelt?l. A fogyasztása nagyon baráti, most télen 5.5 körül, nyáron pedig akár 4.5 liter is lehet. Kormányzása, a futóm?ve nagyon jó, igazi élmény vezetni. A maiakhoz képest könny? autó, még a dízelmotorral sincs 1tonna, de ott ahol kell ott jó min?ség?, elegend? anyag van benne. Ha rendszeresen karban van tartva, és a jelentkez? apróbb hibák ki vannak javítva, akkor nem áll meg útközben, de ehhez azért figyelni is kell a gépet, mint minden autót. Pl. 3 izzítógyertyával még beindul a moci télen is, de volt amikor már csak kett? m?ködött a négyb?l, akkor bizony az el?tte maxra töltött aksival is kellett forgatni 2-3 percig, mire elkapta a motor. (persze ez is a motort dícséri, két gyertyával még életre lehetett kelteni, nem kellett drága pénzért autóment?t hívni. A körülményes csere miatt meg jobb azt szerel?re bízni) Ha nem volt t?rve a kocsi akkor a rozsdától sem kell tartani, max. a kerékjárati ívek küls? peremén, meg a kipufogó mellett. Ezeket meg házilag is lehet javítani, a rozsdát lecsiszolva (amíg még csak felületi) majd két réteg festék és máris kész. (fényez?nél lenne vagy 50ezer, saját kezüleg meg max 1ezres) A kettes Golf amúgy nagyon elterjedt autó, nincs olyan szerel? aki ne értene hozzá, és rengeteg az utángyártott alkatrész. Aki ezzel nem éri be, annak szinte mindent tudnak szállítani a gyárból is, persze 8-10 szeres áron. Az autóm már túl van a 310ezer km-en, egyel?re nincs szüksége motorgenerálra, annyira jó állapotban van, de ha esedékes is lesz pár év múlva, meg akkor tennék rá új fényezést is, félmillából lenne egy majd új autóm, ami megint megbízható lesz újabb 300ezer km-ig.
Hibalista
- A kopó alkatrészeken kívül a generátort meg a kormánym?vet kellett cserélni, meg a két hátsó rugót, ez utóbbi jellemz? betegsége a 2-es Golfnak.
Ide hordtam szervizbe
Vidéki a szerel?m, ért a kocsikhoz, és nem a lenyúlással foglalkozik, mint a bp.-i nagytöbbség.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 268000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 601s | Következő autója? | Vw Polo 1.4 PDTDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
