Lélekben versenyautó
Szöveges ítélet
Nekem egy állítóag Svájc számára legyártott darab jutott, aminek csak annyi hátránya van, hogy 4 sebességes váltóval szerelték (ez egy litert hozzádob a fogyihoz), valamint néhány katalógusból kiválasztott és esküvel szentesített alkatrész nem stimmel hozzá, úgyhogy néha más tipusú golfokból kell kiegészítenem.
Nagyon szeretem, még soha nem hagyott ott az ő hibájából. Az összes lerobbanásom oka, hogy néhány fogyó alkatrész kicserélését elfelejtettem és így megállt. Ha nem követtem volna el ezeket a hibákat, soha nem hagy ott.
Az 1,6l-es diesel erőforrással nagyon trükkösen kell hajtani, jól átgondolt előzésekre van szükség és ha tényleg gyorsan akar menni az ember a legkisebb lendületet sem szabad veszni hagyni. Ennek ellenére eddig mindent sikerült megoldani vele, lehet egy erősebb modellel könnyebb, de az élet se könnyű... A futóműve bámulatos, akárhogy gyilkolom, még nem estem le vele az útról. A probléma ott kezdődött, hogy a széria autót nem erre csinálták: amikor már a lengéscsillapító nem bírta, akkor betettem jobbat, akkor a futómű más elemei bizonyultak gyengének. Miután nagyjából ezeken is segítettem, akkor az első torony kezdte megadni magát, valamint egy lendületesebb kanyarnál lehet hallani a kasztnin, hogy minden erejével azon van, hogy nem törjön ketté. (A egyik valóban jól sikerült kanyar után nyikorogni kezdett a hátsó ajtó.). Konklúzió: csövezés és egyéb nyalánkságok nélkül a Golfom nem alkalmas rallye-ra. Konklúzió2: Ha nem WRC-nek járó terhelést helyezünk a Golfunkra, nem lesz ennyi költeni való a futóműre. Tehát tökéletesen alkalmas erősebb igénybevételre is csak ne közelítsük meg a maximumot, mert az autó a szívét- lelkét beleadja, mindeközben a lelketlen alkatrészek hatba törnek.
Ez egy szervómentes modell, úgyhogy a patka mellé tolatás vagy parkolóba betolatás nem is olyan egyszerű feladat, mint aminek látszik (de legalább nem kell olyan sűrűn konditerembe járnom), de megszokható könnyen.
A tompított fényszóró erőssége simán lenyomja a pislákoló gyertya erősségét, de egyebet sajnos nem, még szerencse, hogy ilyen téren igénytelen vagyok.
A fékjeimet még nem sikerült tökéletes pengére megcsinálni, úgyhogy egy idő után be kellett ismernem ebből az autóból nem lesz érintőfékes, de megállni minden további nélkül meg lehet vele (ezt személyesen már nem egyszer kellett tesztelnem élesben, mondjuk renitens körforgalomhasználók esetén). Azért nagysebességnél már kell ügyelni a féktávra.
Összesítve: imádnivaló jószág, megbízható, nagyon meg tudja hálálni a gondoskodást, persze vannak rossz napjai, dehát kinek nincsenek?
Hibalista
- Első rugók (mindkettő eltört)
- Fogyó alkatrészek: fék (csövek, tárcsák, dobok és betétek)
- lengéscsillapítók. Egyéb: túlvagyok egy motorgenerálon (beteges kompresszióhiány), első motortartó csillapításos bak, sebességváltó tartó bak, utángyártott kipufugó 3 év alatt lerohadt (szánom-bánom többet ilyet nem csinálok), műszerfal világítás többet nem kényeztet, erősen lógnak az első ajtók (már csak én tudom kinyitni a vezető oldalt), ablaktekerő mehanika (az utángyártott egy évig bírta, a gyári meg 15évig). Az alkatrész választásnál nagyon kell ügyelni a minőségre. Nem drága hozzá semmi, nem érdemes 1000Ftot spórolni egy rosszabb alkatrész miatt. (késöbb a tripláját fizetem).
- Apró rozsdafoltok a kasztnin.
Ide hordtam szervizbe
Rengeteg mester, akik nem fordítottak különösebb figyelmet autómra, a pénzem fogyott, az autó sose lett jobb.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Egy barátom ajánlása, aki végre rendesen összerakta (ő csinálta a motorgenerált is). Valamit találtam egy futóművest is, ő pontosan meg tudja mondani, hogy a KPM vizsgán átmegy-e az autóm. nagyon megbízható.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ascona | Következő autója? | Azért én kipróbálnék egy jobb Japán gyártmányt |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
