Jó kis autó!!!
Szöveges ítélet
Tuningolni nem szabad,de amúgy a világból is ki megy,akár vegyes tüzeléssel is!
A gyári ülések iszonyat kényelmetlenek,már csak a koruk miatt is,tehát érdemes beszerezni hozzá 3.vagy 4.Golf GTI üléseket..
Szerettem,de utáltam is egyben,mert a tuning miatt sok pénzt buktam rajta,ráadásul ez miatt,voltak vele apróbb gondok..De hát ez a tuning..Soha nem térül meg,csak élményben! :)
Hibalista
- Igazából azért esett erre a típusra a választás,mivel a családban már volt egy MK2 Golf,és szinte fillérekbe került az üzemeltetése,illetve volt pár ismerős(autó szerelők)akik nagyon ajánlották.Így hát megvásároltam az első Golfom.Az igazat megvallva,nem volt túl kényelmes,mivel se szervó,se elektromos ablak,semmi extra és a 16 colos alu kerekeket elég nehéz volt tekerni,főleg parkolásnál.Amíg gyári volt az autó,gyakorlatilag semmi baja nem volt.Egyszer kellet fotómű beállításra vinni.Ja,meg egy generátor csere volt.Meg a turbó kezdte fel adni a szolgálatot,de még az is bírta volna tovább,ha nem én vagyok a gazdája!Akkor már jobban bele ástam magam a típus rejtelmeibe,és gondoltam,ha már úgy is cserélni kell a turbót akkor kapjon egy GT20-ast (audi 2,5 TDI) - Hozzá teszem,NEM SZABAD EZEKET A MOTOROKAT TUNINGOLNI,mert amúgy is hajlamosak a melegedésre,és hamar szét ugrik,de én valamiért nem hittem ezt el.Kapott a turbóval együtt egy Mercedes Sprinter intercolert.Gondoltam,hogy a coler,méretéből kifolyólag,majd kompenzálja a turbó nyomást(vagy is nem fog annyira melegedni),mivel a csere után,a gyári 0,7 bárról,fel lett tekerve 1,1bárra.Akkor már sokkal autózhatóbb,volt a gép.Nem kellett annyit vissza váltani,sokkal dinamikusabb lett az autó,ráadásul megszűnt a kormolás is.Ha ezzel a gyenge tunigal futott volna tovább az autó,nem lett volna gond,de elkapott a valami,és úgy éreztem,hogy ez már unalmas,és kicsivel több teljesítmény kell! :P Így hát,csináltattam K.Zoltánnal(Dízeles körökben nagyon elismert)egy adagolót és kb 130lóerős lett,de akkor már a turbó nyomás 1,6bár volt.És onnan jöttek a bajok.Mivel a lábam is egyre nehezebb lett:D Nagyon szerettem,mert ahhoz képest,amilyen volt,"nagyon izmos" lett,gyári TDI ket simán megette 130lovas passátokat,hondákat,stb. :) Aztán,kb fél évre rá,mentem melóba,és kora reggel az Éles saroknál a dugóba,hirtelen fől pörgött max fordulatra a motor,és nem bírtam le állítani.Majd fél perc után eldurrantak a vízcsövek,okádta magából a fehér füstöt.Úgy sikerült le állítanom,hogy beraktam sebességbe és le szálltam a kuplungról.A lényeg,hogy gyűrű törés,hengerfejes lett és a turbó is megszolgálta. - Tehát a lényeg az,hogy nagyon megbízható volt a tuningot megelőzően. - - A szerelés túlnyomó részét én végeztem,annak ellenére,hogy nem vagyok autó szerelő,tehát csak az alkatrészekre kellett költeni.Nagyon egyszerű műszakilag az autó,szóval aki kicsit szeret bütykölgetni,annak nem fog problémát okozni,ha valami elromlik. - Generátort,féltengelyt,és pár elektromos kapcsolót kellet cserélnem. - - Szóval így mindent összegezve,nem gondoltam volna,hogy így megszeretem a Golfokat!Nagyon egyszerű és megbízható,fillérekből fent tartható!Persze nem tökéletes,de az ár érték arányt nézve,a leg jobb kis autó!Ezt az idő is igazolja,mert még azért jócskán látunk az utakon belőle!Nem beszélve arról,hogy kiváló tuning alap,igaz,nem az 1,6 TD!
Ide hordtam szervizbe
Papp Csaba Gödöllő (Turbó)Kiss Zoltán (Krézidizel)AdagolóA többi apróságot magam javítottam..
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Golf Mk 3 GTTDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.7/10) |
