Itt a vége (de kár)
Szöveges ítélet
Ezt az 1,6l-es kis szívó dízelt anyukámtól "örököltük", mivel a családba új autó érkezett, és mi álltunk a családi hierarchia alján, autó nélkül.
Eléggé elgyalázott állapotban volt szegény: sokáig nem kapott olajat, a motorbakok ki voltak szakadva, a motor úgy billegett a kanyarban a kocsiban, hogy kezdte szétverni a váltórudazatot; rohadt, tiszta karc volt a szélvédő és mindenféle egyéb amortizációs jellegek voltak fellelhetőek rajta. Feleségem édesapja és nagyapja amit tudtak kijavítottak, szervizben kicseréltettem az első lengéscsillapítókat, szélvédőt, vízpumpát. Egészen szépen rendbe lett hozva. Összeségében kb. 100 eFt-ot költöttünk rá.
Külső: Sajnos nálunk csak ridegtartásban volt része, így a karosszérián történt javítások nem tudták megfékezni az feltartóztathatatlanul terjedő rohadást (sárvédő, ajtó).
Belső: fapados, de praktikus kialakítás. A 3 ajtós kivitel ellenére elég tágas belülről. Üléseket lehajtva hatalmas tér keletkezik hátul, mely komplett talicska vagy felnőtt kerékpár befogadására alkalmas. Negatívumként éltük meg, hogy az első ülés kallantyúja eltűnése estén nagyon nehéz az üléseket előrehajtani, így a hátsóbb tereket érdekszféránkba vonni.
Teljesítmény: Sajnos az 1,6-os szívódízel csodákra nem képes. Hosszas gyorsulási szakasz után a maximális sebesség szélcsendben, sík terepen pontosan 112 km/h volt. Ez abból a szempontból teljesen gazdaságos volt, hogy autópálya matricára nemigen költöttünk. Ez a gyenge teljesítmény valószínűleg a motor elhanyagolásának következménye. A fogyasztás ellenben igen kedvezően alakult: városban kb 5,5 l lehetett, míg úton 5 alatt van. Ősszel megjártuk Erdélyt egy tank gázolajjal, ekkor 4,2l-es fogyasztást számoltam. Igaz, Erdélyben szigorúan 70-nel lehetett csak közlekedni a kamionok miatt: Előzni nem mertem, a településeken meg ledudálnak, ha lassítottam.
Alkatrész utánpótlás, szerelhetőség: Ez az típus egyik nagy előnye. Rengeteg bontott, utángyártott alkatrész, egyszerű szerkezet.
És a vége: Sajnos a vége egy ütközés lett, a bal hátsó sarka gyakorlatilag megsemmisült az autónak. Hát ez egy 23 évesnél totálkár. Véleményem szerint a karosszéria erősségének köszönhetjük, hogy nem sérültünk meg egyáltalán. Ilyen gazdaságos, praktikus kisautónk sajnos már biztosan nem lesz. Akinek van, becsülje meg!!
Hibalista
- motorbakok kiszakadtak - vízpumpa - kipufogó
Ide hordtam szervizbe
Családon belül (apósom)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Kovácsautó szeged
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | még nem tudom, de már aktuális |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
