VW Golf II Golf 1.3 CL – 1984 - 3ajtós - az első autóm
Szöveges ítélet
Vásárlásakor (2001.év) a Fiat Uno, Opel Kadett, VW Golf tipusokat nézegettem, és ez volt a látottak közt a legjobb állapotban (1984-es gyártás ellenére), a dízelek szinte mind lestrapáltak és lelakottak voltak, valamint kormoltak, amit én nagyon nem szeretek.
Vásárlása után szervízben át lett nézetve, pár kopó alkatrészt cserélni kellett rajta + olajcsere, fékbetétek stb.
Az autómata szivatója miatt télen 10-11 liter környékén járt városban rövid távon, nyáron és hosszú távon 7,5-8 körül megállt.
A motorja, a váltó, a futómű jó ... mindig elvitt A-ból B-be - és vissza is hozzott B-ből A-ba.
Nem kényeztetett el extrákkal - semmi elektromos ablakemelő vagy központizár stb. - de így azok el sem romlottak :)
A 4 gangos - amúgy jól működő - váltó miatt 110 felett már bőgött a kis 1.3-as 51LE-s motor, de így az ezredforduló környékén a már inkább kisteljesítményűnek számító kocsival visszakapcsolás nélkül rugalmasan lehetett haladni és előzni. Gondolkodtam az 5-ös váltó beszerelésén, de úgy maradt gyárilag, ahogy van... az elvem, ami jó - és ha nem kell feltétlenül jobb, ahhoz ne nyúljon hozzá az ember... Amúgyis valószínűleg hiába költöttem volna rá, 20 éves autó az akkor is 20 éves marad, az eladási árba nem igazán szólt volna bele.
Mivel VW, más tipusú kortársaihoz (Opel, Fiat stb) képest arányaiban ugyanannyival drágábban vettem és adtam el... Ezek után nem teljesen értem, hogy miért értékállóbb egy 20 éves VW, mint más márkák... lehet, hogy drágán vettem és/vagy elkótyavetyéltem … na mindegy :)
Konklúzió:
Ha valaki egyszerű nem is nagy és nem is kicsi autót akar venni, olcsón akar hozzá alkatrészt, akkor ezt a tipust csak ajánlani tudom.
Hibalista
- - Automata szivató: minden évben zöldkártya után újra kellett állíttatni, különben alapjáraton lefulladt. - - Egy csomó, az idő vas foga által elnyűtt műanyag- és gumialkatrészt cseréltem, amik a magyar és osztrák bontókból jó áron beszerezhetőek - - Utastér fűtés "radiátor" elrohadt - - A vezetőülésben elpattant pár drót, a szövet összeesett, így újra kellett tömni
Ide hordtam szervizbe
Renault Molnár & Molnár Kft.- Rugalmas, ügyfélbarát cég, munkájukkal sem volt gond, de más hasonló cégekhez képest az alkatrészeket viszonylag magas áron adták - főleg ha egy 20 éves autó árához viszonyítunk
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Renault Mégane 1,4 16V |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
