Szerelővizsga tételsor!!!!!
Szöveges ítélet
Hogy is indult a dolog.... Kiköltöztem Budapestről kb 25 km-re, a tömegközlekedés árban is szolgáltatásban is finoman szólva nemjó, gondoltam kell valami mászkálós szétütős autó, mert a 320i-vel öngyilkosság lett volna naponta dolgozni járni. Szempontok a következők voltak: alacsony vételár, megbízhatóság, olcsó fenntartás ergo jussak be buszjegyárban, jó alkatrészellátás. Gyakorlatilag a kettes Golf volt az egyetlen megoldás. Most is azt mondom nagyon jó kocsi hiszen annyi van belőlük az úton mint a fene, csak én se a legjobbat fogtam ki, és egy rossz húzással megindult a lejtőn.
A kiszemelt 250 ezer ft-ba került, külsőre ronda volt, de műszakilag egyben. Tél volt, a motor indult pöccre, nem füstölt jobban mint amennyire szabad egy 25éves dízelnek, futómű nem rázott. Maga az autó foltos volt és rohadt ahol lehetett de 2 év műszakival kit érdekel....
Gyakorlatilag a második hete után minden héten tartogatott valami meglepetést. Az aksi folyamatosan lemerült de úgy, hogy motor leállít, vissza már nem lehet indítani. Erre egy darabig megoldás volt a saru levétel, valamint az előző tulaj által berakott távirányítós kp zár kikötése. Ezután merészeltem rajtahagyni a sarut, innentől egy darabig működött is faszán. A hőgombát elejétől fogva cserélni kellett volna csak lusta voltam rá, na ez lett a veszte. Ugyanis egy komplett BMW motorral a hátuljában 80as tempónál végleg megadta magát az M7-esen szolid 80as tempónál. Egyébként 3-4 személlyel is lazán ment 110et, itt ugyan már megevett 7 litert százon, de még ez is elég jónak mondható, egyébként 2 személlyel városban sem evett 5nél többet. Visszatérve, egyszercsak nem ment tovább, fehér füst a kipufogón, motor besült. Hazavontatás, mit lehet ezután tenni, vagy hengerfejsíkolás, felújítás, felejtő, bontott motor is létezik. Így lett a drágából GTD. A váltó két napos buzerálása után már 5dik sebesség is volt. Tanulva a baromságomból azonnal hőgomba csere, így megtudtam hogy épp hol tart a víz elfolyása, ugyanis folyamatosan fogyott. Na mondom fasza ha az új motor hengerfejes, szerencsére hamar kiderült hogy az egyik vízcső hagyta el magát, ezt kicserélve marad a víz. Remek, már csak az olaj csöpög, és füstöl maga a motor is. És az aksi újra játssza a lemerülőst. Valamint 120nál most se megy tovább, ami csak azért gond mert 100nál is érezni hogy nagyon dolgozik. Másik idegesítő tulajdonsága hogy a motorzajon kívül iszonyat kopogás zörgés teszi az utat izgalmassá, máig nem jöttem rá mitől, de minden apró kátyúnál olyat szól mint egy csuklós Ikarus. Itt tartunk jelenleg. Ahhoz képest hogy mászkálós kocsinak vettem amivel nem kell törődni, jól megszivat most már napról napra. Senkit nem akarok lebeszélni a Golfról, valószínűleg kevesebb az ilyen szar mint a jó.
Hibalista
- épp egy barátomnak soroltam fel a napokban, hát bemásolom: - - motor füstöl és turbós létére szarabbul megy mint a szívó, futómű imbolyog, kaszni rothadt és sokszínű és úgy csattog mint egy buszé, váltó nem veszi a fokozatokat, kuplung zörög és csúszik, szélvédő végigrepedt, beltér igénytelen repedt szedettvedett, kalaptartó el van ferdülve és nincs meg a helye az egyik akasztónak, vezetőülést nem lehet előredönteni, van mikor a semmitől leszívódik az aksi és nem indul, folyamatosan zörög a műszerfal mintha valami zárlat lenne, állandóan villog menetközben az izzításjelző, nincs reflektorom mert szar a bajuszkapcsoló, duda nincs, de volt hogy menetközben minden kátyúnál szólt egyet magától, ja és a kipufogó szétjött középen, és a motor már 15 fokban is köpködve indul még gázolajsűrítővel is! 7 óra alatt kb 2 deci olaj kifolyik belőle alul! - bal ajtó nem zárható belülről, jobb ajtó nem nyitható kívülről, jobb első keréknél torony- és/vagy kerékcsapágy beállt
Ide hordtam szervizbe
Egyik nagy előnye, hogy egyszerű mint egy faék, az olyan lelkes hobbiautós is meg tudja rajta csinálni a legtöbb dolgot mint én.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 380000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 320i | Következő autója? | 318tds |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.6/10) |
