A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1983-1992)

Golf GTI 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ideális első autó

Szöveges ítélet

2006 áprilisában vettem az autót. Ez az első autóm, először Ladát akartam (mert az hátsókerekes és nagyon olcsó hozzá az alkatrész), aztán összejött kicsit több pénzem és elkezdtem keresni egy olyan autót, ami nem eszik túl sokat, megy is és nem mindenhol lát ilyet az ember. Hamar eljutottam a GTI-hez. Először nem tudtam eldönteni, hogy 8V vagy 16V legyen, aztán végül is a 16V mellett maradtam, azért az mégis majd´ 140 LE. Találtam is egy szép sötétszürke-metál színűt, az ára is elfogadható volt, így megvettem. Ekkor 219 ezret mutatott a km-óra, mondjuk ezt egy kicsit sokalltam, de az autón nem láttam semmi hibát, így különösebben nem idegesítettem magam ez miatt. Felszereltségét illetően nem egy luxus autó, de nekem nem is az volt a lényeg, össz-vissz napfénytető, színhez illő alufelni és ABS van benne (ABS nem működik, de nem is bánom :D). Hazafelé egyszer mentem vele 190-et és itt volt az a pont, amikor beleszerettem. Elkezdtem tehát használni és nem is volt semmi baj kb. 2 hétig, amikor észrevettem, hogy a váltó egyre nehezebben akarja bevenni az egyest-kettest. Még mielőtt el tudtam volna vinni szerelőhöz, szétment a difi és kilyukasztotta a házat. Ezután irány a bontó, de volt egy kis probléma: 16V-hez nem volt váltó, csak 8V-hez. Azt mondták, hozzam el, próbáljam ki, ha nem jó, akkor visszavihetem. Mondtam oké, elvittem és jó is lett, csak a nyeles tengely vékonyabb egy kicsit, de a sebességek ugyanúgy vannak (mindkét váltónál pont 100-nál szabályoz kettesben és 5.-ben 100-nál 3000-et forog a motor). Ezután jött egy nyugodt időszak, majd egyik este kitaláltuk, hogy menjünk el kocsikázni. Egy olyan úton mentünk, amit nem nagyon ismertem, esett az eső is, meg valami munkagép felhordta a sarat az útra, és az egyik hajtűkanyarban megcsúsztunk és orral bele az árokba. Sok időbe telt, mire találtunk valakit, aki hajlandó volt kihúzni az autót, és akkor csak annyi látszott, hogy a jobb első idom kicsit behorpadt, meg leesett az első lökhárító (de az nem először). Aztán másnap derültek ki a dolgok, miután le lett mosva: a jobb első idom felfelé és hátra is elmozdult a toronnyal együtt, az első vonószem lehajlott, a lökhárítót fel kellett gumipókozni, a lámpák össze-vissza álltak. Helyrehoztuk úgy-ahogy, csak az volt a gond, hogy nem volt pénzem megcsináltatni.Így jártam vele egy ideig, majd lejárt a zöldkártya és tönkrement a kormánymű, és a váltó is kezdi bemondani az unalmast. A motornak soha nem volt semmi baja, csak annyi, hogy időközben szépen elkezdett kerepelni hideg motornál, valószínűleg hidrotőkés. Most nem használom, de valószínűleg hamarosan megcsináltatok rajta mindent, aztán majd meglátjuk, hogy megtartom-e. Igazából nincs szívem eladni, nagyon megszerettem, szerintem első autónak ideális. Menetteljesítményei, amiket én mértem: 0-100 km/h: 8,06 mp, 0-160 km/h: 22,86 mp, végsebesség 210 km/h (gyári értékek: 7,5 mp, 20,6 mp, 219 km/h). Mikor a gyorsulást mértük, akkor rajtam kívül még egy ember ült bent, mikor a végsebességet, akkor még ketten. Egyébként öt személlyel is megy 200-at. Fogyasztása: hosszú távon nálam 7-7,5 litert eszik 90-100-nál, de meg lehet vele etetni 12-13 litert, bár ehhez nagyon hajtani kell. A biztosítás díja a fiatal korom és a viszonylag nagy köbcenti miatt elég magas, de ezen kívül annyi fentartani, mint akármilyen más autót. Nagy hátránya nincs ennek az autónak, talán csak annyit tudnék megemlíteni, hogy az alacsony önsúly (985 kg) és a jó gyorsulási érték a karosszéria merevségének a rovására mennek, ha mondjuk csak 50 kilóval lenne nehezebb, és az mind a karosszériát erősítené, akkor a baleset után vlószínűleg kasztni téren semmi baja nem lett volna. De aki látott már Golf II töréstesztet, az tudja, miről beszélek. Előnyei: nagyon megy és meg lehet félemlíteni vele erősebb autókat, illetve hogy akármi baja volt, soha nem hagyott ott az úton, mindig hazaértem vele, tehát nagyon megbízható. Végezetül annyit, hogy imádom az elismerő tekinteteket, mikor megkérdik, hogy milyen autóm van, én meg rávágom, hogy GTI... Következő autóm Opel Calibra 16V lesz (ha lesz), de csak azért, mert kb ugyanígy megy, csak kevesebbet eszik.

Hibalista

- Váltó (kétszer is), kuplungtárcsa, féktárcsák, fékbetétek elhasználódtak, az egyik hátsó fékmunkahenger berohadt, kézifékbovden berohadt, motor hidrotőkés lett, na meg a karosszéria

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1991
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 219000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Opel Calibra 16V
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1983

További ítéletek (253 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)