A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1983-1992)

Golf 1,6 GTD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gyöngyházkék Grand Tourismo Olajkájha

Szöveges ítélet

160 ezer kilométerrel vetem meg a szívódízel Golf I után. Szerettem, mert jobban ment, és egy hajszállal kevesebbet is evett. Szinte tökéletes állapotban került hozzám, napfénytetővel, ABS-szel.

A motorral a vezetett 170 E km alatt semmi gond nem volt, egyszer kellett idő elött vezérműláncot cserélni, valamint 4-ből 3 izzítógyertya megadta magát az egyik télre, és az akku is gyenge volt, ennek ellenére harmadik izzítás után indult. Hidegen nagyon traktorhangja volt, de ez a legkevesebb. 6 l fölé soha nem ment a fogyasztás, igaz nem is hajtottam. Nagyon tépni nem lehetett vele, de azért 2500-nál megindult. Egyszer sík úton kipróbáltam, a 180-at még vitte. Olajat is alig evett, pedig mikor eladtam, 330 ezer km volt benne.

Az első években sokat csinosítgattam: kapott ködlámpákat, duplalámpás hűtőmaszkot szemöldökkel, füstszínű indexbúrákat, elektromos ablakemelőket (előre), szélterelőket, és vettem hozzá 14"-os Polo Classic alufelniket. Aztán az utolsó éveiben inkább már az üzemben tartásával foglalkoztam.

Az első hiba a kilométerspirál törése volt. 18 vagy 19 menetes spirál való bele, először csak Golf III-ba való 17 meneteset tudtam szerezni, azt is bedarálta. A szervóból az elejétől fogva szivárgott az olaj, de alig kellett utántölteni, úgyhogy nem láttam értelmét a javításnak. Kétszer is nekiesett az ismerős szaki, de nem tűnt el teljesen a szivárgás. A kettes szinkronja is tönkrement, pár hétig egyesből hármasba jártam vele, úgy is elment, és nem fogyasztott sokkal többet. Állandó hiba volt az ékszíj csúszása, hiába rakattam rá új ékszíjtárcsákat, zabálta az ékszíjat. Két ékszíj volt rajta, a 8 év alatt amíg nálam volt kb 6-7 vadiúj ékszíjat kapott. Egyszer magam barkácsoltam fel rá az alufelniket, mikor cseréltem le a téligumis acélfelniket tavasszal, és a jobb hátsón valszeg túlhúztam egy-két csavart, mert kiszakadt mind a négy, és a járdán pattogott végig a kerék, megelőzve a hátsó dobfékre ráhulló kocsit - fékdob és kerékagycsere. De akkor volt először és utoljára tréleren. A kuplung is megadta magát egyszer - két-három hétig nem lehetett vele 100 fölé menni, mert megcsúszott a kuplung. A jobb első kilincs egyszer életem párjának a kezében maradt - kilincscsere. Az utángyártott kilincs úgy szorult mint az állat. Az utolsó két évében nagyon leamortizálódott. Kirohadt a hátsó rendszámtábla alatt a csomagtérajtó, volt olyan, hogy a mögöttem jövő kamion villogott le, hogy elhagytam a rendszámot. Az első futómű megnyekkent: egy év alatt két, kb 50%-os gumit radíroztam le és kaptam defektet. Végül amikor lejárt a műszakija, bár összeszedtem majdnem félmilliót, hogy megcsináltassak rajta mindent - inkább eladtam, mert lehetőségem volt venni egy 2 éves Focust, ismerőstől, garantált 15 E km-rel.

Amíg nálam volt a Golf, a felsorolt hibák ellenére elvitt mindenhová (a kerékelgurulás kivételével). Voltam vele a családdal Miskolcon, Debrecenben, Pécsen, Sopronban, Bécsben, jó sokszor a Balatonon, többször a Bakonyban és egyszer Horvátországban is, sehol nem hagyott ott. Ékszíjat viszont mindenhová vittem magammal, igaz cserélni ilyen nagy túrán egyszer sem kellett.

Hibalista

- - km-óra spirál
- - zabálta az ékszíjakat
- - szervóolaj-vezetékek
- - váltó (2-es szinkron)
- - kuplung
- - Akkumulátor
- - Izzítógyertyák
- - Az eredeti kilincs egyszer az élettársam kezében maradt, azóta rengeteget szívtam az utángyártottakkal
- Ezenkívül kopóalkatrészek, egyéb apróságok, valamint lassan de biztosan kezdett elrohadni.
-
- Nagy pozitívum, hogy utángyártva is és bontóban is szinte mindent kapni hozzá, nagyon sok készült belőle.

Ide hordtam szervizbe

Én - nem voltam egy szakmai zseni, de megcsinálgattam rajta ezt-azt

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Ismerős szervize

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1991
Kényelem (7) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 170000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Golf I. Következő autója? Ford Focus
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1983

További ítéletek (253 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)