Gti 16v, sose kéne más
Szöveges ítélet
2 éve vettem a gépet, mert régebben vezettem már ilyet, és akkor eldöntöttem hogy csak ilyen kell. Egyrészt mert szerintem gyönyör? autó, másrészt mert a 16v motor teljesítménye és kinézete magáért beszél. F?leg ha lefestegetjük meg polírozgatjuk ahogy én is tettem faterommal. Négyütem? Trabiból ültem át ebbe, vigyorogtam is egyb?l:) A szervóolaj tartály üres volt amikor megvettem, de az el?z? tulajnak valószín?leg tetszett a malacvisítás, és ezért nem öntötte utána. Lényeg, hogy meghalt a kormánym?, de 25-ért találtam 3-asét bontóban, hibátlant. Azóta jó, 30-as kormánnyal is könny? tekerni. Az olajat is ette, de megelégeltem az utánaöntögetést, inkább vettem neki síküveges lámpát el?re, kristályt hátra, jelnélküli rácsot, állítható magasságú sportfutóm?vet, sportkormányt, nyomtávszélesít?t, 195/45/15 Bridgestone gumikat, csináltattam rá pufót meg lefóliáztattam. A felni már alatta volt mikor vettem, és le volt falazva a hátulja. Szóval f?tengelycsapágyas lett a gép, mondom hátha nem kell dugót venni meg fúrni! Én kis naiv. De meg is érdemeltem, mert olaj nélkül nem lehet járni, csak Prolong-gal:) A felújítás 270000 volt, dugó, gy?r?, fúrás, csapágyak, hengerfej, kuplung, tömítésszett stb. Most vagy 5000km van benne, már csak egy olyan szerel? kéne aki nem ijed meg ha meglátja ezt a motort és beállítja az injektort meg a gyújtást, mert nem az igazi. Egyébként imádom, költök rá, meg fogok is, de megéri. Ebb?l még nem spórolták ki az anyagot, és nem 3 évre tervezték mint a mai szutykokat. A motorban van fantázia (dupla Weber, vezérm?tengelyek stb) és a kasztnira sem fogom sajnálni a pénzt. Egyébként meg más kocsira is ugyanennyit költenék, csak más kocsi nem éri meg. Nagyon húz, (1-be 70-nél szabályoz), van benne szervó, el.ablak, ABS, más kütyü meg minek?? Csak egyszer állt meg alattam, amikor másnaposan nem néztem a benzinszintjelz?t. Azonkívül soha. Alkatrészek nem drágák, már ha elromlik. Sokat költöttem rá(motorgenerál+külseje), de nem sajnálom, mert ezt legalább megnézik. Sok autót vezettem már, de 2-es Golfot vezetni egészen más. Úgy gondolom hogy érdemes rendbeszedni, karbantartani ezeket a gépeket, mert nagyon szépek tudnak lenni, és még így 20 körül is megbízhatóak!
Hibalista
- kilincsek (kb 1500Ft bontóban), önindító (10000ért javították), kormánym? (3-asé 25000 bontóban), hátsó féknyergek kézifék része berohadt (A4-es Audié jó bele, 20000Ft volt a 2 bontóban, Golfé ritka)
Ide hordtam szervizbe
Ismer?sökhöz hordjuk, egyébként faterommal piszkáljuk. 3 szerel?nél volt már, de ezt a Ke-Jetronic injektort egyik se vágja, Bosch szervízbe meg nem viszem, inkább keresgélek még szerel?t...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 1.1 | Következő autója? | marad ez |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
