Ez a német megbízhatóság?
Szöveges ítélet
Használtan vettem, mint később kiderült, természetesen legalább dupla annyi kilométerrel, mint amennyit az óra mutatott, s persze törésmentes sem volt, bármennyire is bizonygatta az eladó. Hiába, nem értettem hozzá.
Ma sem sokkal többet, de azt már tudom, hogy túl nagyszámú előző tulajdonos, illetve autószerelő az eladó családjában, aki „megnézte, s tutira állította” ezt vagy azt, nem túl jó jelek egy autóvásárlásnál.
De a kocsi tetszett, mivel tágas volt, nem volt túl öreg, (azaz még elég menő volt), s ha ment, akkor tényleg jól ment. (ezt egy svájci és egy német traffipax is bizonyítja, hál’ Istennek a fotókat nem küldték el, csak a villanás utalt rá…) No meg életem első saját autója volt. Lehajtott hátsó ülésekkel elképesztő dolgok fértek bele, hűtőtől kezdve, gáztűzhelyen át két nagybőgőig minden volt benne. S el is fért. Elöl is bőven volt hely, hosszabb külföldi útra is elég kényelmesek voltak az ülései, s visszafogott stílusban 6,5-7 literrel beérte.
Azért vásárlás után elvittem egy megbízható szervizbe, ahol átnézték, (kapásból új akkumulátor, új ékszíj, új gumik…), tetettem bele normális autórádiót, hangfalakat, s elkezdtem használni. Annak idején ültem a konkurens cégek járműveiben, így állíthatom, joggal vált slágerré ez a modell, sem az Opel Kadettje (majd Astrája), sem a Ford Escortjai nem értek fel hozzá.
Aztán jöttek a bajok. Csőstül. Gond a váltóval. (gyakran kiugrott a négyesből, amit a szervizben orvosoltak ugyan, de maga a váltó maradt, ahogy Wolfsburgban megtervezték: néha fogalmam sem volt, hogy hányasban van, mintha egy üveg szikkadt baracklekvárban keresgéltem volna…) Baj volt az alapjárattal. A motor minden előzetes jel nélkül leállt. Csak úgy. Teljesen mindegy volt, milyen sebességgel, milyen fordulatszámmal haladtam, a kilométeróra mutatója elindult a nulla felé, s viszonylag gyorsan el is érte. Annyi időm maradt csak, hogy gyorsan az út szélére, a leállósávba kormányozzam a kocsit. Aztán indítózgatás után egy idő múlva elindult, s mintha mi sem történt volna, napokig, hosszú kilométereken át gubanc nélkül működött. De ez egyre gyakrabban fordult elő. Hiába cseréltek vízpumpát, anyámkínját, a tünet nem szűnt meg.
Aztán eltörött (és persze beragadt) a reflektor karja. Eltörött az egyik ajtó kilincse. Ölembe esett a napellenző, amikor egy nyári nap le akartam hajtani. Sorolhatnám.
Egy idő után minden furcsa zajra, minden szokatlan szagra görcsbe rándult a gyomrom: vajon most meg mi mondta fel a szolgálatot????
Elegem lett, s bár kicsit fájt a szívem, a megkönnyebbülés érzése jóval erősebb volt, amikor eladtam.
Hibalista
- Nagyobbakat lásd a szövegben
Ide hordtam szervizbe
Klipács Autószerviz Korrekt társaság, mindig odamehettem nézni a szerelést, s csak akkor cseréltek alkatrészt, ha teljesen biztosan voltak, hogy az okozza a hibát.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
ASAG Auto-Service AG Volkswagen Center Dreispitz (Basel) Borsos áron cseréltek ezt-azt, néha teljesen fölöslegesen, mivel a hiba nem szűnt meg.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Yaris |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.7/10) |
