Elnyűhetetlen, és igénytelen
Szöveges ítélet
Az autó vásárlásakor még diák voltam, ezért feltétlenül olyan autót szerettem volna venni, ami keveset fogyaszt, nem túl nagy, és fenntartani sem olyan drága. Mivel a családban volt egy Audi 100 (szintén szivódiesel) ezért esett a választásom egy szintén német márkára (ráadásul egy konszernbe is tartoznak).
Nos, megvételkor nem álltam anyagilag a toppon, és ennek köszönhetően sikerült egy olyan lestrapált autót megkaparintanom hogy az valami csoda! De annyi pénzért jobbat ugysem kaptam volna.
Az előző tulajdonos egy lovarda közelében használta (még fél év múlva is tele volt szalmával), és "tonnákat" vontatott vele (ezért volt benne hátul passat rugó, és forgalmiban fel nem tűntetett vonóhorog).
És, mit ne mondjak a külseje sem volt a legszebb. Az autó újra volt fujatva valamikor, de nem igazán sikerült lecsiszolni a "mestereknek" az eredeti fényezést, ezért fél négyzetméteres foltokban nem volt a metálfényezésen lakk.
Az első dolgom az volt hogy vettem bele normális lengéscsillapítókat és rugókat. Ezt követően nagyon közvetlen lett az autó lengéscsillapítása és kanyartarása.
Miután a belseje is eléggé lelakott volt sűrűn látogattam a bontókat, és elég baráti áron találtam hozzá gyönyörű belsőt.
Szerelőhöz csak akkor vittem amikor az önindítója miatt nem igazán akart télen beindulni. Egyúttal cseréltettem benne porlasztócsúcsokat és izzítógyertyákat is.
Nem maradt más hátra...a külső. Valamit kezdeni kellett vele, mert rettenetesen csunya volt, és ami a legnagyobb probléma, hogy egy két helyen (pl sárvédőív -> típikus kettes golf betegség) rohadásnak indult a karosszéria. Tehát elgurultam egy karosszérialakatoshoz, majd egy fényezőműhelybe....és pár hét leforgása után mintha új autót kaptam volna vissza.
Szerettem nagyon a golfot, mert bár ránézésre kicsinek tűnik, de talán az egyetlen olyan autó a kategóriájában amiben normál méretű emberből is elfér 4 kényelmesen, hogy mást ne mondjak kipróbáltam hogy elférnék-e benne magam mögött(196cm vagyok) és szerintem kényelmes volt még így is. Az öt ember az már kicsit sok, és nem csak a kényelem szempontjából, hanem a motor teljesítménye tekintetéből is(dombon felfelé már lehet érezni hogy öten ülnek benne). A csomagtér is viszonylag nagy.
Teljesítmény: az az 55Le nem tul sok, de szerintem nem is olyan vészesen kevés. Utaztunk vele 4en hosszútávon 120-130at is. Bár ennél a tempónál már ne nagyon akarjunk beszélgetni!!!:)
Fogyasztás: a fogyasztása az, amivel a legjobban meg voltam elégedve, városban max 5litert evett, ha pedig országúton közlekedtem vele volt hogy 4liter alá is mentem(bár nem sokkal).
Mindet egybevetve, nekem nagyon tetszett...VÁROSi közlekedésre szerintem a legjobb választás. És a FENNTARTÁSába sem hal bele az ember! Arról nem is beszélve, hogy az ALKATRÉSZÁRAK nevetségesek. IGÉNYTELEN autó olyan tekintetben, hogy szinte semmiféle gondoskodást nem igényel, csak az olajat és a vizet kell rajta figyelni időnként, és ha kevés utántölteni! Ha van OLAJ és VÍZ benne (nameg persze üzemanyag), akkor kikerreg a világból!
Hibalista
- Önindító,
- kikopott a VÁLTÓKULISSZA(típushiba),
- hátsó ablaktörlő motorja,
- quartz óra a műszerfalon:) ,
- folydogált az olaj
Ide hordtam szervizbe
egy ismerőshöz
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
de leginkább otthon
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 244000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | készülök:Audi 100 v 200 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
