Dízelpóver
Szöveges ítélet
Az autó több napos lázas álmatlanság végeredménye lett. A munkahelyem belekényszerített egy autó vásárlásába, függetlenül attól, hogy pályakezdő, szinte nincstelen ember vagyok. Így elsődleges szempont a fogyasztás és a fenntarthatóság volt az ára mellett. Az már csak mellékes volt, hogy megy-e vagy sem. :) A régi VW-kről sok jót hallottam, főleg a dízelekről, így a neten megtaláltam, megvettem. Ezután egyszerre örültem és sírtam. A sírás oka, hogy a motorjában közel 4-500 E km van és az utólagos motordiagnosztika szerint már csak 67% nyomás van mind a 4 hengerben a új gyári értékhez képest (de a szerelő szerint amíg beindul addig nincs gáz vele). Az öröm viszont, hogy egy nagyon jó felszerelt és viszonylag fiatal típust sikerült megszereznem, sok olyan extrával ami még ma sem mindenhol alapfelszereltség: központizár, riasztó, napfénytető, kormány- és fékszervó, állítható ülésmagasság, fényszóróállítás stb. Továbbá az intercooler is dobna 10 lovat a teljesítményen, ha nem lenne ilyen legyengült a motorja, de azt így egyenlőre díszként használom a motortérben. :)
Ahogy a szerelő megmondta, ha beindul, akkor megy. És mindig beindul. Ha a hőmérő 0 felett van akkor pöccre indul, de télen a mínuszokban azért jópárszor körbe kell forgatnia főtengelyt mire feltámad, de aztán nincs gond vele. Alapjában véve bámulatos egy járgány. Még ilyen állapotban is megvan benne az a nyomaték ami a benzinesekből hiányzik. A váltó tulajdonképpen mindegy milyen fokozatban van. A 2. és 4. fokozatot csak száguldozásnál és több személynél kell használni, visszafogott lendületnél lehet kettesével pakolni a sebességet. Négy hónapja vettem meg, eddig 10.000 km-t raktam bele és ezidő alatt 600 l gázolajat és 4 liter motorolajat emésztett fel.
A fogyasztása a korához és állapotához képest nagyon jó. Ha 90-100 km/h-val járok akkor 4,5-5, ha 100-120 km/h akkor 5-5,5 l. Az utazósebessége 110-120, onnan még vígan gyorsul 140-150ig.
A váza, az idomok szinte hibátlanok, egyedül az első sárvédő idomok kezdenek itt-ott rozsdásodni, de bontóból filléres dolog lenne orvosolni. A motorikus részek jól működnek, üzembiztosak, bár a váltón érezni, hogy nincs már meg benne az a fiatalos szinkronizálási képesség. A belső tér is elfogadható, de hozzá kell szokni a régi dízelesekre jellemző diszkrét rezonálásra.
Ennyi pénzért egy jellemtelen Suzukit kaptam volna, vagy sokat látott puritán szovjet csodákat, de inkább egy kis fogyasztású, fillérekből fenntartható karakteres autót vettem, amin még ha bukik is az ember, legalább nem milliókat bukik. Ennek tényleg lelke van, megjegyzi hogy bántak vele. Nem mellékes, hogy az összes Golf közül talán ez a legszebb. Az I-es kicsi, a III, IV, V pedig már túldizájnolt szappantartók.
A szerelése, javítgatása alapvető műszaki ismeretek birtokában otthon elvégezhető, nincs elektronika, nincs számítógép, nincs olyan sok sebezhető pontja. A bontók jól felszereltek ezzel a típussal, pár tízezer Forintért motort, váltót, sőt egész autót adnak.
Hibalista
- Világításkapcsoló.......
Ide hordtam szervizbe
My garage
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
My grandfather´s garage
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 1.3 S | Következő autója? | ennél jobb nem kell.....egyenlőre |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
