A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (1983-1992)

Golf 1.3 CL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Das Auto - ez mindent elmond

Szöveges ítélet

Az autó 2005 telén került hozzám, ami roppant ünnepélyes pillanat volt, hiszen első saját tulajdonú autómat vettem át. Valószínűleg az idők végezetéig büszke leszek rá, hogy első autóm, az bizony egy Kettesgolf...

Amit az autó előéletéről tudni érdemes: az 1991 és 2005 közötti időszakot nem máshol mint a Szervnél szolgálta le, ahol is 474300 (négyszázhetvennégyezerháromszáz) km után nyugdíjazták. Két dolog miatt tűnt jó választásnak: egyrészt ebben tényleg ennyi a km (474 ezerre csak nem tekernek vissza), másrészt meg rendelkezésre állt az előélete a szervízeléseket illetően.
Az autó persze nem volt hibátlan, a karosszéria néhány helyen rozsdásodott (elsősorban a kerékívek), ennyi km ráadásul javarészt Budapest ismert minőségű útjain megtéve még egy vérbeli Volswagent is próbára tesz. Igazából akkor sem lettem volna meglepve ha a futóművet barnacellux tartja össze... Legrosszabb állapotban azonban az ülések voltak, mivel a Szerv derék munkatársai szó szerint szétpunnyadták őket, a vezetőülés annyira el volt ferdülve, hogy kizárólag az ablakon kikönyökölve lehetett vezetni, az utasülés pedig csak fekvő üzemmódban volt használható. Az általában használt vezetési pozícióról sok mindent elárul, hogy az ajtókárpit nem a könyöklőnél hanem az ablaknál kopott el...

Ilyen állapotban került hát hozzám a Golf, melynek varázsa azonnal magával ragadott. Aki szerint a német autóknak nincs "fílingje", az valószínűleg soha sem tapasztalta ezt az érzést, melyet elsősorban az örökkévalóság és a precízitás hangulata jellemez, leginkább az egyik 1.6 D-s kolléga szavait idézve a "Hogyezmennyirekirály" szóösszetétellel jellemezhető.

Hogy milyen is egy ilyen Kettesgolf? Egy olyan autó, amely minden felesleges flanc, fölényeskedés nélkül elvégzi azt a feladatot, amire kitalálták: eljutni A-ból B-be. Ami ehhez szükséges, az mind megvan benne, de mindenből csak az, ami a biztonsághoz szükséges, pl. hátsó ablaktörlő és fűtőszál. Nincsenek azonban elektromos kütyük, mint pl. elektromos ablak és központi zár, így elektronikus problémának mindössze annyi róható fel, hogy elromlott a ventillátor fokozatkapcsolója (a "0" és a "max" állás működőképes maradt, így igazából ezt az alkatrészt sem kellett nélkülözni). Kényelmi extraként a belülről állítható külső tükröket tudnám említeni, mást nem nagyon. A helykínálat megfelelő, 4 felnőtt kényelmesen utazhat csomagokkal. A vezetőülés és környezetének helykinálatával szintén semmi probléma, pedig nem vagyok kistermetű (ismerőseim általában a "szép nagy marha gyerek vagy te" megjegyzést fűzik hozzám). A hátsó ülést nem igazán használták, ezért az szinte gyári állapotú, hibátlanul puha és rugózik, ennek következtében a hátul ülők általában 10 perc után elalszanak... A csomagtartó is megfelelő méretű, nagybőröndből kettő, tálca sörből pedig bőven elégséges mennyiségű szállítható. Az ülés dönthető, így nagyobb cuccok szállítására is van lehetőség (vittünk már vele ekét is).

1.3-as, 55 lovas motor esetében dinamikáról csak viszonylagosan lehet beszélni, ezres Suzukival bezárólag bármit legyorsul, a max amit mentem vele az 150 volt, autópályán tudja a 130-at ha nagyon muszály, de leginkább a 110-es utazótempót szereti (a váltó 4 gangos). Az autó ´91-es modell, így katalizátoros és injektoros. A fogyasztás többségében városi használat mellett 7-8 liter között mozog, országúton nyugis tempó mellett 6 literrel is beéri. Mivel benzines, a téli indulásokkal sincs gond. A kormányszervó szalonnával működik (magyarán nincsen), így a parkolás elég izzasztó művelet vele, a kockaforma miatt azonban könnyű beállni.

A kezdeti eufória után kezdődött az autó rendbehozása. A Kettesgolfnak megvan az a tulajdonsága, hogy egyszerűsége miatt rendkívül széles lehetőségeket biztosít a pimpelésre. A pimpelés lehet igényes vagy igénytelen, én próbáltam visszafogott maradni és igényesnek lenni. A kísértés bár elvitt a Homasita áruházba, ellen tudtam állni, és csak sima fekete szőnyegeket és olcsó hűdefehér H4-es izzókat vettem. Elsőként a legégetőbb problémával, az ülésekkel kezdtem. Hamár ülést veszük, akkor legyen király, így szert tettem egy pár GTI ülésre. Ezek beszerelés hatalmas ugrást jelentett a kényelemre nézve... Annyira tartanak, hogy minden más normál üléses autóból folyton ki akarok esni, mivel megszoktam, hogy bármi történjen is, különösebb erőfeszítés nélkül a helyemen maradok. Ha már GTI-sítünk, szert tettem egy új hűtőrácsra 2 Hella ködlámpával, miáltal sokkal karakteresebbé vált az autó eleje. Mivel a gyári acélfelnin téli gumik voltak, tavasszal nyári kerekek után kezdtem kutatni. Roppant jutányos áron (30000 Ft) jutottam 4 darab 14"-es BBS alufelnihez normális állapotú Yokohama gumikkal (most is ezeken fut). A 185-ös gumik miatt a parkolás még nagyobb erőpróbává vált... Nyáron megcsinálták a karosszériát, így kívül-belül kifogástalan állapotú lett az autó.

A sok megtett km próbára tette a kopó alkatrészeket, így ezek nagy részének a cseréjére is sor került (fékbetétek, lengéscsillapítók, hátsó rugók,toronycsapágyak, ráadásként a komplett kormánymű). A felújított futómű segítségével villamosokat megszégyenítő kanyarsebesség érhető el bármiféle sodródás nélkül.

Vontatást igénylő probléma egyetlen egyszer akadt, amikor is széttörött a kuplungszerkezet, és nem lehetett sebességbe rakni, bár én ezt is felírom korral járó betegségnek.

Összefoglalva az autó sokkal királyabb, mint azt elsőre hinnénk, gyanítom hogy az 500000-ik kilométer után is vígan fog szaladni a maga megfontolt módján, mindenkinek ajánlom aki olcsó, megbízható és strapálható autóra vágyik!

Hibalista

- Kuplungszerkezet, kormánymű elkopott, egyik első rugó törött, ventillátorkapcsoló

Ide hordtam szervizbe

Wolf-Car, Pesthidegkút: szépen dolgoznak, normális időkkel, tény hogy a minőségnek ára van, de sohasem csalódtam bennük

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1991
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 474300
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? valami VW-Gruppe
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 1983

További ítéletek (253 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)