"Bontószökevény" az én igazi szerelmem!
Szöveges ítélet
Az autót 2004 tavaszán vettem,mindenképpen GTI 16V-t szerettem volna. Sokáig kerestem az autót,mert elég nehéz manapság szép állapotút találni. Fekete 3 ajtós,gyári napfénytet?s... A kaszni jó állapotú volt küszöbök és az alja ok-s kerékjárati ívek is,egyedül a baloldali ajtón volt egy rozsdafolt de jobbnak láttam az egész ajtót cserélni az a biztos. :) F?leg,hogy fényezéssel együtt 5e HUF-ba került a dolog. :) A vétel után néhány hónappal,szörny? csattogásra lettem figyelmes,valamint a motor itta az olajat nagyon durván (1,5 liter/1000km). Kiderült,hogy hidrot?kés a motor cserére szorul. Egy alaposabb szétszedés után kiderült,hogy elbírna a motor egy generált,és mivel inkább én vagyok az autómért mint ? értem úgy döntöttem,hogy akkor egy teljes felújítás fog következni. Mindent cseréltem ami a motorban lehetséges kizárólag gyári VW alkatrészekre,Csapágyak,dugók(4db kolbenschmidt dugó a 4 ára volt 90e),teljes tömítésgarnitúra,hidrot?kék,vákumcsövek,és még rengeteg apróság. Munkadíjjal alkatrészekkel együtt 250e HUF volt a dolog ami ha azt nézzük,hogy 600e HUF volt a vételár akkor 850e huf-ért lett egy 0km-es GTI-m,amiben tudom,hogy minden alkatrész gyári nem utángyártott gagyi. Az autó nagyon kellemesen felszerelt,szervokormány,elektromos ablakok,f?thet? ülések,fedélzeti computer (mfa),elektromos f?thet? tükrök,4 tárcsafék... A nyáron fog belekerülni egy gyári klíma kb 40e huf-ért. Azt még hozzátenném,hogy a motorfelújítás el?tt megjártam vele németországot oda vissza. Egyhuzamban megpakolva 2 személyel 140-160-as utazótempó mellett mentünk 1200km-t minden gond nélkül. A német autobahnon kipróbáltam egy kicsit odalépve is 230-at simán ment és a pedál alatt volt még kb 1cm. Ezt még a motorfelújítás el?tt ahogy mondtam. Egyébként bárhova bátran el merek indulni vele,mert nagyon megbízható autó. A menetteljesítményekr?l csak annyit,hogy a motor iszonyatosan pörg?s és alacsony fordulaton is szépen húz de aztán 4000 fölött elszabadul a pokol a motortérben és nagyon durvát lép. Ami tetszik,hogy nincs mindenféle komputeres megoldás benne ami csak bonyolítja a dolgokat kiszámolja,hogy milyen euro szabványoknak kell épp megfelelni és hiába adok full gázt a computer csak felet ad mert környezetvédelem blabla. Ez ha odalépsz neki beönt egy vödör benzint a motorba aztán ahogy mondtam elszabadul a pokol. :) A gyári GTI sportülések iszonyatosan kényelmesek,remekül tartanak,sok autóban ültem már de nekem ez az etalon. Az alkatrészek nevetséges áron vannak,mindenb?l érdemes a gyárit venni! De a leges legszebb az egészben az amikor a pályán a vadiúj gépcsodában megy a büszke tulaj és a 20 éves Golf levillogja,apuka kikotródik a küls? sávba a Golf pedig elhúz. :) Ezt az érzést nem lehet pótólni. :) Gyorsulni nem szoktam nagyon vele,ha alkalom adódik max akkor. Eddigi trófeám egy 2.0 turbós mitsu eclipse,aminek a tulaja nem akarta elhinni,hogy ebben egy 1.8-as szívó motor van. :)
Fogyasztás városban stabilan 10 liter nehéz lábbal. :) Városon kívül szépen eljár 7-8l-el is.
A lényeg,hogy imádom és nem adnám semmi pénzért! :)
Hibalista
- Csapágyak,dugók(4db kolbenschmidt dugó a 4 ára volt 90e),teljes tömítésgarnitúra,hidrot?kék,és még rengeteg apróság
Ide hordtam szervizbe
Mikey VW guru
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 182000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
