Az utolsó klasszikus VW
Szöveges ítélet
Amint írtam amerikai változatról van szó, made in Mexico. Nagybátyám vette idén áprilisban, míg kint tartózkodtam ezt az autót használtam legtöbbet. Több mindenben eltér az európai GTI-től, ennek a neve nem is Golf GTI, hanem csak VW GTI. Érdekes, hogy Mexikóban hogy legózzák össze az autókat, motor import a németektől, a lemezeket kivéve minden máson made in Canada, France áll. Motorikusan is van eltérés, ez az 1.8-as 8V kint 110 lóerős, Digifant 2 motorvezérlő elektronikával. Sőt, kint gyártottak 2.0-ás GTI-t is.
Az autót négy évig figyelte nagybátyám egy udvaron, aztán mivel kint ez nagy ritkaságszámba megy megkérdezte, hogy nem-e eladó. Kiderült, hogy 4 év alatt egy centit nem mentek vele, gond volt a motorjával, nem indult, végül $450-ért odaadták, persze trélerrel kellett elhozni. A tulaj meg katona volt, 133 ezer mérföld volt benne. Aztán nagybátyám akinek már sok VW-je volt elkezdte bütykölni a motort, új ECU-t kellett bele venni kemény $50-ért, majd elvitte a lent említett Jeff-hez, ő a fékeket, motorvezérlést gyógyítgatta. Én ekkor érkeztem ki, Jeff-től már együtt hoztuk el a kocsit. Aztán szárnyaim alá vettem, munkaórában nem is tudom mennyit dolgoztam rajta, míg a képen látható állapotba került, de nagyon sokat, heteken keresztül éjszakába nyúlóan. De megérte. Amíg kint voltam sok örömöm leltem benne.
Na, mit is javítottam meg: az autó műszerfalának fele a csomagtartóban csücsült szétszedve, ezt összelegóztam
elektromos rendszer káosz volt, valami kontár próbálta megtalálni, hogy mi okozta a baját a motornak és jól megkeverte a dolgokat, az autó eleje szét volt esve, hálistennek csak csavarok hiányoztak, a lehetetlenség határát súrolta hogy találjak hozzá metrikus csavarokat, ahová nem sikerült, maradt a racsnis műanyag kábelkötegelő.
Injektorok tisztítása, alapjárati motor tisztítás, új gyertyák, mindenhová új olaj, futóműbeállítás. Kipufogó javítása, mivel kint nagyon nehéz hozzájutni, így maradt a foltozás, háromszori kísérletre sikerült betömni az összes lyukat, toldást jól összeilleszteni, hogy ne fújjon mellé, nade mindez csak felesleges meló volt, mert két nappal azelőtt, hogy hazajöttem szétrepedt az egész cső.
Aztán légkondiban (igen, kettes golfban) gáz és hűtöközegcsere, így már működött is. Hűtővízszivárgás megállítása.
Aztán festés hibáinak kijavítása, nagypolír, felnipolír, műanyag elemek lekezelése, belső nagytakarítás, undorító ablakfóliázás levakarása, kárpittisztítás stb stb, szóval annyi minden, hogy már sok apróságra nem is emlékszem.
Kapott új 185-ös Falken gumikat.
úgy $1000 körül volt minden költség a vételárral együtt.
amit nem sikerült megjavítani: szervó mindíg nyikorgott ha teljesen alászedtem, csúszott az ékszíj, bármilyet is tettem rá, se feszítés, se csúszásgátló spray nem segített.
alapjárat ingadozott, alapjárati motort ugyan kipucoltuk, de valószínüleg új kell majd bele
kissé nehezen indult, 5-6 10 mp indítózás kellett neki, 2 hónapig nem tudtuk megfejteni az okát, majd néhány napja beszéltem nagybátyámmal, egy hibás gumitömítés okozta
a motorban az egyik injektor nem zárt rendesen, és túl sok benzint kapott a 4. henger, de ettől függetlenül működött rendesen
Kb 5000 mérföldet hajtottam bele, egyetlen nagy hibája volt,
a jobb első egyik fékbetét egyszerűen eltört éjszaka egy jó kis Indiana közepi keskeny szerpentinen hajtűkanyar előtt, kicsit őszültem, mikor beesett a fékpedál, de mindketten megúsztuk sérülés nélkül. Hát igen, szemétrevaló kanadai cucc volt benne, megmondták már a South Park-ban is. Aztán Indianapolisban vettem hozzá fékbetétet amin made in Australia felirat van. Globalizáció az én barátom :)
Sajnos amikor a fékbetét tört a fém része beleért a tárcsába és szép kört mart bele, de egy Martinsville-i műhelyben 15, vagy 20 Dollárért szépen megcsiszolták, közben volt alkalmam megnézegetni sok-sok szétszedett V8 blokkot....
Az autóban akadt azért néhány konstrukciós butaság, pl a már említett kormányszervó szivattyú teljesen a motor alatt van, szinte a földet éri, és semmi burkolata nincs a 20 centire lévő kerék meg esőben az összes vizet rászórja, így vizes úton többször teljesen elszállt a szervó néhány másodpercre az ékszíj csúszása miatt, aztán ott van valami szivacsbélés a szellőzőrendszerben ami szabályosan foszlik, nem kellemes a rácson kijövő szivascdarabokat arcba kapni nagyobb ventilátorfokozatban. Ja, ha már a ventinél tartunk, az meg kikapcsolhatatlan, nincs 0 állása a kapcsolónak. Aztán a váltóban a bőrszoknya alatt van egy kis műanyag pöcök, aminek az a célja, hogy csak akkor engedje hátramenetbe tenni, ha le van nyomva a kar. Na, ez a pöcök fogyóeszköz, aztán ha elkopik simán hátrát lehet kapcsolni egyes helyett. Aztán a műszerfalvilágitást inkább pislákolásnak lehetne nevezni jóindulattal, hiába a fényerőszabályzó, teljesen feltekerve is nagyon halovány.
És nagyon bosszantott, hogy nincs benne pohártartó, kérem a gyorséttermek hazájában nem tudtam menet közben kajálni, mert a poharat mindíg tartani kellett :).
Mindent egybevetve a bosszantó apróságaival együtt nagyon szerettem. Az autópálya nem az ő világa igazából, de keskeny hegyi utakon nagyon élvezetes vele autókázni, erős motor, kis súly, jó futómű, egész jó váltó, a 8 szelepes motor miatt meg nem kell szétpörgetni az agyát, hogy menjen.
Kár, hogy a VW azóta elkurvult és nem képesek egy karakteres autót összerakni. Bár valljuk be, a Golf 2 is elég szerényke kinézetű egyéb verziókban.
Fogyasztás nem kimondottan kímélő üzemben míndíg 28 mérföld/gallon közelében volt. Ha valakinek van kedve számolja át, 1 gallon=3.79l, 1 mérföld=1.6km. Végülis kit érdekelt, 25-26 dollárért mindíg tele tudtam tankolni. Ja, és persze kint a legjobb benzin 93-as oktánszámú, meg van még 87 és 89-es, én kétszer vettem bele 89-et, de semmi különbséget nem éreztem a 87-hez képest, úgyhogy azzal jártam.
És még üzennék mindazoknak, akik mindenféle sz@rokat aggatnak az ilyen autókra, mint szemöldök, modern hatású lámpák, krómszínű ablaktörlő, ledek, modern felnik, meg hasonló baromságok, hogy kár elcsúfítani, meg kell nézni a fényképeken, ez így szép a maga klasszikus valóságában.
Hibalista
- lásd a szövegben
Ide hordtam szervizbe
Jeff´s VW Repair, Mooresville, IN USA
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Tundra | Következő autója? | egyszer szeretnék hobbiautónak egy Corrado-t |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
