! Az utolsó autóm.
Szöveges ítélet
Már 65éves vagyok,és nagyon nehezen álltam rá anno,hogy Diesel autót vásároljak,de a fiam már sok-sok kilométert ment ilyen autókkal,és láttam,hogy mennyire megbízható,ezért ráálltam,és találtam a közvetlen környezetemben eladó kocsit. Igaz,metálzöld,ami nagyon nem tetszik,de 5ajtós,és tetőablaka, vonóhorga, és külön távfényszórója is van,ami jó.
A kilométert elsőre sokalltam,de meggyőzött a fiam,hogy jobb egy 370ezer kilométeres 1tulajos ismert szevízelt kocsi,mint egy ismeretlen tekergetett órás 65ezres,amiben ki tudja mire számíthatunk,mert elvileg 65-70000 kilométerrel,még a GYÁRI GUMINAK kellene rajta lenni,de ilyet nem találtunk,ráadásul így még nagyon olcsón meg is tudtuk vásárolni!
A fiam kicserélt rajta mindent,(pedig szerintem nem kellett volna)ami forog,és olaj,vagy szíj,plusz a váltórudazat műanyagbigyuláit,váltóolajat,és az önindító valamint a generátor csapágyait,és a fesszabályozót is! Kompressziót mért,és új porlasztókat,valamint izzítógyertyákat kapott,ami a mai napig nem lett újra kicserélve!!!!!! Kikezelték az üregeket,valami speciális anyaggal,és még ma sem rozsdásodik. Télen téli,nyáron nyári olajat kap,a gyári könyve alapján,amikor esedékes a csere.
60 ezrenként teljesen átvizsgálja,és a vezérmű cserével(10ezer forint az alkatrész!) egy füst alatt ami gyanús,azt cserélni kell.
Soha nem hagyott az út szélén,és még mindig elindul -10fokban is könnyedén! 160at símán megy ma is,sőt még menne,de én nem hajtom,mert nem sürgős.
Most vett bele a fiam egy szép komplett belsőt,mert az ülések bizony kikoptak,de 10ezer forintot nekem megért a gyári ülésszett,és ajtókárpit garnitúra,hibátlan újszerű kitisztított állapotban szürke alapszínben négyzet mintával.
Egyszóval elégedett vagyok vele.
Nem tudom,hogy mire is cserélhetném le,és miért is!? Persze már mindenkinek szinte újabb autója van az utcánkban,de a fiam szerint sokkal többe kerül nekik egy kilométer,mint nekem,és nyugdíjasként már számít a pénz is. Összesen nincs 700ezer forintomba a megtett kilométer autóstól, átírásostól, súlyadóstól, biztosításostól az elmúlt 11évben,az üzemanyagfogyasztása pedig forintálisan majdnem a fele,mint a korábbi autómnak volt,mert nincs szivató,és gyakran városban csak 2kilométereket megyek,mégsem fogyaszt többet télen,mint nyáron.
U.I: Műszakira Én viszem,és soha egy forintot pluszban nem kellett rákölteni,a fék elöl 3%os,hátul pedig 6%os volt legutóbb.
Hibalista
- Szinte az összes kopó alkatrész már cserélve volt,de az összköltség,beleértve az előző tulajdonos megtett kilométereit követő kötelző alkatrészcseréket nem érte el mindezidáig a körülbelül 350000Ft-ot,a műszaki vizsgák költségeit is beleértve(ami maga több mint 100e,a 11év alatt a zöldkártyákkal együtt)!
Ide hordtam szervizbe
A fiam szervízeli,és a választható legjobb minőségű alkatrészekkel javítja,mert azok sokkal tartósabbak,tervszerűen adott kilométerenként! Continental szíjjak,bosch duratherm izzítógyertyák,francia Bosch porlasztók,Brembo,és jurid fékek,eredeti féltengelycsuklók,bosch ablaktörlőlapátok.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 374910 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 354000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Opel Vectra 1.6benzin | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
