Az els?, a nagy, az igazi, a szolga, a társ
Szöveges ítélet
Ez a Golf II volt a család els? nyugati autója egy Lada 13 éves használata után.
A kényelem és a technikai fölény a megvételkor teljesen meghatotta a családot igaz én ekkor még 14 éves voltam és csak mint küls? szelmél? szemléltem az eseményeket. A kocsi a maga 73 LEvel mai szemmel nézve nem volt az a megtestetsült sportos er? de azért kategoriájában bármilyen autóval felvehette a versenyt f?leg tartósság terén. A kocsi megjárta Gibraltártól kezdve Olaszországon át Németországot számtalan alkalommal és ezalatt a több 10.000 km alatt egy alkalommal sem hagyott minket cserben. Az autó német piac számára lett gyártva ahol egy nyugdíjas öregúr használta az els? 2 évben és ? törte össze egy oszlopon az elejét. Balesetesen került Magyarországra és a helyreállítás nem sikerült teljesen márkah?en ezért számtalan alkalommal határátlépések során a német és svájci határ?rök tüzetes vizsgálatnak vetették alá hogy minden rendben volt-e vele, de hál´ Istennek sose találtak semmit.
Majd a család Borára váltott és én mint ifjú kamasz 18 évesen megörököltem ezt a járgányt ami még mindíg úgy él bennem hogy az AUTÓ csupa nagy betükkel. Ezen tanultam vezetni, ebben szöv?dött számos szerelmem is. Az autó pont 100.000 km-nél került az én állandó használatomba. Ezt megel?zöen a gázbovden szakadását kivéve semmilyen komolyabb probléma nem volt vele. Bár ez a gázbovdenes javítás rányomta egész további életére a bélyegét mivel valaki kitalálta hogy járó motorral kell elvinni a szerel?höz ami azt jelentette hogy a kocsi 20 percen keresztül max fordulaton ment vontatás közben. Ami mind az elektronikát mind a h?tést megviselte. Rendes használat során az autó annyira jó fogyasztást produkált, hogy az a mai VW motoroknak is megemlegethet? lenne mivel 140 - 160 körüli autópályás használat közben sem fogyasztott többet 8-9 L nél, és városban sem fogyasztott többet ennél. Gyorsult is rendesen eléggé lentr?l mit ahogy az egy 8 szelepes motortól elvárható. Kanyarban is kivállóan kiszolgálta kezd? sportosságra hajló vezetési hajlamaim és egyszer se kellett cserélni a futóm? alkatrészeit, a motor is nagyon kellemesen húzott és hasonló 3.as golffal szégyen nélkül felvette a versenyt. Bár az autó felépítése sokban hasonlított is hozzá, mivel 90 es fejlesztés volt, az adott modellt 7 hónapig gyárotta a VW, nagyon sok alkartész már azonos volt a III-as Golffal. Nagy különbséget a számítógép jelentett benne, mivel már ebben is rendkívül sok dolgot a számítógép vezérelt, viszont még hibatároló nem volt benne, és így a hibák kiderítése meglehets?sen nehézkes volt. Az autó kellemes gyorsulását és sportosságát a 859 kg-os önsúlya is segítette. Egyszer találtam egy videót egy töréstesztjér?l az autónak - hát a motort a vezet?ülésb?l lehetett volna bütykölni frontális ütközés esetén. Szóval a súly hátránya volt a biztonság hiánya. Bár az autó ABSel volt szerelve és így a megállás nem volt nagy gond vele.
A kényelem terén az autó mind el?l mint hátul nagy kényelmet adott. A hástó üléssora kényelmesebb volt mint a IV vagy az V Golfé bár igaz eléggé mélyen ült benne az ember és ezért a kiszállás ikább kimászásra hasonlított. A vezetési pozíció nagyon kellemes volt, igaz a magas m?szerfal okozhatott némi problémát néha.
Aztán 12 éves korában kezdte megmakacsolni magát a járgány valószín?leg a fent említett gázbovdenes történet nyomására, mivel a fogyasztása az égbe szökött. Városi használatban 15 - 16 L kezdett fogyasztani ami akkor nem lett volna baj ha ehhez egy eszméletlen katapult érzés párosul, de nem ez történt. Az autó hengerei közül rendszeresn 2-3 leállt és diesel autókat megszégyenít? fekete füstöt eregetett. Megálláskor a kuplung kinyomását követ?en az autó lefulladt és, ez fékezés közben érdekes m?velet volt, hogy kuplung ki fék be motor leáll kuplung fel autó bepöccen, kuplung ki és gáz fék be.
A szakszervízt?l kezdve a karburátor áttisztításán át mindent kipróbáltunk vele hogy életet leheljünk a járgányba de sajnos nem jutottunk el?rébb így eladása mellett határozott a család. Az utolsó pár hónapban ezt tetézte azzal hogy néha, talán n?i szeszélyb?l bárhol, hajlamos volt úgy gondoli, hogy ?aztán nem indul ám be, ekkor jött a kellemes autótologatás. Ezt bevásárló központ parkolójától kezdve bárhol tudta produkálni. Egyik nagyra n?tt jóbarátom volt ebben a segítségemre akit már a vége felé csak önindítónak becéztem, mert ha a Golf megmakacsolta magát ? meglökte és beindult. Aztán az önindítómotor vezetéke is kontakthibás lett és volt olyan hogy napogik, a vezeték átmozgatása árán se akart beindulni.
Eladásakor a mákaszervíz 300.000 ért számította volna be amin annyira megsért?dtem, hogy azt mondtam, hogy ha ezért 300.000 adtok akkor csináljunk bel?le olyan autót ami ennyit ér. Az utsó pár hónapban tényleg nem kíméltem a kocsit és mindent kapott szegény szerecsétlen de ezt is b?sz vállvetéssel viselte és nem sinylette meg. Így végül egy autószerel? vette meg aki helyrepofozta. A mai napig sajnálom, hogy el kellett adni és nem tudtuk helyrehozni mert az autó a szívszerelmemmé vált. Egyszer láttam szembejönni és összeszorult a gyomrom hogy már nem az enyém. De az id? múlik és ha egyszer lesz alkalmam és megtalálom visszavásárolom, mert mi egymáséi vagyunk.
Hibalista
- Gázbowden, Lökhárítókat amortizáltam le, kuplungbowden
- Az ajtó kilicsek többször lettek cserélve körbe körbe az autón mivel a kilincs kallantyúja a kezünkbe maradt. Hátsó rugó megfáradása miatt emelni kellett a hátán 2 centit. Indítómotor, önindító, elekrtomos kütyük, hátsó ablaktörl? motor,
- És a karburátor meg a számítógép ami miatt végül is eladásra került a járgány.
Ide hordtam szervizbe
Sajóbábonyi VW guru - mindent mindíg megcsinált ami elromlott kivéve a karburátort mert az neki is sok volt és azzal a márkaszervíz sem bírt.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 2000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 1300 | Következő autója? | VW Golf IV |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
