1.6D: a kis harcitraktor
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem? Ja igen: kellett egy kis fogyasztású olcsón fenntartható verda, lehetőleg dízel kb 5 kilóm volt rá. Ismerőstől vettem, jó kasztnival, füstmentes erős motorral egész jól egyben volt, bár kicsit szólt a nyelestengely csapágy a váltóban. Betoltam a szerelő ismerősömhöz cseréltünk egy hűtőt, egy radiátort, két lengéscsillapítót (nem belevaló és teljesen két különböző gátló volt benne elöl,az egyik gázcsődarabbal!!! meghosszabbítva). Ezek után jó ideig csak nyalta a kilómétereket zok szó nélkül. A 16" felniknek mennie kellett, egyrészt azonnal felütött a futómű, másrészt 1kátyú 1görgőztetés, éshát kátyúbol elég sokvan (thanx to Demszki). Az első észrevételem a nem csak korához képest precíz és jó futómű, és az 54 lóhoz képest egész fickós motor (persze csak ugy százig, utánna halál). A fogyasztásrol annyit hogy 7-nél többet egyszerűen nem lehet megetetni vele, nekem egyszer sikerült, amúgy 5,5-el eljártam vele télen -nyáron, városban-országúton mindegy volt. Egyszer le tudtam vinni 4-re!!
Aztán elkezdett irdatlanul szólni a váltója, majd szép lassan elfogytak a sebességfokozatok is róla. Váltócsere: 30 000 bontva nagynehezen + 20 000 munadíj, de nem tartott sokáig. 5000 kilcsi utaán a történet megismétlődött,
de a harmadik váltó is pár ezer kilóméter után szólni kezdett benne.
A tanulság, hogy huszonéves autó huszonéves alkatrésze sose lessz az igazi, fel kellett volna újítani mielőtt berakattam volna. Az olajat is ette mintaha muszáj lett volna, majd jött a tél, az első hideg, persze nem indult. Mint utólag kiderült a 4 izzítógyertyából 3 kiment, utána -20-ban is pöcc-röff. Karácsony előtt egy héttel letört a vezető oldali kilincs is egy hétig a hátsó ajtón száltam be+ a fűtőmotornak is bealkonyult, na akkor nagyon mérges lettem és végülis eladtam, majd átültem egy fröccsöntött c corsába, inkább költöttem volna 2-3 kilót a vén kályhára, fényévekkel jobb verdea lenne, de kellett nekem szervó meg villanyablak meg fiatal vas! A gépsárkány egy futársráchoz került, és sűrűn látom szembejönni, asszem bánom hogy eladtam....
Összefoglalva nagyon patent kis verda volt, na nem egy aszfaltszaggató de elvitt mindenhova. A formája, bár lehet hogy elfogult vagyok az egyiklegjobb a csapotthátúak között. Remélem még sokáig kerepel majd az új gazdi alatt.
Hibalista
- izzítógyertya, vízpumpa, kerékagycsapágy, lengéscsillapító, hűtő, radiátor, fűtőmotor, zárak(az összes :), váltó (3x mert a bontott váltók is u.o. szarok voltak)
Ide hordtam szervizbe
Kutás István csepel
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | colt | Következő autója? | céges (remélem) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.3/10) |
