Túl a 25 éven és a félmillión
Szöveges ítélet
Az első saját autó.92.-ben került hozzánk,meg az országba,a híres
olasz földrészről.Talán ennek köszönheti hogy a rozsda nem rágja sehol sem.A gyenge pontja az elektromos rendszere,főleg a diesel
kapcsolótábla okozhat kellemetlen helyzeteket.Én nálam ez alatt a
bő tíz év alatt kb 40.000.-km ment el.De csak azért ilyen kevesett
mert nincs használva,csak évente 1000-2000km csak nyáron,jó idő-
ben.70%.-ban eredeti fényezése van.Túl a 500.000.-km is.Csak én
lenulláztam az órát(most már bánom)amikor a motor teljes gene-
rálon esett át.(nem gyűrűzve lett).Talán már nem lenne meg,de
annyi pénzt költöttem rá,hogy nem akartam akkor(szerencsére)
elkótyavetyélni.És pár éve csak óvatosan elkezdtem finomítani.
Van másik három autóm is 0-12 évesig.De ha tehetem és az idő
is engedi csak ezzel megyek.(Annyira megbizható,hogy szlováki-
ába minden nyáron ezzel megyek)Hihetetlen jó fútómű(GTI rugók)
ezt a vezetési komfortot egy autóban sem éreztem még.Nincs
beavatkozó abs a fékezésbe.Hús-vér vezethető érezhető autó.
Sajnos ezt a vezetési élményt egy mai vagy késöbbi autóban nem érzem.Hihetetlen kényelmes recaro ülések,gti kormány,és a
fogyasztás 5 liter.Persze ha GTI lenne akkor lenne az igazi,de így
se válnék meg tőle soha.Elmúlt 25 éves (éves kötelező 11.600.)
sehol nincs korozzió!Eredeti köszöbök,sárvédőívek,ajtók.A barát-
nöm is ennek a vezetését élvezi legjobban az összes autó közül.
A belseje olyan mint ha új lenne,a kárpitok jól tartják magukat,
nincsenek kellemetlen zörejek sem bentről sem a motorház felöl.
Ha valaki megbizható autót keres,akkor bátran vágjon bele,még
lehet kapni gyári állapotú 1-es golfot jettát 300.000.-ft nagyság
rendért,szép eredeti fényezésű kasznival.A műszaki részéhez meg
nem vészes az alkatrész árak.Amire édemes figyelni:Ne legyen benne utólagos extra:Villanyaablak,pár év alatt semmit nem érő
riasztó,utólagos műanyag központi zár,agyon hangszórózva,szét-
vágott kárpitok,dieselnél figyelni kell sok a benzinesből átalakított
szemét magyar sufnituning.Jó kapcsolótábla,lehetőleg 5-ös váltó
jó adagoló,hengerfej,és hibátlan kaszni.A kaszni gyenge pontja a
hátsó futómű bekötés,ez a köszöbbel együtt lerohad,és innen
menthetetlen az autó.Aki nem szín,ajtók száma,motortípus alap-
ján venne autót annak van esélye találni szép eggyes golfot.
(Én most vágtam bele egy 110.000 km futott eredeti fényezésű
hibátlan kasznis 1.3.-as jettába 25.000.-vettem)Szívem szerint
teleraknám az egész udvart ilyen 1-es golfal,jettával.
Hibalista
- gyűrűtörés,lengéscsillapító.fék,de ez mind a több mint félmilliós km
- eredménye,elektromos hibák,érdemes a késes biztosítékost venni.
- adagoló felújítás kb:50.000.-Ft tétel.teljes motorgenerál kb 250.000
- ft új dúgók,felújított hengerfej.főtengely,csapágyazás.Váltó rudazat
- felújítás 2500FT!!! (Javítókészlettel)és olyan mint ha új lenne.
Ide hordtam szervizbe
Laczkó Péter Mogyoród
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 370000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | A mai 3 év vagy 100.000 km ből egy sem kell.Olyat vesz a cég ahol dolgozom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
