Szerethető 1sőautó
Szöveges ítélet
82-es a kicsike nem sokkal vagyok idősebb nála, családunk elsősutója, így rajta tanultam meg vezetni. 97-ben vettük 250-ért. Évente zöldkártyára kétévente vizsgáztatni kibírható Cserélni kellet a kerékcsapágyakat, és a vezérműszíjat a vízpumanyagilag.
Nagyon egyszerű fapados és szívós négykerekű. Kívülről nem is látszik mennyi mindent bele lehet pakolni. Soha nem hagyott még cserben nem is fogom eladni nagyon hozzám nőtt. Az 1100-as motorocska nem egy erőmű meg kell gondolni minden előzést, de ha ezt elfogadja az ember mindenhova elvisz viszonylagos kényelemben. Elég széles belül, rövid útra hátul is elüldögél max. 2 alacsonyabb ember csak sajna a lábtér kevés. Ha kell lehajtom vagy ha úgy hozza a szükség kis is veszem a hátsó padot, ekkor mintha kombi lenne. Vittem már vele pár zsák meszet meg egy kis cementet is nem mondom lassabban szedte a papucsait de akkor is elvitt ahova kell. Ilyenkor jól lefekszik a hátsója és nem nagyon szabad használni a távolságit.... Ez a motor csak 98-ast eszik úgyhogy tankoláskor szigorúan adagolom bele az ólompótlót, a tank kerek 40literes. Terheléstől, lábtól és időjárástól függően 7,5-10l körül eszik de ez betudható annak is, hogy még nem volt megbontva a motor és a hangja alapján ráfér lassan egy kis generál de eddig még nem vettem észre mérhető olajfogyást! Extrái: a nemrég beépített CDs rádió amit legjobb állva hallgatni menet közben 80 felett nem érdemes, és van gyári szúrófénylámpa ami reflektorral közösen nappalt teremt az éjszakában:))
Még soha nem forrt fel a víz akármilyen melegben is araszoltam vele, lehet túl van méretezve a hűtő mert télen jobban is fűthetne. Ha -5C alatt nem akarunk megfázni jön a kartonpapír a hűtőre és máris van fűtés. A váltó csak négygangos rövid áttétekkel, már elég lötyögős de még mindig teszi a dolgát, olvastam-láttam tesztekben új autókat rosszabb váltóval. Külön kedvencem a szivató, meg kell ismerni mikor mennyire kell ki-be tologatni. Kezdetben hajlamos voltam későn visszatolni, ment is a szekér de a fogyasztásról inkább nem beszélek....
Sajnos a mi kis piros szemünkfénye jó barátságban van a rozsdával (talán így 23évesen megbocsátható). A küszöbök és a hátsó dobok környékére figyelni kell. A porlasztó és a gyújtás gyenge pontjai vigyázni, ellenőríni kell mindkettőt különben nem megy a szekér.
Szóval ideális első autó olyannak aki nincs nagyon eleresztve, aki tudja, hogy az ilyen gépeknek lelkük van. Kormányzása nagyon könnyű szeretem vezetni nem választ el az úttól, csak teszi a dolgát még remélhetőleg nagyon sokáig.
2005.ősz:
Egy hosszabb mátrai szabadság után sajnos el kellet vinni szerelőhöz mert valaminek búgó hangja volt. cserelista a szervízeknél. Szegényke kezd elöregedni a hegy kihozta belőle a maximumot.
2006 nyara:
A családi tanács meghozta a keserédes ítéletet GOLFikát eladjuk, helyette veszünk valami újat! Igazság szerint hosszabb utakra már nem merünk vállalkozni vele 192000 km futás után. Nemsokára itt a vizsga ideje ki tudja mit találnak és mennyiért és mostanában egyre többet leáll vagy nem tartja az alapjáratot. Ez megint porlasztó lesz vagy a gyújtás de már nem akarunk rá költeni.
2006.07.05: Életem első saját autója életének 24.évében 2 nap internetes hirdetéssel elkelt szép emlékeket hagyva maga után….
Hibalista
- Mikor megvettük cseréltünk: minden folyadék, vezérműszíj, ékszíj, gyertyakábelek, gyertyák, porlasztó, gyújtótekercs, elosztófedél, rotor, váltó és gázbovden. + Lakatos munkák: sajnos 1ső autóm így jól megszívtam : szétrohadva mindkét küszöb és még néhány foltozás, ha meg lúd legyen kövér kapott alvázvédelmet is.
-
- Azóta: gyertyák, hátsó telók, fogyó alkatrészek vizsgák idején
- Mindez elérhető áron nem horror fenntartani.
-
- 2005.06.21:
- A héten lejár a zöldkártya elvittem hát Golfikát kedvenc műhelyembe (lásd: szerel?knél) kapott fék és szelepbeállítást, vezérműszíj ellenőrzést is. Érezhetően javult az autó, kicsit fickósabb lett, szebben jár a moci és talán valamivel kevesebbet is eszik majd remélhetőleg. NAGYON MEGÉRTE EGY KIS KARBANTARTÁS!
-
- 2005.09.25: A futómű felöl érkező búgó hang szólt, hogy szeretne szerelőhöz menni, hát legyen. Kapott új kerékcsapágyakat (a Golf II. is ilyenekkel megy) + szimeringet kellet cserélni az elosztónál mert megjelent 1-2 csepp a rotorba
- + cserélni kellet a vezérműszíjat a vízpumpával közösen
Ide hordtam szervizbe
Schmidt Gábor műhelye
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Nánai Péter lakatos műhelye!
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 157000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | FIAT Punto 1.2 8v |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
