Süt rám a napsugár :)
Szöveges ítélet
Mikor hozzámkerült az autó szörnyű állapotban volt. 2 évet állt hóban, vízben, esőben, napsütésben. Ezek a körülmények még egy normál (nem kabrio) autót is megviselnek. 26 évesen egy kabional pedig egyenesen a pokol... 2000ben teljes felújításon esett át (új tető, teljes lakatolás, teljes festés) talán ennek köszönhető hogy úgy ahogy túlélte a méltatlan 2 évet. Viszonylag olcsón sikerült hozzájutnom, azóta az autó vételárának közel kétszeresét sikerült ráköltenem. Nagyon meg kell nézni, ha az ember ilyen autót szeretne. Nagyon sokat gyártottak belőle azt hiszem a világ legnagyobb példányszámban gyártott cabriója (1979-1993), így szinte bármit bárhol kaphatunk hozzá. Az alkatrészek zöme jó a széria 1esből, ha abból mégsem akkor a 2esből talán be lehet faragni. Ami viszont tipikus kabrió alkatrész(keretnélküli ajtók, üvegek, tank, kipufogórendszer, ablaklehúzó gumik, tetőre való gumitömítések) szinte aranyáron mérik.
Az autót kizárólag nyáron hobby célra használom. Esőben azonnal el kell dugni valami jóképű, lehetőleg záraz garázsba, mert bármit csinálsz egy kiadós esőben tuti beázik az első két rögzítési pontnál és roppant kényelmetlen, ha csöpög a gatyádra a víz, vagy ha épp nem mész vele kicsit kínos a vizes üléstől tökig átázott gyatyában válaszolgatni a kérdésekre, hogy hogy van a veséd. :) Meg egyébként is. 26 év után már nem illik ezzel az autóval kátyúzni, meg ablaktörlőzni. Egyszerűen nem arra való.
Maga az autó amúgy is 1000kg körül van. Ez főként a sok plusz merevítésből adódik. messze nem tudja a mai CCktől elvárt merevséget(már amelyik merev, mert pl a 206cc úgy tekeredik, hogy elszédülök) de egy toronymerevítő sokat tesz. A jelenlegi 1.1es motor nagyon kevés az autóhoz. 44lóereje szinte semmire nem elég azon kívül, hogy megmutassuk ki tud lassabban végigcirkálni a városban. De ugye a cabriozás soha nem erről szólt. Már keresem a megfelelő motort bele...
Lassan kész lesz. új motor, vizsgák, teljes lakatolás és teljes festés. Mindenkinek csak ajánlani tudom, mert nagyon szerethető autó és még ennyi idősen is utánanéznek az utcán. Hálás eszköz tud lenni, ha vele is megfelelően bánnak.
Hibalista
- kopóalkatrészek, AC, kulungtárcsa, teljes motorfelújítás (ezt nem részletezném)
Ide hordtam szervizbe
barátok és szabó bazsa
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | hobbyautónak tuti marad |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
