Lassan megújuló GTI
Szöveges ítélet
A GTI-t második autónak vettem, van mellette egy hároméves, családi. Korábban már volt egy 1.8-asom, és azt is szerettem volna, de amikor volt kis pénzmagom, nem volt említésre méltó, csak 1.6-os. Megvettem hát, bár az első próbakör alkalmával támadtak bennem kételyek. Satuzó jobb első fék, nehéz kormány, kopottas külső.
Első nekifutásra lekaptam a hengerfejet, becsiszoltam a szelepeket, új vezérszíjat, görgőt kapott, és az összes tömítést is kicseréltem persze olajat és szűrőt is.
Ez után lekaptam a hátsó hidat, lecsiszoltam, majd kapott szép piros színt. Az összes szilentet kicseréltem, még a kanyarmerevytő rudat is leszereltem róla. Új fékbetéteket kapott, a dobok fel lettek szabályozva.
Most fejeztem be a jobb első futóművet. Azt is szétkaptam, minden létező gumi alkatrészt kicseréltem, új gömbfejeket kapott, és a fém alkatrészeket is szépen kiszíneztem.
Közben a lökhárítókat is lefújtam, szép feketére, a belő merevítő vasaikat meg szép pirosra. Már csak a bal első futómű vár felújításra, valószínúleg azzal is alaposnak kell lennem.
Gondolkodom azon, hogy egy erősebb motort rakjak bele. III. Golf 2.0 8v-s talán. Elég nyomatékos lenne ebben a kis kasztniban.
Mindenesetre, nem bírom megállni, hogy az utolsó csavarig ne szedjem szét apránként és fel ne újítsam. Most vettem bele kéz alól egy gyári kormányt, valami szutyok szar volt benne. Lámpák kellenek belé, előre négy, aztán mehet februárban műszakira. De csak ha szárazak lesznek az utak. Eldöntöttem, hogy másként már nem viszem ki. Megérdemli a kímélést.
Hibalista
- Nem romlott el rajta semmi.
Ide hordtam szervizbe
Én csináltam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Golf GTI 1.8 | Következő autója? | SUZUKI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
