Gyorsulási bajnok
Szöveges ítélet
Eddig csak benzines turbós autóim voltak.Egy Fiat Uno Turbo i.e., és két Renault 5 Alpine Turbo után elmentem megnézni, és kipróbálni,ezt a Golfot,mert a gyorsulási versenyeken már láttam,hogy jól megy.Beleültem,vittek vele,másnap már meg is vettem.(:Nem gyenge autókkal közlekedtem korábban,de ez mindent vitt,hihetetlenül brutálisan gyorsult.Éppen ezért meg is kezdtem a rendeltetésszerű használatot,elkezdtem gyorsulási versenyekre járni vele,miközben utcán is kinyomtam a szemét.(:Az 1.9 TDI moci hivatalosan volt benne,csak (laut fahrzeugschein) egy kicsit fel lett húzva,a forgalmiban szereplő 90 lóhoz képest.Kb.190 lóerőt,de ami sokkal fontosabb kb.350-400Nm-t tudott,mindezt hihetetlenül pörgősen,csak 5000-nél tiltott le,de addig lecsapkodta a forimérőt.Utcán nem nagyon volt ellenfele,igaz rugózása sem:),hogy fogja az utat rendesen,gyakorlatilag meg lett szüntetve.(:Rövid váltó volt rajta,ezért 1,2-ben állandóan elfüstölte a gumikat,esőben meg 3,4-ben is.(:Bárki,akit vittem vele,nem tudta,hogy hova kapaszkodjon,és remegő lábakkal szállt ki belőle!(:Nem sejtették,hogy a szétrohadt 25 éves kaszni,versenyszívet rejt.(:A lámpáknál is volt csodálkozás,amikor lelépett mindenkit.Sokan autópályán sem tudták feldolgozni az élményt,hogy kikerülte őket,mint a csikket,(: egy koromokádó szörnyeteg,bár lehet csak azon lepődtek meg, hogy a füsttől nem lehetett látni semmit.(Köd előttem,köd utánam.) :)Egy évig nyúztam, versenyeken a legjobb eredménye 201m-en:8.9mp,131,5km/h,és 402m-en:13.9mp,163.5km/h volt,úgy,hogy a reptér érdesített aszfaltján,nyáron 35 fokban a rendesen bemelegített gumikat is elforgatta a 3-as közepéig.(:Hogy az innen kölcsönzött kifejezéssel éljek,perverzül imádtam a kocsimat,amely kényelmetlenül pattogós,és a kiciánozott utastér miatt borzasztóan hangos is volt,de csak azért adtam el, hogy egy másik autót,egy ugyanilyet,de sokkal jobb állapotút vegyek helyette.Ár/érték arányban,teljesítményben,és fogyasztásban is világbajnok volt!Százra kb.6mp körül gyorsult,és csak 5 litert fogyasztott,ha nem volt folyamatosan rúgva a gáz.(:Ez a kocsi az összes hibájával együtt maga volt a tökély.Mikor eladtam,bontásra került,de a motorja,és a váltója még most is tovább szolgál,két méásik autóban.Pedig a motorja kopott volt,füstölt,2 baros nyomással jártam vele a versenyeken,széria volt a belseje,de még most is úgy ketyeg, mint a svejvi óra!(:
Hibalista
- A vákumos turbónyomásszabályzó 3 forintos gumicsöve kirepedt,ezért kettétört az 50 rugós turbó tengelye,mert annyit töltött,amit bírt,a műszer 2 bár fölött leakadt.(: Intercooler kitágult,és kirepedt több helyen,szintén a nagy turbónyomás miatt.(:Ettől eltekintve csak a futómű lett kicserélve,meg a szokásos kopóalkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Diesel Tuning Százhalombatta
G&G Aranykezű szerelőmestereim!(:
Gyorsan,olcsón,és jól dolgoznak,pedig nem ez a főállásuk,csak hobbi!(:
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 350000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 5 Alpine Turbo | Következő autója? | Vw Golf 1 1.9 TDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
