Füstölg? b?regér
Szöveges ítélet
2004 februárjában vettem a gépet.1981-es kasztni,87-es kettes golfból származó tádé dízel,szakadt bels?, gányolt tet?, neonzöld m?b?r bels? "kárpit", számlap nélküli kmóra, akadozó 4-es váltó, fehérre "festett" m?szerfal.Így jellemezném a vásárláskor kialakult képet!Tetszett.Belegondoltam,húú,mekkora jó gépes.Lehet egy igazi kabrióm,amivel hasíthatok nyaranként meg minden.Az ára 300 e volt,lealkudtuk 260e-re.Irány haza.
Amikor megvettem,nem a szokásos felújítás zajlott le benne.Cserélve lett az összes fékcs?, feékszerv?, fékolaj, olaj,sz?r?je,vezérm?szíj,ékszíj,összes izztó,tet?,alufelni,csoportkábel meg minden amit el lehet képzelni.Egyedül a váz,meg a motor maradt a régi.A többi mind ki lett cserélve.
Aztán hagy szóljon.Aki nem ült soha kabrióban,az nem tudja milyen ez az életérzés.A szél, a nap meg minden.25 éves öreg vas, de az emberek még visszafordulnak utána.Mikor buszmegálló el?tt haladtam el pl. lehajtott tet?vel az összes szem ráfókuszált:) Szóval maga az életérzés 10 b?l 12.
És a m?szaki része?Papírjai szerint ezel?tt egy 1100es kis szöcskemotor tartózkodott benne,amit örömmel nyugtáztam,hogy már a múlté.Helytte ott dohogott az egyhatos olajkályha.Tekintélytparancsolóan, egyenletesen és kell? hanggal persze,mert a kipufogó valamiért egy cs?,semmi tompítás... de még így se hangos egyáltalán. A fogyasztása hihetetlen.Melegebb id?ben,ha nem téptem a száját 5 l körül volt(országúton 90-100as tempónál),télen olyan 7,5 helyi járatban(mert ez munkagép is,nem tehetem meg,hogy minden télen egy f?tött garázsban atomjaira szedem,és kipolírozom minden egyes csavarját újra).A teljesítménye meg még mindig nagyon jó.Kapaszkodósávon csak néztek benzines emberkék.Sípolt a turbó,füstölt,okádta a fekete füstöt,de nagyon ment!Hát igen,az id?tálló technika. Nyomatéka is bámulatos volt.5-ösben már negyvennel tudtam menni,egészen 160-is,tpvább nem próbáltam a nagy szélzaj miatt,meg az már nem ilyen öreg vasnak való tempó.Ezenfelül 5-ös alapjáraton végiggurultam a f?utcán éjaszka simán:)
A fék nem a legjobb,teszi a dolgát,de az enyém nagyon hajlamaos volt a túlmelegedésre,ez adódhatott a satufékekb?l...
Világító berendezések sztem elégséges fényt adtak elém.
Az izzítógyertyák is jól bírják,még egy sem durrant el.A szélzaj néha elég bántó volt,f?leg szembeszélben 100as tempó felett.Hja kérem,valamit valamiért!
Összeségében nagyon szerettem a kis golfautót.Els? nyugati kocsimat:) Még elvileg megvan,de "örököltem" egy 6 éves twingot,így most azt fogom hajtani,így neki sajnos mennie kell a háztól.
Ami a legfontosabb,sosem maradtam sehol ott vele m?szaki gond miatt.Rendes gép.Mindig akkor nem indult,amikor itthonról akartam vele menni valahová:) De szerencsére,ilyen nem volt 4-nél többször!
Hibalista
- Fékszervó kilyukadt még a vásárlás után:13e kb+szerelés
Ide hordtam szervizbe
Bányai János
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Renault Twingo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
